mens jeg ride på den anden..
Jah jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre - Bana blev urolig når hun skulle være alene i stalden, men accepterede det hurtig, da jeg lige havde fået hende som 2års..
Men Zaafira, begynder at vandre frem og tilbage og presser sig op af muren, så hun får slid skader, hovedsagdelige på bringe/skulder partiet..
Vi har overvejet endnu en hest, men vil egentlig helst være foruden, grundet det ekstra økonimiske ansvar der følger endnu en hest, hvis uheldet nu skulle være ude.. Så kan jeg træne Zaafira til at kunne stå alene hjemme mens jeg rider vil det være at foretrække...
Bana, bliver også urolig hvis jeg går ud med Zaafira, det gjorde hun ikke da hun stod opstaldet ude - men hun skader da i det mindste ikke sig selv - stresser bare lidt op..
Jeg har givet Zaafira rigeligt med foder og hø til beskæftigelse når jeg har været ude og ride, som jeg også kan se er spist.. Manden siger hun kun hyler når vi rider væk og når hun kan høre vi kommer tilbage eller hvis han går ud til hende.. Ellers står hun bare og gumler, men skaderne opstår så tilsyneladende i de første og sidste 5min af min ridetur..
Dette har gjort at jeg nærmest ikke har redet, fordi jeg ikke kan bære at hun bliver så urolig, skaderne har jeg forhindret ved at give hende et gammelt dækken på som hun kan slide så meget hun har lyst, men det er jo ikke holdbart og afhjælper ikke situationen, desuden er det jo ikke muligt med en så tygt dækken at det kan tager det slid til sommer..
Nogen gode ideer.. ????