Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

VRÆÆL ikke til at holde ud
Forfatter: 
Dato:  23-08-2010 23:14

Så lige denne nyhed på epona:

En schweizisk militaryrytter og dyrlæge er blevet dømt for at mishandle en pony til døde i indspændingstøjler.

epona.tv/dk/nyheder/vis/artikel/ pony-doed-i-indspaendingstoejler/ ?tx_ttnews[backPid]=28...6ed7ba3e4f

Kræver IKKE adgangskode.

Det er simpelthen til at tude over - hvordan kan det overhovedet komme så vidt? Men godt de har fået en stor bøde.

hilsen søs

0
0
Svar på denne tråd

for pokker!
Forfatter: 
Dato:  23-08-2010 23:31

Stakkels stakkels pony!!!! Den har ikke anet, hvad den skulle, og så øgede de bare presset på den! Føj hvor skulle de skamme sig (og må de rådne op i Helvede!)

Nu med Painters Aleks!

RIP

Another Decor

15/5-91 - 12/1-10

Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

Det kan ske
Forfatter: 
Dato:  23-08-2010 23:39

Jeg har faktisk engang set en hest stejle og falde bagover, netop fordi den fik indspænding på (ikke vildt stramt) så ja det KAN ske, og er én af grundene til at jeg er så p*ssebange for det stads!

Selvfølgelig var det meget forkert af dem i pågældende sag at stramme dem, når ponyen nu netop udviste ubehag.

Stakkels dyr

0
0
Svar på denne tråd

forfærdeligt
Forfatter: 
Dato:  23-08-2010 23:55

Når sådan noget sker. jeg har flere gange oplevet heste der er stejlet og faldet bagover, det er aldrig sjovt.

Nu er det lidt svært at læse hvad der rent faktisk er sket pg.a. måden det er skrevet, for det kunne jo sådan set dreje sig om en pony der har fået løs indspænding på, har "hoppet rundt" indspænding er blevet strammet en smule, hvorefter ponyen er så uheldig at falde bagover :(

Jeg har oplevet en hest der kastede sig bagover grundet en meget løs chambon.

no matter, så er det tragisk for både hesten og de pårørende.

Mvh.

L Nielsen.

For where your treasure is, your heart will be also.

There's no school like oldschool..And i'm the f*cking headmaster..

0
0
Svar på denne tråd

noget må være galt
Forfatter: 
Dato:  23-08-2010 23:59

Der må være noget helt galt, når de får så høj en bøde (dagsbøder på i alt 136.000 kroner) - ellers har de en meget hård dyreværnslov i Schweitz :-)

Og så bare for at hesten skal gå i 'holdning'

hilsen søs

0
0
Svar på denne tråd

sørgeligt
Forfatter: 
Dato:  24-08-2010 10:03

at folk kan få sig til at behandle heste på den måde...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-08-2010 10:33

Dybt tragisk, må jeg sige.

Ponyen må være landet meget uheldigt, men føj at stramme indspændingen mere, når ponyen i forvejen ikke kunne holde balancen.

Hertil må jeg dog tilføje og indrømme, at jeg selv en gang har fået min egen hest til at gå bagover i longe, selvfølgelig var dette ikke hensigten, det er jo aldrig det, man ønsker, men det skete. Han blev ved med at stoppe op fra galoppen på den ene volte og skifte volte. Så den ene gang var jeg klar, og da han stoppede, lod jeg longepisken lige røre hans bagben, hvilket resulterede i, at han stejlede, og da han havde chambon på (ikke stram) og ikke kunne stejle frit, gik han i stedet bagover.

Vi fik begge en forskrækkelse, min hensigt var bare at få ham frem igen, før han kunne nå at vende sig.

Heldigvis skete der ikke noget, andet end han lærte ikke at stoppe op og vende i longen.

Men ovenfor nævnte eksempel viser altså, hvor galt det kan gå.

Og det er rigtig trist, stakkels pony.

En sund hest er en naturlig hest

Lyt til din hest og find balancen

0
0
Svar på denne tråd

Lidt bonusinfo
Forfatter: 
Dato:  24-08-2010 11:29

der måske kan opklare hvorfor straffen er så høj.

Den gik bagover af flere omgange og i stedet for at løsne op for den, strammede de den yderligere ind. Og den den sidste gang gik bagover og fik kraniebrud døde ponyen ikke, men var levende og kunne ikke rejse sig. Dyrlægen den ligge og først efter nogle timer kiggede til ponyen, hvor den så blev bragt på en klinik og døde senere på aftenen.

Ehrm... find selv på noget..

0
0
Svar på denne tråd

de har strammere regler
Forfatter: 
Dato:  24-08-2010 11:57

de har meget strammere regler, både for hunde og heste, du skal bla. have "kørekort" for at have hunde af visse racer og det koster over 5000 kr plus så prisen for hunden. har venner dernede..

Bidt af en gal hest (op til flere gange :-) )

0
0
Svar på denne tråd

Burde fratages autorisation
Forfatter: 
Dato:  24-08-2010 12:06

Efter min mening burde dyrlægen, der lader ponyen ligge have frataget sin autorisation, så han ikke engang kan klippe negle på en kanin for eftertiden.

0
0
Svar på denne tråd

neeeeeeeeeeej
Forfatter: 
Dato:  24-08-2010 12:25

det lyder da helt grotesk...altså det de har gjort ved hesten!

Hvad sker der for dyrlægen...

Kan kun håbe på straffe af samme kaliber i DK, hvis sådan en sag skulle dukke op!

0
0
Svar på denne tråd

Føj!!!
Forfatter: 
Dato:  24-08-2010 13:17

Jeg får simpelthen kvalme ved tanken om at nogen mennesker er så modbydelige overfor dyr!

Ny passier Grand Gilbert sælges

0
0
Svar på denne tråd

ikke så stor bøde
Forfatter: 
Dato:  24-08-2010 13:25

Nu fik jeg læst det på epona.

Dagbøderne er betingede, så bøden er vel reelt kun 23.000 kr (mener jeg der stod)

0
0
Svar på denne tråd

De korrekte bøde
Forfatter: 
Dato:  24-08-2010 14:21

størrelser er

ca. 20900 Euro til dyrlægen og 5370 Euro til vedkommende som ejede hesten.

Omregnet i danske kroner er det ca. 156.000 til dyrlægen og 40.000 til ejeren.

0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  24-08-2010 18:21

Det er sindsygt tragisk, og virkeligt vanvittigt at nogen personer kan finde på at behandle en pony så groft!

Men når jeg læser den lille artikel på Epona, så mangler jeg rigtig meget info, den efterlader en del spørgsmål:

- Blev dyrlægen kaldt ud, kiggede på ponyen mens den lå der, gjorde ingenting overhovedet, kørte og kom tilbage nogle timer efter? Det giver ingen mening???

- Det giver heller ingen mening at ponyen skulle omskoles til hyggehest og derfor lære at bøje nakken?? Er det trænerens forklaring? Jeg mener hvor kommer den udtalelse fra, der må da være lidt mere til historien?

Sinne: du lyder til at vide mere om hændelsen, er der andre artikler om det på nettet?

Det virker altså næsten som en dårlig joke (ved godt det ikke er, men denne her historie giver ingen mening overhovedet..)

Neapolitano Allegra

Never confuse movement with action.
Ernest Hemingway

www.bricksite.com/Equuscaballus

0
0
Svar på denne tråd

Nej ....
Forfatter: 
Dato:  24-08-2010 18:24

Ponyen var i dyrlægens varetægt fordi ponyen skulle omskoles fra polo-pony til alm ridebrug. Og bla fordi det er så uvant for den at bøje hals og nakke reagerer den kraftigt. Den pågældende dyrlæge er også træner og underviser og ejer af det sted ponyen stod opstaldet...

0
0
Svar på denne tråd

hvor er det forfærdeligt
Forfatter: 
Dato:  24-08-2010 19:08

"Hesten skal bare lære det", og så resultere det i en død pony

Hilsen Mette!

Linette mus <3 Din skøre prinsesse

"Når ridning går fra at være en kunst til en krig, er der noget grueligt galt..."

0
0
Svar på denne tråd

sinne...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2010 19:24

...(og andre.) Hvor har du/i jeres viden fra? :) Ville gerne hører historien lidt nærmere, for det info Epona bringer kan man desværre ikke bruge til så meget :(

Mvh.

L Nielsen.

For where your treasure is, your heart will be also.

There's no school like oldschool..And i'm the f*cking headmaster..

0
0
Svar på denne tråd

Lige her
Forfatter: 
Dato:  24-08-2010 20:26

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider