jeg har en to års jeg er gået mere igang med træning af nu.
har trukket mange ture med ham det sidste års tid, uden problemer overhovedet.
jeg har ham (med sele på) på banen her for en god uges tid siden. det går rigtig godt og går rundt med ham der, han bliver dog bange for noget og sætter i gallop og løber. jeg er ikke forberedt og må slippe torvet.
dette er første gang det sker.
Her den anden dag jeg går tur med ham (trense på og grime udover jeg har fat i med tov)bliver han igen bange for noget og løber igen fra mig.
her er jeg også uforberedt, han går stille og roligt og sætter pludselig i galop og løber, så meget svært at holde fast.
Nå, så her til aften har jeg ham igen på banen, igen med trense og grime udover.
Men her bliver han også første gang bange for noget og igen bare løber.(han er ret opmærksom og stopper ofte op og kigger på noget og bliver let skræmt når han er alene, men han plejer bare at gå lidt hurtigere og jeg kan hurtigt få ham til ro igen)
nu er jeg så mere forberedt men igen og igen og igen gør han det, lige meget hvor forberedt jeg er. ofte i den ene ende af banen. som om det til sidst "bare var for sjov" han blev ihvertfald ikke bange for noget.
jeg prøvede at ligge torvet om næsen mens det stadig sidder i grimen, det plejer at hjælpe hvis man skal have mere fat, men lige meget hjalp det. han løber bare ligeud og jeg kan simpelthen ikke holde ham!
mine fingrer gør meget ondt af forsøg nu.
jeg blev både vred på ham og rykkede i grimen (især når jeg vidste det var ved at være nu han ville rende)og fortalte jeg ikke ville have det, men han blev bare nærmest bange for mig og det virkede bestemt ikke.
Jeg er fuldstændig blank hvad jeg skal gøre nu, han MÅ bare ikke rende fra mig. og det er som om han til sidst fandt ud af han "bare" kunne gøre det.
jeg kunne gå et par omgange, helt stille og roligt uden noget, men så render han lige pludselig flere gange efter hindanden.
Det er første gang jeg har unghest og har ellers haft heste altid.
jeg er bange for at blive for hård ved ham, det skulle jo helst være en god oplevelse for os begge, og er godt nok ked af det nu sådan som det har gået i dag.
Hjælp, hvad ville i gøre?