har oftest en forfærdelig gang, i forhold til ridning. Det er ganske enkelt ubehageligt at ride på dem.
-At nogen syntes at man kan vænne sig til det er jo fint. Jeg gør det aldrig. Ganske få travere, kan lære at gå så det er til at holde ud at være på dem, men det er de færreste.
De er som regel også helt døde i kæften, når de har gået løb i stangbid med hovedet højt, som de jo går.
Mange slipper aldrig deres væddeløbsgen og har svært ved at lære at gå afslappet.
Så der er virkelig meget arbejde i sådan en fætter og ikke særlig megen sikkerhed for et godt resultat. Heller ikke som hygge/skovturshest.
Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at ride lidt på den (den kan jo rides) før jeg sagde ja. Eller et par andre travere, så du ved hvad du er op imod, inden du beslutter dig.
Travheste, der er færdige med at gå løb, kan man få smidt i nakken. De er mange gange kønne og velopdragne og det er nok derfor mange "hopper på".
Måske skulle du overveje en hest, der er "skåret ud" til ridehest, i stedet for køre/væddeløbs-hest. Det tror jeg virkelig du er bedre tjent med på den lange bane.