Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hvordan får du din militaryhest iform
Forfatter: 
Dato:  14-04-2010 13:39

Hej

Vil da bare høre hvordan du træner din military hest.

Hvilket niveau du rider, og hvad du har brugt den lange vinter på?

Hvor træner du terrænspringning, og hvor mange gange inden sæssonstart?

Hvordan interval træner du?

Hvad er dine mål for året?

Her er et par billeder af mine heste.

Øverst Lucky Luke 13 år. Han skal gå 1* og 2* i år, bla. en lang 1* i Frankrig og DM for seniore. Luke har interval trænet i 2 1/2 måned 1 gang i ugen, 2 min galop 2 min skridt, kørt op fra 4 til nu 6 intervaller. Han har deltaget i 3 springstævner siden januar, fra LB til MB. Gik på lavblus i november og december.

Når at springe terræn 3 gange inden første stævne start i Skårup d. 24. april.

Nederst: Arami 5 år. Han skal gå CNC90 og CNC100 i år, bla. Hold DM i Næstved. Han har intervaltrænet lissom Luke og så har han været ude til 2 springstævner siden januar i LB klasser. Har været redet det sidste halvår af 2009 3-4 gange i ugen let arbejde, samt gået 2 CNC80. Arami nåede at springe 2 gange terræn inden sin første start i CNC90 i Langå d. 11. april

MVH Hanne

0
0
Svar på denne tråd

Sikke en spændende tråd...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2010 22:58

Vi er ikke helt så hardcore, men spændende tråd...

Hvilket niveau du rider

Vi startede med terræntræning i sommeren 2009, vandt vores først CNC80 i åbenrå, gennemførte ikke CNC90 i skårup pga vandspringet, hesten havde ikke prøvet vandspring før...

Hvad du har brugt den lange vinter på?

Dressur og ugentlig spring... Hesten har rundet 18 år gik sidste år MB spring, men efter at have prøvet military droppede vi springstævner, så det blev ikke til nogen stævner i vinters.....

Hvor træner du terrænspringning

Normalt i Fjeldsted med Georgia Timmermann. I weekenden kursus i Skårup.

Vores interval træning er enten på tur hvor vi har en rute som vi tar i galop et par gange og sætter en tid på, eller på springbanen med forskellige intervaller, nogle gang 2 min x antal gange, andre gange flere minutter men kun en gang. Hesten er jo ældre, så for mig er det vigtig at han er 100% med og i topform.

At få gennemført de sidste terrænbaner så vi kan prøve os i CNC100.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-04-2010 13:07

Jeg har været så uheldig at begge mine hest stod skadet sidste år, så jeg er på frisk start igen. De startede genoptræning i hhv dec og sept sidste år.

Hvilket niveau du rider

Jeg har redet CNC100 på den ene og CNC90 på den anden. Jeg regner med at starte ud i CNC90 og så se om vi lister os op i CNC100 i år. Det afhænger af prullerne.

Hvad du har brugt den lange vinter på?

Ja desværre genoptræning! Startede vores første springstævne i dec, med den der startede genop i sept og startede første springstævne i marts med den der startede genop i dec. Vi har startet LB-LA og startet LA1+2 i dressur.

Hvor træner du terrænspringning

Jeg har fået en enkelt træning i Flyringe med den ene og en enkelt træning i Ringsted med den anden.

Jeg intervaltræner i ridehus eller på stranden afhængig af vejret. Starter ud med 3x5 min med 2 min skridt imellem og bygger på derfra.

Hvis alt går vel og hestene holder, så CNC100 i år, men er nu også ok, hvis det kun bliver til CNC90. Vil hellere have hestene holder.

Mvh

Sille

Alle kommentarer er KUN udtryk for min egen mening og erfaring.

For hver hesteejer, er der en mening om at holde hest.

Jeg respekterer at andre har en anden mening end mig :)

0
0
Svar på denne tråd

the athletic horse
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 07:22

Blot en sidebemækning men denne bog (som efterhånden må være gl) har et fremragende konditionsprogram for military heste.

Jeg læste den med "fysiologiske briller" da jeg læste til Agronom på KVL, så jeg kan anbefale at få fat i denne bog og kopiere de få sider om military den indeholder .

Der er et skema man skal følge dvs hvad dag der skal trænes dressur, spring, tur, fri, interval etc.

Ellers vil jeg mene at enhver hest kan gå de lave klasser på alm grundkondi, og god grundkondi opnåes ved afvekslende træning(dressur, spring, terræn) samt interval træning.

karina

0
0
Svar på denne tråd

Terræntræning
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 08:42

Fredag d. 16. var vi på banen i Skårup og træne med Marianne Løwe og 3 af hendes ryttere, det var bare super godt. Det er jo lidt svært at træne dybe landinger og vand spring når vi ikke har nogen af delene hjemme. Både mine heste og Bianca´s ponyer blev udfordret på den meget kuperede bane.

Arami fik skyllet mulen en enkelt gang: han havde været gennem vandet et par gange uden problemer, men da han så skulle springe ud over en lille kævle, så "glemte" han at folde forbenene helt ud. Det gav vand i håret, men udover et par hudafskrabninger på sine forknæ, så var han frisk, og sprang fint de efterfølgende gange.

Arami lige inden han får snuden dyppet.

Er der nogen som har billeder af nogle forhindringer?

Det er altid sjovt at se hvad man kan komme ud for, hvis det er så skriv lige hvad klasse den var med i.

Pony piger til Nordisk Mesterskab 2010 i CNCP1* ved forhindring nr 4. Alle pigerne kom over i første hug.

Hanne

0
0
Svar på denne tråd

military
Forfatter: 
Dato:  26-04-2010 22:21

Spændende tråd Hanne :)

Jeg har Corvette, en 16-årig Holstener hoppe:

Hvilket niveau du rider? Vi opnåede i 2009 vores første placering i 1*

Hvad du har brugt den lange vinter på? Hun gik let, mest skovture, et par gange om ugen i Oktober/November. Blev derefter langsomt startet op og vi har siden hen redet lidt distriksstævner i spring og dressur på LA niveau.

Hvor træner du terrænspringning, og hvor mange gange inden sæssonstart? Inden årets første stævne trænede vi en gang i Flyinge ved Lars Christensson, og efterfølgende på Luhmühlens og Sarhrendorfs bane ved Andreas Ostholt. Her efter første stævne har vi nået en gang mere ved Mia Hastrup

Hvad er dine mål for året? Flere gode ture/placeringer i 1* og hvis det hele kører, så 2*

Sjove spring ? Intet har endnu slået dette spring fra Gross Parin - "hånden"

Katja med verdens bedste Corvette

Tidligere med Boy og Nimble Guy <3

Min blog

Fantastisk DSP pony sælges Flotte pletter sælges

0
0
Svar på denne tråd

"Hånden"
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 22:42

"Hånden" var forresten med i CNC1* :)

Katja med verdens bedste Corvette

Tidligere med Boy og Nimble Guy <3

Min blog

Fantastisk DSP pony sælges Flotte pletter sælges

0
0
Svar på denne tråd

Military
Forfatter: 
Dato:  04-05-2010 22:53

Jeg rider CNC90/CNC100. Vinteren er blevet brugt på grundridning og konditræning blandet med hygge og lange skridtture alt efter vejret.

Jeg træner ved Jørgen Albertsen på Skårupoveraard. Jeg kører dertil, så antal træningsgange kommer meget an på hvordan kalenderen passer. Fik kun trænet en enkelt gang på banen inden stævnet i april.

Jeg intervaltræner for det meste 1 gang om ugen, 2½ minut galop, 2 minutter skridt. Startet på 3 intervallet i vinters og kørt op til 5 intervaller nu her. Regner med at lægge endnu et interval på henover sommeren hvor vi gør klar til CNC100.

Pt. har jeg en hovedopgave/afsluttende eksamen der skal færdiggøres, men jeg regner med at deltage i CNC100 på Skårupovergaard i juni. Har ikke planlagt for resten af året endnu.

GryR

0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  05-05-2010 07:40

Jeg rider cnc80 og 90 på min dv vallak på 19 år. Vinteren har vi brugt på at holde gang i spring og dressuren, samt begynde at bygge kondition op.

Træner på skårupovergaard ved Jørgen og sidste år i fjelsted. Desuden tager skal jeg til bække og træne nu her.

Intervaltræner ca. 1 gang om ugen, efter det program der er på denne side www.hippios.dk/ distancetr%C3%A6ning.htm

At få nogle gode ture hvor hesten kommer i mål med ørene fremme. Da han er en ældre herre har jeg ikke nogen mål om højere klasser

(tjele's stævne den. 11/4 2010)

Ridehal/bane ved rådved søges

Hvorfor har vi ingen problemer med at huske

hver enkel lille detalje af hvad vi har oplevet,

men kan ikke huske hvor mange gange

vi har fortalt det hele til samme person

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider