Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

'Selv' træning vs Proff.?
Forfatter: 
Dato:  02-04-2010 22:49

Jeg står og skal til dyrskue med min 2-års oldenborg hoppeplag til sommer.. I den andledning ville jeg gerne høre hvad i gør for at gøre hesten klar inden..

Træner i selv jeres hest? og i så fald:

• Hvad træner i med den?
  • Hvor lang tid inden, begynder i at træne?

Eller sender i den i proff. træning? i så fald:

• Hos hvem? (Gode erfaringer - gerne på fyn)
  • Hvor lang tid inden?
  • Hvad koster det ca?

Når hesten så skal fremvises gør i det så også selv? Eller kan man også få 'proff' til at gøre det? Og hvad vil det evt. koste?

(Grunden til jeg spørger om dette, er at jeg er næsten lige blevet opereret i knæet, og jeg er ikke sikker på at jeg selv vil kunne løbe rundt med hende til den tid, desværre)

Mvh Celina Simonsen

&

Chassie Moon<3

Opstaldning på Sydfyn i naturskønne omgivelser tilbydes i nybygget stald m. fuldpension.

www.123hjemmeside.dk/parmerphoto

KenTaur Artemis Dressursadel sælges!

0
0
Svar på denne tråd

en ide til træning
Forfatter: 
Dato:  03-04-2010 11:14

Jeg vil sige at man skal begynde træningen så hurtigt som muligt. Hvis jeg var dig ville jeg begynde at gå ture med hoppen. Start med at gå langs vej når du er tryg ved det. Jeg vil mene at det er vigtig at den vænner sig til at lytte til dig når i skal forbi, i hendes hoved, potentielt farlige ting, så som postkasser, biler, hække, biler, traktore, trailere osv. Det kommer kun godt tilbage til dig senere når den skal rides.

sørg for at du går ud for hendes skulder og at hun skridter godt frem. Når i har helt styr på det i skridt begynder du at løbe med hende i små intervaller. Igen skal det gå godt frem, i må endelig ikke lunte, så for hun ikke vist hendes trav ordentligt. Dog skal i selvfølgelig heller ikke rase afsted.

Ind i mellem øver i på en bane eller mark med at gå/løbe svarende til en mønstringsbane så i bliver gode til vendingerne. Det kan være en hjælp at løfte din venstre hån roligt op i højde med hendes øje i starten og føre den tættere på hendes hoved samtidig med at du drejer det hjælper hende til at forstå at hun skal dreje. Selvfølgelig ikke i en pludselig bevægelse, det er ikke for at skræmme, men derimod vejlede.

Hvis hun ikke er vant til piske er det ligeledes en god ide at vænne hende til sådan en. Igen ikke skræmme hende men som en hjælp specielt indtil i har helt styr på overgang til trav for stemmen.

Hvordan alt det her harmonere med dit knæ er jo op til dig at vurdere. Men skulle jeg ikke tage hensyn til et knæ er det i hvert fald sådan jeg ville træne. Der vigtigste er i mit hoved at de ikke går og laller i hverken trav eller skridt, for det gør ikke noget godt for gangarts vurderingen.

Kan desværre ikke hjælpe dig med prof træning på fyn da jeg selv kommer fra jylland og derfor ikke kender nogle steder dernede. men måske kan du gennem avlsforeningen finde et stutteri som også har kåringstræning på programmet.

I alt fald skal du have held og lykke med projektet.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 02:52

Nu ved jeg ikke så meget om sådan noget, men jeg synes at det littlekitty siger, syder meget fornuftigt.

Jeg kunne forestille mig, at der er en masse nye og mærkelige ting på sådan et dyrskue, især for en 2-årig. Jeg tror derfor det ville være rigtig godt at træne den til ikke at blive bange for diverse "farlige" ting, som fx plastic, paraplyer og hvad du nu ellers kunne finde på. :-)

"Allerede fra mine unge år har jeg frasvoret kødspisning, og den tid vil komme, hvor mennesket ser på drab af dyr med samme øjne, som de nu ser på drab af mennesker"
Leonardo da Vinci
0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 19:11

.. for svarene..

Jeg er stille og roligt selv gået i gang med hende, men er lidt begrænset af mit knæ, så har også overvejet at spørge en veninde om hjælp..

Men tusind tak for dine gode råd/ideer, vil helt klart bruge dem

Er der andre der ved noget? Evt. om proff. træning/mønstring? og hvad det koster??

Mvh Celina Simonsen

&

Chassie Moon<3

Opstaldning på Sydfyn i naturskønne omgivelser tilbydes i nybygget stald m. fuldpension.

0
0
Svar på denne tråd

Giv hesten den bedste mulighed !
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 19:54

Din hest har max 2 minutter til at vise sig selv fra sin MEST FORDELAGTIGE SIDE !

Dette bør absolut gøres professionnelt (feks hos Hans Jørgen HOECK), således at din hest får max mulighed for at give dit opdræt god reklame !

Gratis clinic i Low Deep and Round

- for mere information :

www.scandinavian-dressage.com/uk/ DRF.html#gratis

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 20:45

Pia MUNCK (Scandinavian Dressage): Ja det er jo også det.. Det er dyrskue vi skal til i år, så ved ikke om det er samme måde som til kåringer, og det i år er også mest for at hun kan komme ud og opleve lidt, men derfor vil man jo rigtig gerne have at det går godt alligevel..

Er det på fyn, Hans Jørgen HOECK??

Mvh Celina Simonsen

&

Chassie Moon<3

0
0
Svar på denne tråd

Tja....
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 21:52

Jeg vil sige, at det kommer an på hvad planen med din hest er - er du glad for 6-taller eller går du efter 7-8-9 taller? Husk at det kun er en BEDØMMELSE, og altså ikke en kåring - dvs. resultatet kan du sådan set ikke bruge til andet, end at hænge op hjemme på køleskabet ;) Jeg ville ikke kaste penge efter en 2-års bedømmelse, men gerne efter en kåring. Der er mange der får folk til at vise deres heste frem. Hoeck er nævnt herover, men jeg kan berette at træning koster 7.500 kr. om måneden, +1.250 kr. pr. fremvisningsdag, dvs. ialt 9000 kr. for en måneds træning og efterfølgende fremvisning. Til en kåring ville jeg gerne give det hvis jeg ikke selv kunne fremvise hesten, men til en bedømmelse ville pengene for mig være spildt. Men det er jo smag og behag :)

0
0
Svar på denne tråd

Forbered hesten hjemmefra !
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 00:27

En måneds træning er beregnet til en saddelprøve + kåring !!!

Til dyrskue ville nogle få dages træning ved hånd være nok (hvis forberedt korrekt hjemmefra), samt selve fremvisningen.

Og hestene får jo points på et dyrskue !

Disse følger da hesten senere !!!

Personligt ville jeg ikke gå til noget officielt skue uden at give hesten den bedste mulighed for at blive fremvist korrekt !

Hvis det blot er for at vise unghesten nye rammer, så kan man jo blot køre hen til en nabo klub, uden at blive bedømt (fordømt) for dårlig amatør fremvisning !

Gratis clinic i Low Deep and Round

- for mere information :

www.scandinavian-dressage.com/uk/ DRF.html#gratis

0
0
Svar på denne tråd

Dyrskue
Forfatter: 
Dato:  07-04-2010 19:39

Mit spørgsmål til dig er hvad er din motivation for at melde hesten til dyrskue. Alt efter hvad du ønsker dig ud af oplevelsen er der jo flere valgmuligheder.

Bedømmelse til grundlag for kårring
Hvis dyrskyet kvalificerer eller bedømmer til opnåelse af kårring. som du selv ønsker a hensyn til senere avlsplaner. Vil jeg anbefale at finde en professionel der har erfaring med at fremvise på netop det skue/den kårring og hestekategori.

Deltagelse som aftalt med avler
Hvis det f.eks. er en anbefaling eller et ønske fra avler ville jeg gå i dialog med dem. Tænke over hvor mange ressourcer jeg selv ville benytte (økonomisk og eller tid) og derefter planlægge træning passende til mit eget ambitions-nivau.

Deltagelse som led i uddannelse
Hvis det er planen at du selv skal beholde hesten og uddanne den fremover kan det være en rigtig god indikator på hvordan jeres fremtidige træning kan tilrettelægges. I det tilfælde vil jeg anbefale at du selv laver arbejdet. og alt efter hvordan det hele skrider frem overveje om i har brug for hjælp (fuldstændigt som ved ridning)
Men hvis du aldrig har set/deltaget i træning til og eller oplevet hvordan skuet forløber er det nok en god ide at finde en coach du som minimum kan spørge til råd ved forskellige spørgsmål.

Uanset hvad din motivation for at deltage er håber jeg i får en god oplevelse. Og at du ikke kommer hjem med en beskrivelse af hesten som du ikke kan genkende.

Lands End
Hoppe F:Lancier

MF: May Black

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider