Jeg rider en dejlig fuldblodshoppe, men desværre er det efterhånden gået lidt i hårdknude mellem os.
Det er en hest jeg låner, og har har haft hende siden septemper 09. I starten inden den lange vinter gik det superfint, vi red på bane stille og roligt, og nogle gode ture!! Hun var altid sød, bortset fra hun kunne lave et lille glædeshop af og til på tur!
Men her i foråret er det gået helt galt 
Og det er nok min skyld!! Jeg startede på noget medicin der skulle hjælpe mig ( jeg har ADHD)
Men istedet fik jeg meget angst, og blev bla. bange når jeg red flere gange, og måtte stå af og trække hjem, hesten gjorde ikke andet end at trippe lidt, da hun sikkert kunne mærke min nervøsitet. Jeg stoppede så med medicinen efter en måned.
Men selvom min angst ikke er der på samme måde, prøver hun mig nu meget af føler jeg!
Hun vil ikke gå ud på tur, når jeg ligger benene til hende bakker hun eller småstejler, når vi er afsted stopper hun flere gange og vil slet ikke gå fremad. På banen er det det samme, hun forsøger hele tiden at stoppe op, vil ikke gå frem i trav og er begyndt at prøve at klemme mine ben imod hegnet, det lykkedes den ene gang, og jeg havde blåt knæ i en uge!
Jeg er en meget forsigtig rytter der hverken bruger pisk eller sporer, har prøvet at have pisk med men bare man lægger den til hende, bliver hun sur og svarer igen.
Som det er lige nu har jeg helt mistet lysten til at ride hende, så det bliver til lidt longering, og ture hvor jeg trækker hende, eller skridt på banen.
Der skulle intet være med hende, fik tjekket tænder og tjek af kiropraktor for en måneds tid siden. Samt at henes ejer har været her og ride hende og min venninde har også redet hende flere gange, og der går hun fint frem uden problemer!
Så det mig som er problemet her!!
Jeg håber på nogle gode råd da jeg vil give det en måned endnu og ellers få hende leveret hjem til ejer, og så finde mig en mere stabil og ikke så følsom hest