Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hvilket bid til unghest ?
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 09:27

hvilke bid kan anbefales til unghest der skal lære at have mere kontakt til tøjlen ?

eneste krav er at det skal være 3-delt.

Angels live forever in the hearts of those who loved them on earth

Stella og Tøsen - forevigt savnet aldrig glemt!

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 12:34

Et alm. tyndt tredelt trensebid ?

Det kommer jo med uddannelsen af hesten at hesten lærer at strække sig frem til biddet. Så jeg vil forslå dig at ride med en lettere løs slaske tøjle indtil den selv begynder at strække sig frem i halsen og så kan du roligt liste tøjlen op og så "møder" hesten din kontakt i den anden ende.

Ergo, kontakt kommer med styrken.

Min egen har dog oplevet en masse ting inden jeg købte ham med bid betød "buk nakken" og ikke bremse op. Så hver gang han endelig kom frem og søgte biddet, så snart kontakten blev skabt gik han direkte ind bag lod :( Det fordi trensebiddet (todelt) har været for uføksomt for ham og han har mærket mine mindste vibrationer. Så nu bruger jeg et todelt fullcheek bid på ham :) Det lægger meget mere stille i hans mund og har os parrerstængerne som er gode. Du kan finde min tråd herinde på træning som hedder (Wienerbid) - hvis du vil læse andres erfaringer os om dette bid :) Det har i hvert fald virket på min.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

HS Dynamic 3-delt med D-ringe
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 15:08

Jeg har købt et HS Dynamic 3-delt med D-ringe til min unghest og den går rigtig godt på det.. Det koster, men det er pengene værd.. Det er også formet efter hestens mund..

0
0
Svar på denne tråd

tilhænger
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 16:13

jeg holder også mest af de 3-delte =) og bruger dem gerne i et væk til inge og gamle =)

Med mindre hesten har mund/gumme/tandproblemer vil jeg også mene at med den rigtige ridning lægger den sig selv ned til biddet og suger rigtig når den har den rette styrke =)

Team Le Mans

Pony Søger Part.Welsh/OX, Vallak, 6år, 140 i stg, dressur, spring, tur osv. -se præs

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider