Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Tempo spring. ?
Forfatter: 
Dato:  13-04-2010 21:50

Jeg har aldrig rigtig haft lyst til at prøve tempo spring, men jeg føler mig lyst til at prøve det da jeg tror det ville være super godt for Cashew når vi springtræner.

Men hvor langt skal der være mellem ? Jeg starter med at lave nogle meget små kryds for at komme ind i en rytme og lige prøve det da Cashew heller ikke har prøvet det før.

Men hvor langt skal der være imellem hvert spring hvis jeg nu vælger at sætte ca 4 spring op efter hinanden (jeg bruger ikke cavalettier)

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere ikke behøver dem.. "

SØGER Sommer Magnus springsadel 16'5, medium/bred bom. Skal ku prøves..

0
0
Svar på denne tråd

A tempo
Forfatter: 
Dato:  13-04-2010 23:18

Ved A'tempo serier med fx. 4 spring på ca. 40 cm, bygger jeg som regel således:

Kat. 3: 2,10 meter.

Kat. 2: 2,40 meter.

Kat. 1: 2,70 meter.

Hest : 3,20 meter

Hvilket aldrig har skabt problemer for mig.

Med min "pony-hest" laver jeg dem gerne omkring 3 meter - han er kun 158 cm, og ikke ret lang, så for han kan nå ud over den sidste skal han have knap så stor afstand.

©´¯`·.¸¸.·´¯`·- Spyrow -·´¯`·.¸¸.·´¯`©

Some people wish to feel stronger - some simply are!

Der findes to slags dyr - Dem vi spiser og dem vi slår ihjel...

0
0
Svar på denne tråd

Tempospring
Forfatter: 
Dato:  14-04-2010 22:50

Mener der ligger beskrivelser af afstande på drf's hjemmeside:)

Det kommer også lidt an på hvor høje springene er - jo lavere des kortere afstande. Og så kommer det selvfølgelig også an på tempoet. Første gang vil han måske også stå lidt imod på en serie, så hav evt en til at hjælpe dig med at rette afstanden til, hvis den ikke passer helt. Så kan hjælperen altid gøre afstanden lidt bredere, når han går mere sikkert derhen.

Prøv evt også et væn ham til temposerie ved at lave en serie spring-bom-spring-bom. Det kan måske godt virkelig lidt uoverskueligt for ham første gang, at der kommer 4 spring lige i træk.

Men held og lykke med det - er sikker på det er rigtig godt for ham.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider