Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Sadelmærke til kraftig/bred hest......
Forfatter: 
Dato:  18-01-2001 15:50
Jeg vil lige høre om der er nogen, som har gode erfaringer med evt. sadelmærker, som skulle ligge godt på runde, bredde heste uden det vilde sadelleje? ( Har selv en Wintec 2000, som ikke er optimal!)

Eva L
0
0
Svar på denne tråd

Re: Sadelmærke til kraftig/bred hest......
Forfatter: 
Dato:  18-01-2001 16:16
Jeg har prøvet alle gængse saddelmærker til min store haflinger og er endt med at købe en rigtig haflingersaddel i Tyskland. Den er virkelig rummelig.Firmaet hedder "Sommer Sättel". Mon det er sådan noget du leder efter?
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-01-2001 17:58
Hej Eva

Vores "hygge-nordbagge" går med min gamle springsadel, der er købt til en oldenborvallak, men som passer næsten alle "runde typer", men altså derfor ikke til min DV-hoppe på 174?

Mærket hedder Wallsall, det er en engelsk fremstillet sadel, som jeg har købt brugt. Den er ca. 10 år gammel og jeg har fået oplyst at den som ny kostede i nærheden af 10.000.

Den er hammerskøn at ride i, den har et halvdybt sæde, men den låser ikke, og så har den nogle rigtig gode knæ- og læg-støtter, der sidder sådan at de ikke generer, men kun støtter når der er brug for det.

Endvidere er den lavet af noget meget blødt og lækkert læder, som sådan "griber" fat i en, så man bliver siddende. sadelklapperne er dobbeltsyede

Jeg har af og til set sadler af dette mærke til salg som brugte (nogle ret "brugte" og derfor også billige -jeg gav vist 2500 for min) i bl.a. D.B.A, og hos Bach Rideudstyr i Ålborg -du bor der i nærheden, gør du ikke?

Håber du kan bruge min hjælp lidt
MVH Anita
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-01-2001 23:32

Albion sadlerne skulle være gode til brede/runde heste...

MVH
Scarface
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-01-2001 04:05
Den Sommer Sattel som Lotte M nævner kender jeg også en der bruger til sin kraftige Tinkerhest. Den er rigtig god for begge parter.

venlig hilsen Liv
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-01-2001 09:30
Jeg har selv anskaffet en Albion dressursadel fordi min kære hest er ekstrem bred over ryg og mankeparti - og den ligger rigtig godt.
Har desuden hørt at Sommer sadlen også skulle være god til brede heste, men min undervisers hest som er meget bred over ryggen og som hun købte en sommer sadel til af samme årsag har den desværre ikke været den store succes på.

Pia H.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-01-2001 09:50
Til mine fjordheste bruger jeg en Hubertus og en Trainers. På "min" rideskole (hvor der næsten kun er fjordheste) bruges mest Hubertus, Lemetex, Stübben og Trainers.

Sif
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-01-2001 13:24
Jeg kan kun sige at kieffer er lavet til brede heste og har du en meget spinkel hest ligger kieffer ikke godt på den.
endvidere kan en kieffer wien anskaffes i god stand for de omtalte penge
0
0
Svar på denne tråd

Til Katja !
Forfatter: 
Dato:  20-01-2001 11:13
Hej Katja !
Jeg havde faktisk en Kieffer Wien sadel med bredeste bomvidde før - men min hest er nu blevet så bred over mankepartiet at bommen simpelthen var blevet for smal. Derfor har jeg nu en Albion som er en meget bred model (det er Albion sadlerne generelt).
Kieffer sadlerne kan nu også godt ligge på smalle heste du skal bare anskaffe en med en bomvidde der passer.

Pia H.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Til Katja !
Forfatter: 
Dato:  21-01-2001 18:58
...har selv samme problem - rider med Albion Style Ultra i Medium Wide - se efter et mærke der hedder Karl Niedersuss mærket Symphony! der får du en sadel med brede som ingen af de andre har.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-01-2001 19:38
Jeg har en windsor elite dressursadel til min fjordhest, den ligger rigtig godt på de fleste heste, og så fås den jo i forskellige bomstørrelser,
Med Venlig Hilsen Malene og Møffe
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-01-2001 11:36
Hej
Jeg har købt en sadel til min meget brede nordbagge hos safir rideudstyr i skamstrup.
Jeg ved ikke hvad den hedder men den er god og billig 1500 kr med det hele.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider