Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Lære 2år at være alene hjemme
Forfatter: 
Dato:  29-12-2009 21:34

mens jeg ride på den anden..

Jah jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre - Bana blev urolig når hun skulle være alene i stalden, men accepterede det hurtig, da jeg lige havde fået hende som 2års..

Men Zaafira, begynder at vandre frem og tilbage og presser sig op af muren, så hun får slid skader, hovedsagdelige på bringe/skulder partiet..

Vi har overvejet endnu en hest, men vil egentlig helst være foruden, grundet det ekstra økonimiske ansvar der følger endnu en hest, hvis uheldet nu skulle være ude.. Så kan jeg træne Zaafira til at kunne stå alene hjemme mens jeg rider vil det være at foretrække...

Bana, bliver også urolig hvis jeg går ud med Zaafira, det gjorde hun ikke da hun stod opstaldet ude - men hun skader da i det mindste ikke sig selv - stresser bare lidt op..

Jeg har givet Zaafira rigeligt med foder og hø til beskæftigelse når jeg har været ude og ride, som jeg også kan se er spist.. Manden siger hun kun hyler når vi rider væk og når hun kan høre vi kommer tilbage eller hvis han går ud til hende.. Ellers står hun bare og gumler, men skaderne opstår så tilsyneladende i de første og sidste 5min af min ridetur..

Dette har gjort at jeg nærmest ikke har redet, fordi jeg ikke kan bære at hun bliver så urolig, skaderne har jeg forhindret ved at give hende et gammelt dækken på som hun kan slide så meget hun har lyst, men det er jo ikke holdbart og afhjælper ikke situationen, desuden er det jo ikke muligt med en så tygt dækken at det kan tager det slid til sommer..

Nogen gode ideer.. ????

Ditte E. T. Poulsen

**Et privat hestehold i Sindal**

0
0
Svar på denne tråd

tjaa..........
Forfatter: 
Dato:  30-12-2009 19:42

min eneste ide, er at købe en lilel selvskabs pony.

Jeg havde 4, mistede en og stod nu med det problem, at de to rideheste ikke kunne tages ud samtidigt, for så stod den 1 årige alene. Jeg købte en lille sød ponyhoppe. godt nok koster det da lidt i udgifter, men det er det værd, for nu er der igen ro i stalden.

IMC ønsker jer alle et

rigtigt godt og

lykkebringende nyt år 2010

0
0
Svar på denne tråd

123123
Forfatter: 
Dato:  31-12-2009 10:02

Ja det kan godt være det er det eneste der er at gøre.. :)

Ditte E. T. Poulsen

**Et privat hestehold i Sindal**

0
0
Svar på denne tråd

hdhwdhjqd
Forfatter: 
Dato:  31-12-2009 10:42

Samme problem her.

Havde på et tidspunkt fire hypper. Men så fik vi børn og tiden og økonomi blev reduceret. Vi solgte derfor ud og beholdte kun den ene.

Til selskab købte vi en plag på 6 mdr. Jeg var af den overbevisning at den med tiden ville lære at slappe af.

Det gjorde han desværre aldrig og nu har vi anskaffet en ældre shetter. Koster nærmest intet i indkøb eller vedligehold. Den spiser ikke meget mad og bruger så lidt halm. Kan faktisk på ingen måde mærke at vi har tre dyr.

Anskaffede den desværre for sent. Den unge som nu er 2,5 stresser stadig når vi går og lige sådanne når vi kommer hjem.

Dog ikke i samme omfang som før. Den får ingen skader og sveder ikke når vi har været afsted. Men han har desværre fået en tendens til at vandre lidt i boksen.

Jeg er helt 100 på at havde vi anskaffet shetteren noget før, så ville dette ikke være sket. Nu er mit håb bare at han med tiden bliver mere tryg ved situationen når jeg rider på den anden.

Så mit råd ud at anskaffe en hygge onkel til den. Du vil ærge dig hvis den begynder at væve eller andet pga stres over at så alene.

Den lykkelige ejer af Søgaards De Zero og Martina

0
0
Svar på denne tråd

Lær hende....
Forfatter: 
Dato:  31-12-2009 11:31

... at stå bundet. Når du så er væk, kan manden gå ud og løsne hende. I løbet af forholdsvis kort tid har hun vænnet sig til tanken (og vænnet sig af med at gnubbe sig pelsløs) og så kan grimeskaftet undlades.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

lidt af gangen
Forfatter: 
Dato:  31-12-2009 18:00

Nu ved jeg ikke om du har forsøgt, at gå langsomt tilværks?

Men det fungerer hjemme hos mig!

Når mine føl flytter i egen boks, lærer de også at stå alene henholdsvis på fold som i stald.

Det gør jeg, ved at lade dem komme enten føst ud eller sidst ud og vice versa når de skal ind igen.

I starten nærmest løber jeg ind og ud, så de ikke rigtig når at finde ud af, at de er ALENE - uha!

Så bliver jeg efterhånden over dage, langsommere og langsommere med at hente og bringe dem imellem stald og fold.

I dag er der ingen af vores ungheste som har problemer med at skulle stå alene i stalden, heller ikke over længere tid.

Tålmodighed og vedvarende gentagelser så "vinder" du, held og lykke:-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider