Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

spænder op på højre volte
Forfatter: 
Dato:  06-02-2010 11:02

Hej Alle ;)

Min hoppe spænder op på højre volte, hovedsagligt i galop .. På den anden volte er der ingen problemer, og i trav er går hun ned til bidet, og slapper af på begge volter. Problemet opstår så snart vi starter i galoppen på højre volte,. Det er som om hun låser fast og søger ordentlig frem.

Er der nogen der har nogle forslag til hvad det ku være?

Eller ideér til hvordan jeg kan træne det væk? evt. smidiggøre hende :)

Håber i kan svare.

Mvh Pia ;)

ridning er ikke bare en sport - Ridning er en livstil :)

0
0
Svar på denne tråd

ensidet
Forfatter: 
Dato:  06-02-2010 20:55

Det lyder til at hun er noget ensidet. De fleste heste har en stærkere og en svagere side. Men det kan bliver problematisk i forskellige situationer, som hvis sadlen ligger dårligt, rytteren er uerfaret eller stiv, eller den svage side bliver svigtet i træning.

Hesten skal presses til at bruge sin svag side indtil den er lige stærk. Derefter skal hesten trænes jævnt og holdes ved lige i begge sider.

God held med det!

----

Dansk eneforhandler af CorrecTORen

http://www.4barsrr.dk

Passer sadlen ikke? Brug CorrecTORen.

0
0
Svar på denne tråd

Undersøgelse
Forfatter: 
Dato:  06-02-2010 21:44

Jeg ville starte med at tjekke sadlen og så få en til at tjekke, at du sidder lige. Hvis du falder enten ud eller ind eller måske spænder op i den ene side, så kompenserer hesten ved at stive sig, for at genoprette den samlede ballance.

Hvis ikke der kan findes en årsag her - så ville jeg ty til massør, kiropraktor, dyrlæge eller smed, for at se om problemet ligger her.

Hesten gør det ikke bare for sjov, så jeg ville ikke presse den til noget som helst, men finde ud af, hvorfor hesten gør som den gør.

Hilsen

Daniela

0
0
Svar på denne tråd

Hvad gør du?
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 10:52

Jeg tænker lidt hvordan sidder du selv i sadlen på højre volte kontra venstre?

Det er sjældent vi ryttere er ens i kroppen, og det kan jo godt "smitte af på" hesten... så måske du også skal kigge lidt på din egen opstilling, balance etc. :-)

Jeg ved i hvert fald at jeg ikke er ens til begge sider :-)

Med venlig hilsen

Zooropa - Anne: http://annemonark.blogspot.com/

** It's not enough to rage against the lie.. you've got to replace it with the truth. **
- Bono, U2

Har jeg hovedpine er det fantomsmerter :-D

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm ..
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 18:21

Jeg har netop fået ny sadel, da den anden ikke lå optimal.

Jeg er venstrehåndet,. Tror i at det kan have nogen betydning for hendes smidighed?

Ooog, hvordan arbejder i med jeres ballance? har i evt. nogle øvelser til hvordan man kan rette den op, både på hest, og uden ?

0
0
Svar på denne tråd

tak ...
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 16:13

tusind tak for alle jeres godt og fyldige svar, det er dejligt at folk gider give sig tid til at hjælpe ;) !

Jeg vil prøve nogen af jeres forslag :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider