Jeg har de sidste 16 år redet i min Kieffer Wien dressursadel og været rigtig glad for den.
Den var dog lidt for smal til min nuværende hest og i samråd med en sadelmager blev vi enige om, at lede efter en ny sadel, istedet for, at koste for mange penge i tilretning på min efterhånden noget modne Kieffer sadel.
Efter at have prøve-redet flere sadler, valgte jeg at købe en næsten ny og ret dyr sadel.
Jeg fik min nye sadel i går og har glædet mig vildt til at ride i den. Sadelmageren var også forbi i går og fik den tilpasset, efter jeg havde fået en kort prøvetur.
I dag var det så første gang, jeg sådan rigtig skulle ride i min nye sadel.
Jeg er fortvivlet................Jeg kunne ikke ride nedsidning............Jeg bumpede min stakkels Camelina i ryggen. Jeg føler jeg sidder rigtig godt i sadlen og har god støtte. Men den er bare så frygtelig anderledes.
Det er som om jeg ikke kommer ordentlig ned om hesten ( som jeg sidder for meget ovenpå). Py ha det er svært at forklare.
Kære HNer er det bare en fordi jeg skal vænne mig til min nye sadel, efter 16 år i en Kieffer Wien eller har jeg simpelthen valgt den forkerte sadel?
Da jeg prøvered sadlen, red jeg kun ganske kort nedsidning og synes den var fin.