Tak for de to svar der er kommet..
Nanna: Den med galoppen vil jeg nok ikke lige umiddelbart benytte mig af, da vi netop træner at hun kan holde balancen i galoppen. Eller ja, det er svært at forklare.
Men jeg forstår godt hvad du mener med den øvelse du beskriver. Men hun kan fx kun lave anspringene på vej ud af hjørnet endnu, så vil ikke tvinge hende til at lave anspring ned af langsiden endnu.
Mht at ride tur og ride terræn, så ved jeg godt det er godt for hestens balance, også derfor jeg pointerede de havde lidt terræn på deres mark. Men det skal også være forsvarligt at ride ud på tur.
For at komme væk fra rideskolen, skal vi ride over en kæmpe motorvejsbro, og den er JEG ikke helt sikker på at ride over endnu. Er bange for at hun blir bange og stikker af, smider mig af, eller bare blir skræmt og får en dårlig oplevelse. Vi skal lige have redet lidt længere tid før vi er helt tur-klar. Har skridtet et par små ture rundt om ridehuset og rundt om foldene, men her er ikke meget terræn. Men det er lige det der er muligt for os pt.
Det med grundtempoet arbejder vi også rigtig meget på, for så snart hun blir usikker i balancen i galoppen så sænker hun tempoet og galopper nærmest baglæns.
Svensen: Som ovenfor beskrevet, så føler jeg ikke vi er klar til at ride i skoven endnu, så det blir kun til et par skridtture rundt om foldene og rundt om ridehuset, og her er desværre ikke meget terræn.
Mht bomarbejde, så er det en god idé. Det vil jeg klart tage til mig.
Det lyder meget harmonisk at longere hende kun i grimen og så går hun med sænket hoved og får strukket halsen og frem, men nej, hvis hun ikke har indspænding på, så går hun og kigger skyer og kigger til siderne.. He he..
Modtager gerne flere gode råd og øvelser..
Stella.