Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

træning af galop og balancen???
Forfatter: 
Dato:  22-01-2010 10:36

hejsa.

som i nok ved er jeg blevet ejer af en 5års hoppe som jeg er begyndt at spring bitte små spring på.

men hendes galop er ikke særlig godt trænnet, i det hele taget er der virkelig kun trænnet grundridningen med hende, og har på for nemmelse at hun er blevet presset for hård, og derved har beriderne som ahr redet hende dengang sagt hun er dum at ride, da jeg virkelig ingen problemer har med hende, men hun kræver udfordringer hver gang, kun lidt af gangen ligenu er det paraderne jeg træner med hende og hun bliver virkelig bedre og bedre for hver gang vi laver en parade.

men nu starter jeg på et hygge hold på rideskolen den 3 marts, og der ville jeg jo gerne også galoppere, da den hal vi ahr ligenu er for lille til galop(ikke større end longeringsbane)men når man skal starte hende i galop tager hun et meget stort galopansrping og man ryge rnærmest ud af dressursadlen, og så er hun svær at holde i gang, hun kommer i rigtig galop hver gang, men man kan ikke samle hende uden hun slår ned i trav igen, og på langsiden rider hun med røven ud mod midten, så hendes balance er bestemt ikke god i galoppen endnu, jeg har da traænet en del heste og tilredet før men synes sku god tnok hun er svær da hun jo hiver en ud af sadlen hver gang hun er 170 i stg og derved jo også en stor gang i hvert fald i galoppen traven er rigtig lækker.

men skal jeg longere hende i galoppen så hun for lidt balance der eller hvordan håber i kloge hestefolk kan hjælpe lidt er lidt usikker, da jeg jo gerne vil vise min svigermor at jeg kan ride den hest jeg nu har fået af hende i julegave.

MVH
SANDRA82

Nu med bredmoses Donna

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved ikke..
Forfatter: 
Dato:  22-01-2010 11:00

... om longering giver bedre/hurtigere resultater end ridning - for jeg longerer aldrig.

Hesten har helt klart ikke balancen til at være "samlet". Det er også derfor, hun går på 2 spor. Jeg starter altid med at galoppere ligeud, og det gøres bedst i terrænet.

Hvis dit terræn ser ud ligesom mit, så varer det nok lige lidt, inden du skal på "skovtur" :) - så mit råd er at I øver jer i trav og skridt, og får balancen på plads dér. I kan altid begynde at galoppere, det er jo ikke sådan at gangarten "forsvinder" af ikke at blive brugt ;)

Det vil sikkert være meget lettere for din hest at galoppere, når I kommer i et større ridehus, fordi der er en ordentlig langside at gøre det på. Hvis du hellere vil øve dig uden tilskuere, så ville jeg vente til jeg kunne gøre det udendørs.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

tidligere tråde
Forfatter: 
Dato:  22-01-2010 11:08

Måske der er noget i denne tråd du kan bruge? ellers prøv at søge på det - der er jævnligt tråde om emnet:)

www.heste-nettet.dk/forum/3/361719/ 361719/

0
0
Svar på denne tråd

galop...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2010 13:44

Nogle heste har sværere ved galoppen end andre.

Jeg er enig med Sif, det bedste er at starte med at træne det udendørs.

Et sted med lange lige strækninger, hvis man har mulighed for det.

Her kan man lade hesten løbe i det tempo den selv kan holde galoppen i.

Efterhånden kan man begynde at korte den lidt ned, og lige akkurat inden den falder i trav, så driver man på så den holder galoppen, og på denne måde kan man efterhånden lære hesten at galopere langsommere og vænne den til balancen.

Selvfølgelig hjælper det også at samle hesten bedre i trav og træne dette.

Hvis man ikke har mulighed for terrænet, så start med bare at galopere en langside af gangen i ridehuset, så man slipper for hjørnerne.

På denne måde vil hesten jo også lære at lytte efter hjælperne i galoppen da man jo hele tiden tager den ned i trav igen, efterhånden kan man så forsøge at gennemride hjørnerne også, og her træne at korte tempoet ned uden at hesten falder i trav.

En kort galop er bare guld værd, men kan godt tage noget tid at nå frem til :-)

0
0
Svar på denne tråd

galop...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2010 19:07

Har selv en hoppe med lidt de samme problemer som din, hopper stort frem i galoppen, og har ikke balance/styrke til at korte ind, og løber derfor lidt med hovedet i vejret...

Hun galopperer egentligt meget pænt, men slet ikke kontrolleret...

Det første stykke tid, red jeg hende i let sæde, hvor jeg kun styrede retning, lidt efter lidt tog vi tempoet lidt med, og vi er nu kommet så langt (efter 2 måneder) at jeg har kunne sætte mig ned (alt er relativt ) og begynde at drive frem, på den måde kommer hun bedre ind bagfra, og så skal hovedet nok også komme før eller siden...

Det er kommer allerede så småt nu efter hånden, i korte momenter endnu, men kan klart mærke en forskel!

Jeg har en dygtig underviser der hjælper mig, det er virkelig guld værd

Mvh. Lotte

Med

Heimdals Knut
Stenhedegårds Dorién

Rædkær´s Le Louvre

"My Horse, My horse, a Kingdom for my Horse!"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider