Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Se hvor sej Duet er blevet..
Forfatter: 
Dato:  10-04-2010 22:29

Hej hej

Vil bare lige vise hvor sej Duet er blevet. Til jer der ikke har fulgt med, fik jeg Duet for en måned siden. Hun har gået 9 år hos avler uden at have oplevet noget som helst andet end samme stald, mark og rutine hele sit liv. Da hun kom var hun naturligvis helt rå... hun masede ind i mig, kunne ikke stoppe, flygtede i galop med mig hængene bagefter i tovet, hvis hun blev den mindste smule presset eller utryg - og hallen var hun panisk angst for at komme ind i.

Her er lige lidt fra vores træning idag...

Og videoerne... kunne ikke få det til at virke herinde, så i får lige et par links, som jeg håber i vil lure også :-)

www.youtube.com/watch?v=DTrae6f7jE0

www.youtube.com/watch?v=dlQONw7-h3U

Tak fordi i så med... :-)

Hilsen Mette

Undervisning ved berider Kenn Rehmeier tilbydes i Tylstrup (9382)

Skriv for mere info!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-04-2010 09:49

Det er intet mindre en kanon flot arbejde!! Sådan!

Anne

蛋糕
(Kage)

RIP. Snowys Sweet Red Too.
Jeg vil altid huske og elske dig.

0
0
Svar på denne tråd

Skal den
Forfatter: 
Dato:  12-04-2010 19:05

aldrig tilrides ?

MVH Janni

Livet er for kort

til skøre

kugler

0
0
Svar på denne tråd

Fornuftigt
Forfatter: 
Dato:  12-04-2010 19:14

Altså jeg ville da nødig overfuse en rå 9 års med øjeblikkelige forventninger om at kunne svinge mig i sadlen og ride ud i det blå, hvis den dårligt nok har kunne blive ført i snor uden kreative udfald :p

Jeg synes det er et super flot forarbejde trådstarter har gjort med hesten - tilridning kommer vel senere, når der er et fundament.

Godt gået! (y)

Rollkur/LDR: It's trying to mimic the finished result by adding its appearance, not by developing the prerequisites.

- Theresa Sandin

0
0
Svar på denne tråd

tilrides..
Forfatter: 
Dato:  12-04-2010 19:34

selvfølgelig er 9 år sent at blive tilredet, som Janni siger, men i betragtning af, at hesten var rå, synes jeg i er kommet langt på en måned bare

Og den ser jo ud til at tage alting superflot nu

- Katten

♡ Musse ♡

mors dygtige lille hest basse :)

0
0
Svar på denne tråd

tilridning.....
Forfatter: 
Dato:  12-04-2010 19:37

Tusind tak skal i have. Jeg er også meget positivt overrasket over hvor store fremskridt hun gør. Skal dog pointere at Torben Andersen også har en del af æren for at vi er nået så langt.

Jo, hun skal tilrides... men først når hun er mentalt parat til det og det varer lige lidt endnu. Alt det man normalt laver med en plag op til tilridningsalderen, skal hun jo først lære nu - så hun er altså lige 3 år bagud. Hun bliver stadig temmelig bange når hun ser en hest med rytter på, så lige nu vil jeg nødigt ride forbi et spejl med mig på ryggen. hehe :-D

Men selvfølgelig er det det vi arbejder hen imod. Vil bare have en tryg hest der er parat til opgaven - og det regner jeg med jeg har til sommer... måske før og måske senere. Det kommer an på hesten.

Men tak for jeres søde ord. Det varmer...

Hilsen Mette

Skriv for mere info!

0
0
Svar på denne tråd

endnu et....
Forfatter: 
Dato:  13-04-2010 17:53

I bliver lige spammet med endnu et billede fra idag :-)

Hilsen Mette

Skriv for mere info!

0
0
Svar på denne tråd

Høhø......
Forfatter: 
Dato:  13-04-2010 22:54

Stakkels hest da - hvad den ikke bliver udsat for af mærkværdigheder :D

Som de andre siger: rigtig flot forarbejde. Det er helt sikkert godt givet ud, og til dig for at have tålmodighed og fornuft i god behold :)

_______

Dejlig 4½-års vallak til salg

Flere gode (brugte) sadler til salg - se præs.

...SEMPER TIRO...

www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

gsims...
Forfatter: 
Dato:  13-04-2010 23:09

Haha... ja, jeg tror også hun synes jeg er dybt underlig. Ligesom "fætter BR manden" da jeg skulle ind og købe en badebold vi kunne lege med. Han spurgte om den skulle pakkes ind og gloede lidt underligt, da jeg sagde det var til min hest . Men jeg hygger mig i den grad med træningen og det virker det også til Duet gør. Næste udfordring for hende er at holde fokus på mig og arbejde mens der er en der rider i hallen. Det synes hun stadig er noget af det mest ækle der findes :-D ... men det skal nok komme...

Hilsen Mette

Skriv for mere info!

0
0
Svar på denne tråd

Super flot...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2010 18:13

Hey. jeg synes virkelig du gør et fantastisk stykke arbejde med din flotte hest. det er jo lig meget om hesten er 2 eller 12 så er der stadig mange ting den kan lære. og det ser ud til at den nyder at prøve de ting du udfordrer den til. bliv endelig ved med det, så for du en super hest og en ven for livet.

0
0
Svar på denne tråd

er den støbt fast
Forfatter: 
Dato:  16-04-2010 09:47

eller hva Den flytter sig jo slet ikke. Vildt godt arbejde du har lagt i hesten. Den skal nok blive en fin ride hest med tiden.

Men som andre også skriver, så er den måske nok 9, men den skal jo lære det hele som om den var en ung hest, og måske endda endnu langsommer. Den har jo også nogle års erfaring som måske skal slettes, for at stoppe andet fornuftigt ind i stedet.

Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd

Hej Mette
Forfatter: 
Dato:  16-04-2010 10:35

Først og fremmest vil jeg sige at det lyder til at det er et rigtig flot stykke arbejde du har lagt i hesten.

En ting jeg dog tænker over nr jeg ser din video (jeg håber ikke du vil tage det som en kritik - men mere et forslag/stof til eftertanke) er at hun når du svinger med plasticen og den slags ser meget anspændt ud? :)

Jeg synes jo det ville være fedt hvis man kunne komme til at gøre det samme ved hesten samtidig med at den så HELT afslappet ud. Jeg ved godt at det når man ikke til på en enkelt dag eller en måned.

Men det som jeg tænker er om det kunne være en ide at skrue lige en tand ned for de mærkelige ;) ting hun skal udsættes for og måske gå endnu langsommere frem??

Der er selvfølgelig ikke noget galt i at hesten spænder op lige i starten når den ser noget nyt... Men som sagt synes jeg man skal have afslappet hest på hver stadie inden jeg tilføjer noget nyt.

F.eks stå med sænket afslappet hals med plastic på ryggen. Derefter stå med sænket afslappet hals med plastic på halsen. Derefter måske lære at du vifter med plasticposen på snoren lidt væk indtil hun kan stå med afslappet hals. Næste skridt plastic posen op i hovedet og omkring kroppen med afslappet hals. Derefter ville jeg kæde de to ting sammen i små bider indtil det også kunne gøres med afslappet hals. :)

Grunden til jeg spørger ind til det andet er at man måske i sin iver efter at vænne hesten til en masse farlige ting, måske kommer til at floode den med indtryk. Således at den istedet for ikke at blive bange - faktisk bare bliver pacificeret = opgiver at reagere fordi der er så mange indtryk den bliver udsat med. På den måde kan du på sigt risikere at få en hest der bliver mere bange for f.eks plastic fremfor at blive mere rolig ved det. :)

Jeg siger ikke at det er det du er i færd med ;) Men synes blot det er noget det er vigtig at være opmærksom på.

Tommelfingerregel er dels hestens hovedholdning/muskeltonus og pulsen.

Udover det er der ikke andet at sige en god arbejdslyst - det bliver spændende at følge med i jeres udvikling.

Hilsen

- Matilde og Shalu :-D-

"Science flies you to the moon.
Religion flies you into buildings."
- Dawkins

thehorrorhorseshow.blogspot.com/

0
0
Svar på denne tråd

takker.....
Forfatter: 
Dato:  20-04-2010 17:52

Endnu engang skal i have tusind tak for jeres søde ord. Det varmer virkelig...

Mathilde: Jeg kan sagtens følge hvad du mener og ser det på ingen måde som negativ kritik, men blot som stof til eftertanke. Du har ret i, at hun kan se anspændt ud på videoerne, men det følte jeg nu ikke hun var. Før jeg optog videoen stod hun og hvilede på det ene bagben og lignede virkelig en der kedede sig, mens jeg legede med plasticposen. Derfor turde jeg godt tage lidt flere skridt med hende den dag. Hun stod egentlig bare ganske neutralt og kiggede... hun var ikke spændt eller på vej til at smutte fra mig på noget tidspunkt. Men selvfølgelig kan hun blive endnu mere afslappet og stå med sænket hals og jeg kan som sagt godt følge dig i det du mener med ikke at tilbyde hende mere end hun kapere. Jeg prøver at lytte efter hende hver dag og fornemme hendes humør og formåen. Og de dage hvor jeg kan mærke at hun nemmere stresser (f.eks. ved lyde udenfor hallen osv.), går jeg lige et skridt tilbage med hende og forventer udelukkende, at hun slapper af. Med andre ord, så tilbyder jeg hende først nye udfordringer når jeg kan mærke at hun er cool og afslappet og med nogle ting går det hurtigere fremad end med andre. Nogle ting har jeg skulle bruge rigtig lang tid på at få hende til at slappe af omkring og andre ting har hun bare taget i stiv arm.

Endnu engang tak for dine råd, som helt sikkert er skrevet bag øret :-)

Hilsen Mette

Skriv for mere info!

0
0
Svar på denne tråd

Super flot
Forfatter: 
Dato:  25-04-2010 23:20

Super flot af dig, du tager dig den tid, til at gøre hende tryg ved en masse forskellige ting. Det må helt sikkert give payback, når I kommer ud i naturen sammen.

Men jeg kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet, ved billedet med paraplyen...kors man kender da mange heste, hvor man ikke ville kunne se rø*** for bare skosåler, hvis man foldede en paraply op over hovedet på dem .

Hilsen WinnieK

0
0
Svar på denne tråd

Winnie....
Forfatter: 
Dato:  26-04-2010 16:43

Tusind tak Winnie ... Ja, det er lidt sjovt med paraplyen, for jeg tror bestemt heller ikke min anden (parthest) ville være lige så cool omkring det som Duet er.... og hun er ellers en rimelig cool hest i alle andre henseender. Men jeg synes den her form for træning er vældig hyggelig og givende, så måske Luna også bliver præsenteret for en række suspekte ting i fremtiden. Hehe..

Hilsen Mette

Skriv for mere info!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider