Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Fryser om mine tær
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 09:31

Hej Alle sammen

Jeg er sikker på at i kender til det med at have kolde fødder når i er i stalden her om vinteren. Jeg har prøved diverse sko og støvler af forskellige mærker.


Hvad gør i for at holde varmen?



MVH


Camilla


***Kvalitets udstyr sælges***

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 09:50

jeps man køber sig nogle støvler der kan tåle ned til -40 (tror jeg mine kan) så tager man tennis sokker på, og dernæst uld sokker, og jenslyner på, og lang ærmet undertrøje, og cowboy bukser, lang ærmet bluse og en kedeldragt og en god hue og halstørklæde, og vanter og så er man klar langt om længe, så fryser man ikke (forestil dig lige hvordan jeg ser ud ?)


Stine nu med Frontiers Chico

ridning skal ikke være en pligt, men noget begge parter synes om, ridning skal være et samarbejde mellem hest og rytter,

derfor spørger jeg min hest!

horses4you.skysite.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 en uldsål
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 10:17

en god uldsål i støvlerne og så vigtigst af alt - nogle gode termobukser! - for hvis benene bliver kolde bliver fødderne det også :)


Spalding dressur, brun 17½" Fit 2 sælges


-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk


Her bor Nisha og Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskift
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 10:23

Jeg har for første gang i år flottet mig og købt et par Lacrosse Ridgetop støvler (dem med indersok i). De var dyre, men nøj hvor er de gode! Jeg har et par almindelige strømper på aller inderst, dernæst ridesokker (de der høje, der går op over ridebukserne) og når det er rigtig koldt også et par uldsokker på også selvfølgelig støvlerne alleryderst. Jeg har endnu ikke frosset tæerne siden jeg købte lacrosse støvlerne heller ikke når jeg ikke har uldsokkerne på i dem eller selvom jeg går i stalden næsten en hel dag eller rider længe. Og jeg er MEGET MEGET kuldskær.


Derudover har jeg skiundertøj på inderst (med langeærmer og lange ben). På underkroppen har jeg derudover ridebukser og thermoridebukser og på overkroppen desuden en t-shirt, en sweatshirt, en tyndere uldtrøje samt en vinterjakke med fleecefor. Derudover selvfølgeli hue og varme handsker. Jeg ligner en michellinmand og har lidt svært ved at komme op på hesten fordi det kræver lidt teknik at få benet så højt op med så meget tøj på. MEN jeg fryser IKKE!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lacrosse/Sorell/moonboots??!
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 10:25

Jeg har købt mig et par sorell eller lacrosse støvler (ved ikke lige hvilket mærke mine er). Men siden jeg har købt dem så fryser jeg ikke tæerne. Kulden trænger sig på når jeg står stille for længe, men varmen kommer hurtigt igen når jeg bevæger mig.

Så har jeg også hørt at moonboots skulle være fortræffelige i dette vejr.

Har du også prøvet nogle af disse?


Og så et godt tip, når bomuld bliver vådt bliver det sværere at holde varmt. Derfor skal man ikke tage sine tennissokker på som det inderste lag, men derimod to par skisokker enten i uld eller acryl -eller hvad de nu er lavet af.


Mit udstyr lyder for tiden på to stk skisokker, skiunderbukser, skiundertrøje, ridebukser i fløjl, stor flistrøje og så en vindtæt jakke, sorellstøvler og 2 par handsker. Så har jeg luffer på når jeg ikke behøver finkoordinere og når jeg så har fået varmen skifter jeg til at par mere handy vanter.

Og så holder jeg mig i gang stort set hele tiden jeg er på gården, og undgår at skridte for langeture i blæsevejr. :)


Mvh Miss E




0
0
Svar på denne tråd
 
 LACROSSE RIDEGETOP
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 10:37

jeg har også lacrosse ridgetop.

har aldrig frosset i dem.

og de passer i en alm stigbøjle så man nemt kan ride med dem.


dog trænger mine nu efter adskillige år til ny inderstøvle.



SALG AF LUSITANO HESTE

Salgsheste på www.klassisk-dressur.dk


Hestemalerier . www.lykkebianca.dk eller se tilbud på min profil.


Se min fotoside www.lusitanopassion.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 varme i støvlen
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 11:07

Jeg sværger altså til indbygget radiator i støvlen


http://www.coolstuff.dk/Varmeposer

Sådan en dag med 5 timer i stalden, på folden, i sadlen... så er det bare totalt skønt med 37 grader i støvlen


Mvh

Charlotte


T-shirtbutikken.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 frysende fødder
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 11:15

Det allervigtigste er at dit fodtøj ikke må være for småt.


Et par ridestøvler der passer om sommeren er faktisk for små om vinteren. Der skal være god plads til luft omkring tæerne også når man har er par tykke sokker på. Det samme gælder staldsko/-støvler.



Caroline
Heste er født med en fri vilje og nogen gange gør de brug af den

0
0
Svar på denne tråd
 
 at holde varmen
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 11:34

Jeg har fundet ud af, at når jeg tager et par alm. strømper på, et par uldsokker samt min fars str. 43 læder-jagt-sko, så fryser jeg ikke. Det er nemlig rigtigt, at der skal være god plads i skoen. Luft varmer og isolerer.


- sagde Cecilie



The wind of heaven is that which blows between a horse's ears.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lacross
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 12:47

Jeg sværger også til Lacross.


Det er de eneste som har kunne holde mine fødder varme i denne kulde.


Vh Maria



Nu med et stk. barfodshest i løsdrift

0
0
Svar på denne tråd
 
 LaCrosse
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 13:11

Også her .. jeg elsker mine gamle LaCrosse støvler (de kører på 6 sæson nu og bliver brugt mange timer hver dag fra december til marts), men de kan vist ikke fåes mere.. jeg har et par Ridgetop, men de er lidt tunge at gå .. foretrækker dem med kunst sok!


Når engang mine støvler skal udskifters tror jeg at det bliver til disse jagtkompagniet.dk/fodtoej-87/fritid- fashion-149/lacrosse-whitney-ii- womans-brown-1985.html


Én ting der er helt sikkert er at det bliver LaCrosse støvler igen!




Kristina




Super lækkert wrap i små baller sælges, Hadsten!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er løgn
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 13:15

Jeg fandt mine "gamle" støvler her..


bjergkaeden.dk/products/ productinfo.aspx?Produ...temID=1095


Hvordan kunne de også finde på at lade så gode støvler udgå




Kristina




Super lækkert wrap i små baller sælges, Hadsten!

0
0
Svar på denne tråd
 
 I stalden...
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 13:36

... bruger jeg ganske almindelige gummistøvler af den gode slags (Bekkina). Indeni har jeg et par tynde bomuldsstrømper med et par strikkede sokker udenover.


Jeg fryser aldrig om tæerne i stalden - og det er ikke fordi, vi har en varm stald. Den er bundfrossen :)


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt




0
0
Svar på denne tråd
 
 Fryser om mine tær
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 14:28

1000 tak for alle de gode råd... Tror at mine eller dyre The Nord Face støvler skal skiftes ud til et par LaCrosse.


I skriver alle sammen at i har ski undertøj på. Jeg har endnu ikke fundet nogle ski underbukser som jeg kan holde ud at have på under mine ridebukser. Hvad mærke bruger i der?





***Kvalitets udstyr sælges***




www.stald-vesterskov.dk

Der hvor alle heste trives og har det godt

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 16:40

Jeg holder varmen i disse. Jeg kan faktisk også ride i dem...



Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean

0
0
Svar på denne tråd
 
 du er nød til
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 16:42

at have termotøj udenpå ridebukser/skiundertøj - ellers fryser dine ben og derfor dine fødder - det er helt klart min erfraring....


Spalding dressur, brun 17½" Fit 2 sælges


-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk


Her bor Nisha og Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralalala
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 16:44

Jeg har forresten sjældent noget inde under mine ridebukser da jeg simpelhent ikke kan holde det ud!


alm sokker i lacrosse støvler så holder jeg fint varmen. Med mindre jeg sidder stille i 10 timer...


Det SKAL være lacrosse støvlerne, altså de ægte og IKKE sorell. De er slet ikke lige så gode...


Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Muck boots
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 19:54

Jeg sværger til mine muck boots og jeg er langt fra den eneste i stalden. Vi er 4 eller 5 der har investeret i sådan et par de er dejligt varme. Vi har allekøbt dem i en jagt forretning man jeg kan se at man også kan få dem i ridemodeller.

0
0
Svar på denne tråd
 
 skiunderbukser
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 20:47

Jeg bruger et tyndt par fra Helly Hansen hvor syningerne meget diskrete. Men synes egentlig de fleste dur, når mine yndlings ind imellem er til vask.

Hvad er det der generer ved skiunderbukser?


Mvh Miss E




0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 22:06

Jeg har de gode klassiske Lacrosse Ridgetop støvler, og de er bare geniale...Jeg har enten almindelige sokker i eller thermosokker, og så længe jeg er i bevægelse, fryser jeg IKKE om mine fødder...Men står jeg stille i en times tid eller mere, så begynder de at blive kolde..Men der går mange timer med stilstand inden de er decideret frosne..


Fandt et nyt par for et par måneder siden, på udsalg/restparti i en sportigan, og fik dem for 500 kr...Var jeg lige glad, da jeg fik de sidste de havde i min yndlingsmodel og i min størrelse?


Og så har jeg skiundertøj på hvis det er mega frost og jeg ved jeg kan risikere at stå stille





Screw you guys, i'm going Western :)

Lykkelig ejet af 3 skønne muskelhunde + 1 stk Moppedreng :)

25/1:Havetraktor sælges, kørt ganske lidt, med opsamler, send pb!

0
0
Svar på denne tråd
 
 mine gode støvler
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 22:15

Jeg har både et par sorel ned til -20 grader og et par lacrosse støvler ned til RIGTIG mange frostgrader. Det har gjort underværker for mig denne vinter.


Mine lacrosse er knap så rare at gå i som sorel, så dem har jeg kun brugt de dage det har være SINDSYGT kold for der kunne mine sorel ikke klare det. ellers har jeg dagen lang mine sorel på. VIDUNDERLIGE støvler :-)


og så har jeg i øvrigt også hue på - den kan jeg heller ikke undvære.


"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular


Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 halløj'
Forfatter: 
Dato:  29-01-2010 07:24

Fryser ja det gør jeg osse. Så siden midt i dec har jeg brugt disse LÆKRE bamse støvler i stalden. De er med lammeskind i og super lækre meget varme. :-)

Så længe det kun er sne og frost er de perfekte men når det begynder og regne så skal de skiftes ud da de ikke er vandtætte.


Billede


Bedækning tilbydes:

Ox hingst Falkhan Expresso.

Homozygot sort

SCID FRI/SCID CLEAR



oestergaard.upfront.it/Forside






0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift ...
Forfatter: 
Dato:  29-01-2010 13:17

jeg sveder i stalden :P

har Sorel waterproof støvler som går ned til -32'C, de er bare super, og så et par skibukser og en dejlig vinterjakke ...


når jeg rider har jeg intet ekstra på, smider jakken og trækker gerne ærmerne op, selvom det er meget koldt ...

når jeg rider eller laver noget, har jeg det RIGTIG varmt ...



... Med den skønne Max Nobel ...

... Døm ikke på det du ser i nuet, men det det kan blive til ...

... Med troen & viljen, kan selv du flytte bjerge ...

*dækken str. 155/300gr sælges. nyt!*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fryser
Forfatter: 
Dato:  30-01-2010 09:43

Tak for alle jeres gode svar.

Syntes at skiundertøj er irreterende fordi det lige som om det drejer modsat ridebukserne når men skal ride. Derfor tænkte jeg om der er nogle af jer der har erfaring med nogle som bare bliver seddende hvor de skal?


***Kvalitets udstyr sælges***




www.stald-vesterskov.dk

Der hvor alle heste trives og har det godt

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhehej
Forfatter: 
Dato:  30-01-2010 21:47

sko der er foret men ikke klemmer, det klemmer nemlig blodet ud af dine fødder og hjælper derved slet ikke. Så tykker sokker skal ikke KLEMMES ned i sko, så hellere gå uden de tykke sokker ;)


Her virker det med lange skisokker/termosokker.

Og så i staldstøvlerne fra horze, der har godt med for, så kan du ikke gå helt galt :)


Asta

>> You just can't live in that negative way...

make way for the positive day! <<

Rest In Peace Isabella! :'(



0
0
Svar på denne tråd
 
 camilla
Forfatter: 
Dato:  30-01-2010 22:04

Det er sørme også et par lacrosse jeg har for tiden! Havde et par sorell forrige sæson, som jeg nu også syntes fungerede fint. De holdt desværre bare kun en sæson fordi gummiet begyndte at sprække i hælen. Mine lacrosse derimod, de kører upåklageligt på 2. sæson!

Jeg kender slet ikke til det problem du beskiver mht. skiunderbuser, så kan nok desværre ikke hjælpe der. Alle de par jeg har redet med, lige fra de billige til de dyre, bliver siddende, hvor de skal, i hvert fald mens jeg rider.

De glider ind imellem ned mens jeg går rundt og ordner stald. Men det kan jo så også være irriterende nok, når man senere skal på hesten og ikke kan svinge benet lisså højt over ryggen på hesten, fordi man nu har hængerøv :)


Mvh Miss E




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-01-2010 00:10

uha ja. i dette vejr kan man ikke andet end at fryse.


jeg er skide dårlig til at tage ordenligt tøj på.

har som regel bare ridebukser, en langærmet løbebluse(svedtranspporterende mertariale, og rimelig varmt) en trøje udover og så min jakke. så har jeg lange løbesokker på(lange som alm. ridestrømper, men noget helt andet, og for mig bedre mertariale).

i dag har jeg så kun haft en forårs soft shell jakke på fra kings land, i -15 gtaders frost, fordi min vinterjakke er i stykker i lynlåsen. og når man så hopper i et par tætsidende læderridestøvler inden man hopper op, så bliver kulden VIRKELIG gennemtrængende. men jeg brokker mig ikk. jeg knne bare tage noget mere tøj på ;-)


så spørg ikke hvordan jeg holder varmen, for det gør jeg ikke :P


dækkener til 1'er ponyer sælges. Vinter- stald- og regndækkener + skridtæpper

(både uld, og fleece)

SUPER kvalitet. bl.a. RAMBO vinterdækkener m. og u. hals


Skriv PB. for mere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlig varm julegave fra ungerne
Forfatter: 
Dato:  31-01-2010 16:26

Jeg fik de lækreste thermoridestøvler af ungerne i julegave, tror de var lidt trætte af at se mig blive blåfrossen i mine elskede træsko




;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-02-2010 18:52

Hej.


Jeg har lige idag bestilt et par Lacrosse Whitney og nøj hvor jeg glæder mig til at de kommer hjem, jeg kan næsten ikke vente.. :D


Men ellers så står min beklædning på følgende, leggings (De der smarte til nederdele om sommeren, fandt nogen tykke nogen i kvickly), ridebukser, tennisstrømper lige fortiden, skisokker ud over, undertrøje af den gode gamle slags, tynd bomuldstrøje, sweatshirt og min meget tykke og vind/vandtætte jakke, halstørklæde og tykke handsker. Og ja jeg fryser stadigvæk, det er nok fordi jeg mangler huen, men jeg ejer ikke en hue.. Underligt nok egentlig.. :)


Venligst Christine



Øffe. <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mit vinteroutfit
Forfatter: 
Dato:  02-02-2010 23:36

Min påklædning ser fast sådan her ud

Ski undertøj (+ den tynde flis trøje dims, som hører med)

Mine kentucky ridebukser flisforet undtagen under ruskindet

En flistrøje og en jakke


På fødderne går jeg med moonboots og ja de er helt fantastiske, skifter så til ridestøvlerne hvor jeg godt kan være med en tynd skisok som det eneste på fødderne og på de rigtigt kolde dage trækker jeg hesten i ti minutter hvorefter jeg sætter mig op og traver, så jeg holder mig i gang mens hesten skridtes (det synes jeg er den ultimative dræber).


OG min uundværlige hue (foret med kaninpels), grim som bare helvede men super skøn! Ellers kan jeg finde på at tage hætten på jakken uden på ridehjelmen hvis det er virkeligt koldt og lukke den med volcro lukningen over min mund - jeg ligner som de andre en michelinmand, men jeg holder varmen ;)


Sagde Johanna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skitøj...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 12:05

Jeg har købt et sæt almindeligt skitøj fra sportsforretningen og så selvfølgelig en hue- ellers fiser varmen jo bare opad og ud ;-D


På fødderne har jeg mine skønne Oliver Boots. De er helårs anvendelige, og selvom det er mange minusgrader og de ikke er foret, så holder jeg varmen i dem med et par tennissokker i. Måske fordi de har en tyk og isoleret bund.


Virkelig kvalitet- og selvfølgelig med stålsnude!


Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

Velgående, venligt sec. A hoppeføl sælges

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vinter øv!
Forfatter: 
Dato:  11-02-2010 13:52

Hej..



Jeg tager varme vinter ridestøvlier på og så 2 par sokker og et par MEGET tykke vinter sokker på ok så holler jeg varmen!!


Heste er et levene dyr!!! pas det som du selv ville hvis du var en hest!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 23:17

det ALLER vigtigste er faktisk bare at dine støvler er så store at du kan have alle de strømper på du vil, og der STADIG er masser af luft i dem.. Hvis dine støvler kun liige passer, bliver det hele ENDNU værre med flere par strømper fordi den luft mellem tæer og støvlens "væg" ikke er der til at isolere.


Så sørg for at støvlerne på ingen måde er for små, måske endda helst for store :D


Janne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det dummeste
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 07:30

man kan gøre er at tage tennisstrømper på da de jo er lavet af bomuld. Det opsuger og holder på fugten.


Køb dig et par løbestrømper, de holder fusserne tørre fordi de leder fugten VÆK fra fødderne og derover har du et par sokker.


Det hjælper.


Køb dansk, det hjælper hele nationen.


RIP:

Bedstemor 27/09-28--06/11-08

Far 05/09-47--08/11-08


www.kolbaekgaard.webs.com


0
0
Svar på denne tråd
 
 PN Dominik
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 12:44

Lige mine ord!

Har prøve at skrive det tidligere, men det er lissom om ingen rigtig har fanget den.

Jeg mener så at man enten kan nøjes med et par skisokker evt. to par hvis det er rigtigt koldt. Men INGEN bomuld inderst. Det samme gælder undertøjet! Brug uld- eller alm. polyester skiundertøj, så sveden kan blive transporteret væk. Ellers blir man kold og fugtig efter rideturen!

Det betyder virkeligt meget!


Mvh Miss E




Part søges i Ålborg/Nørresundby og omegn.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider