Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Ungheste = forår
Forfatter: 
Dato:  08-03-2003 23:23
Hejsa...

Idag skulle vi ud og gå en tur med de to kære små der snart fylder to år...

Men puha en tur,,, vi var cirka nået 50 m væk fra gården, da der kom en bil... De gik begge helt amok, scarlett stejlede og bukkede helt vildt, summer var lidt mere rolig og bare løb...
Jeg blev sku helt småbange for de små kræ, der stod jeg med scarlett, jeg holdte for enden af traktovet og hun gik HELT amok. Jeg blev vildt hidsig, råbte lidt af hende, men ligemeget hjalp det.
Vi nåede at gå rundt om gården så skulle jeg ikke nyde mere, jeg var endda nødt til at vikle et stødhegn fra hinanden (der var stød i av av) for at kunne komme ind på ridebanen og videre ind i stalden, uden at skulle ud på vejen...

Hvad gør man i disse situationer, det er jo helt tydeligt at det er årstiden, hele vinterne har de været næsten helt trafiksikre, og vi har gået op til 5 km langs vejen.

Maria
0
0
Svar på denne tråd

Fold / ridebane
Forfatter: 
Dato:  09-03-2003 14:03
Når hestene gør sådan, hvilket Sylvana også gjorde i forgårs (Ikke så slemt) så lader ejg dem komme på fold og jorde krudtet af! Eller en ridebane hvis i har det! Eventuelt jag lidt rundt med dem. Det hjælper på "mine" forårskåde "babyer"

Der er en lidt voldsommre metode, at sno træktovet en gang rundt om mulen, men det kan som sagt nok virke lidt bldsomt på de små kræ! Det tror jeg man skal passe lidt på med, men det kan måske blive nøvendigt hvis den løber ud foran bilerne.

Hilsen Heidi, Lena, Sisja, Sylvana og Donamia
0
0
Svar på denne tråd

ja
Forfatter: 
Dato:  09-03-2003 14:57
Jeg træner aldrig med ungdyrene før de har været på fold nogen timer, her om vinteren hvor de står inde om natten.
Så hvis de altså ikke havde været det var det måske en løsning. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Fold 8 t forinden
Forfatter: 
Dato:  09-03-2003 18:38
Vi havde nu heller ikke i sinde at træne med dem, bare gå en lille tur. Og desuden havde de været på fold 8 timer før vi tog dem med ud og gå, så det er ikke der problemet ligger.
Idag da jeg lukkede Summer ind var hun lidt krudtet, jeg ville lige lukke hende ud på banen og få hende ordentligt krudtet af, hun tonsede 25 gange rundt hvor hun bukkede helt vildt, stoppede rullede en halv omgang, rejste sig og løb videre.... Sådan fortsatte det cirka 10 min, og på trods af det var hun ikke til at holde ind i stalden...

Jeg må vist vente med at gøre de store forhåbninger om træning før til sommer...

Maria
0
0
Svar på denne tråd

Unghyps
Forfatter: 
Dato:  09-03-2003 20:10
Sådan er "min" hyp også - og hun er 5 år - så hun burde være kommet over lømmelalderen... ! Men nej... Hun opfører sig som en hingst for tiden.. Tsk tsk.. Men longen er nok en god løsning..

>Tjek min HP om mig selv og mig selv - og hesten og et par andre emner.. Tryk her :)

0
0
Svar på denne tråd

forårskuller
Forfatter: 
Dato:  09-03-2003 23:00
hæ , nå okay de HAVDE været ude, så er der jo ikke derfor.
Nu kalder jeg personligt næsten al omgang med mine heste for træning, fordi jeg mener at man altid "træner" en hest når man omgås den, så det var bare det jeg mente.
Ligefrem vente til sommer er jo liiidt længe, det bliver nok bedre når den første forårskuller har lagt sig, - da vores skulle på fold idag tog de lige nogen ordentlige ture og badutspring som om.. jubiiii ENDELIG, jorden er BLØD og LÆKKER og WAU hvor vi ka´ ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Hmm.
Forfatter: 
Dato:  12-03-2003 06:30
De lyder til at være et par friske plage.
Prøv når du går med dem at tage et let tag i grimen og gå i et støt tempo. Når de begynder at lave numre siger du et bestemt NEJ og fortsæt fremad. Husk at lade være med at råbe ad hestene hvis de er bange for det gør dem endnu mere bange i den situation. Tal beroligende. Når der kommer en bil skal du slappe af. For bliver du anspændt kan hesten mærke det og så bliver den også anspændt. Ellers prøv at gå ture andre steder hvis det er muligt. Jeg har også en plag og han får nu lov til at hygge sig på folden. Vi "træner" mere i at han skal stå stille, få taget hove, lade være med at sparke smeden. :-D
Dem der tror de ved alt,
ved intet.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider