Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

balance ?
Forfatter: 
Dato:  17-07-2010 18:33

Hej Alle.

Hvordan mærker DU når din hest mangler balance?

Min hest har stået stille fra Januar-maj eller sådan noget lign da den sadel jeg fik fra en "DYGTIG" sadelmager havde lavet store tryk i hans ryg så vi måtte ikk ride.

Nu er vi så igang igen, han vil meget gerne stille udad hvilket jeg betegner mangel på balance...? føler indimellem at han slingrer, gynger (eller hvordan jeg skal forklare).... lidt, specielt når jeg lige har skiftet volte kan det mærkes.

Han bliver redet med meget løs tøjle, så han kommer frem og bruger sin ryg og selv lærer at holde hovedet....og kun skridt og trav.

Erfaringer...?

Hilsen Jeanne

CALIF, min smukke stjerne.

Cayenne, 10-10-07

Oline, 14-07-09

Hvil i fred mine dejlige tøser.

0
0
Svar på denne tråd

Det er faktisk
Forfatter: 
Dato:  17-07-2010 20:32

helt normalt ;-)

Men hvis den slingrer for meget, tyder det på, at du med fordel kan skridte, når du kommer til et hjørne, eller evt. nøjes med at ride ét hjørne af gangen i trav og så lave en overgang ned.

En af vores unge havde svært ved at spore lige i hjørnerne, så hun er blevet trænet på den måde, nok 5-7 træningsgange (y) Nu kan hun trave mindst en hel omgang uden at miste balancen :-) Lav volteskift i skridt, så det ikke bliver for svært for ham. Sæt kun i trav på langsiden.

Det kan sagtens komme af, at dens ene bagben ikke skubber helt så godt fra, så den må kigge ud for at holde balancen.

Men det vil blive trænet på lige spor. Kan du ride ture? Det vil være godt (y) Skridt på lange, lige stier er virkelig godt :-)

Men jeg må jo lige tage forbehold for, om der skulle være noget i vejen, så der kan jo også være noget fysisk?

:-) fra NinA

2 bokse ledige i Uvelse, Nordsjælland - selvpas

Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)

FORDRINGER I DRESSUR (y) Foran lod & taktfast (y)

epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

okay...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2010 22:28

mange tak for svar..... han har haft kiropraktor Rikke Andersen med ombord og da hun var her i maj-juni sagde hun han var fin...

Dyrlægen har set ham her i juni, hvor vi var på højgård (han havde forstrukket en sene i det glatte vejr) så vi var til kontrol og alt er fint......scanning, bøjeprøve på begge bagben- longe på hård og blød bund- mønstring på lige spor.....intet at komme efter....efter vi måtte gå i gang fik han lige 3 uger ekstra...

Så han skulle altså være fin, jeg var bare lidt nervøs over han slingrer lidt, men ja på langsiden synes jeg ikk jeg kan mærke noget....... og han er villig nok, ikk sur-tvær-eller ører tilbage eller noget.....han er glad med ørerne fremme...

Rikke kommer igen her om 3 uger, så får han bare et ekstra tjek... men det er rart nogen kender til det samme

Jo, jeg kan godt ride tur på ham, han skulle være 100% trafiksikker....har haft ham i 1 år og pga sadelproblemet er det ikk blevet til ridetur endnu....kun trækketur.

Hilsen Jeanne

CALIF, min smukke stjerne.

Cayenne, 10-10-07

Oline, 14-07-09

Hvil i fred mine dejlige tøser.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider