Jeg har jo arbejdet på livet løs med at lære min lånehaffer at galoppere efter de traumer hun pådrog sig ved tidligere rytter.
Balancen var heller ikke god, men nu begynder det virkelig at gå fremad og hun bliver stærkere og stærkere og er nu også begyndt at søge ned i stedet for at bruge halsen som balancestang.
Har været en masse i naturen, og bare gjort hvad jeg følte virkede, men også søgt råd herinde og brugt dem, hvilket har hjulpet rigtig meget.
Mit problem lige nu er at hun foretrækker venstregaloppen rigtig meget. Hun springer pænt an til højre, men døjer med hun på banen lige smider røven i vejret når det bliver svært, for så at lande i krydsgalop.
Min nu "fyrede" underviser mente det var ulydighed og hun skulle have et par i røven, hun var sågar klar til at jagte mig med en longepisk, hvis jeg ikke selv klappede til hende, men har aldrig klappet Vinnie en i røven, og gør det heller aldrig.
Er jeg helt forkert på den når jeg tolker de her småbuk som en måde at finde balancen, ved at skifte på bagbenene? Pt ignorerer jeg det bare, tager hende ned og springer an igen, synes i jeg skulle skifte måde at takle det på?
Og findes der øvelser der kan styrke hende yderligere på højre volte? Jeg arbejder meget i versader og kontraversader og traver meget inden for hovslaget. I naturen rider jeg ca 70% højregalop og 30% venstre, og her changere hun kun hvis hun bliver forskrækket, og så er det på alle 4 ben.
Undskyld mit rodede indlæg, håber det er til at finde hoved og hale i
bare lige for at illustrere, så går hun sådan i højregaloppen: (Ved godt jeg trykker hænderne ned, arbejder på det, bær over med mig)