Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Op med humøret, her er "anti" rollkur :)
Forfatter: 
Dato:  20-12-2009 10:00

Hej alle Juleænder

Godt at vi ikke skal slagtes af dén grund!

Jeg er selv total nybegynder i ridning, er startet med westen, men er endnu ikke nået til galop niveau

Alligevel er det med stor interesse at jeg har fulgt "Rollkur" debatterne, simpelthen fordi at det ligner grov mishandling i mine øjne.

Jeg har ikke viden til at modbevise det, men tager slet og ret udgangspunkt i hvordan "frie" heste bevæger sig.

Nu er jeg stødt på nogle klip med en "blanding" af western og dressur, som jeg synes at I skal se

Hvis I kan se bort fra den "amerikanske" selvfedme, synes jeg at det er "hestevenlig" ridning, iforhold til de videoer jeg ser af "rollkur" , eller bare ridning med konstant stamme tøjler

www.ridemagazine.com/horse/video/ cowboy-dressage

www.cowboydressage.com/video/DWC/ video-3/VTS_01_1_1.html

Det sidste link er super godt, IMO

Bedste ønsker
Fra
Lone

RIP Rødtop

0
0
Svar på denne tråd

Ja da....
Forfatter: 
Dato:  20-12-2009 12:15

Vi kan da heldigvis finde mange gode videoer med pænt redne heste/ekvipager - det er jo bare ikke det "anti-rollkur" trådene er ude på at vise....

Jeg synes det er fint, at man er anti-et eller andet, især hvis man debatterer det sobert og seriøst.

Det ødelægger SÅ meget når useriøse debattører feks. dissideret lyver omkring hvilke ryttere der er set opvarme med rollkur osv., eller hvis der går total hysterie i debatter, hvor niveauet for argumenter falder ned under børnehaveniveau.

Jeg synes altid det er dejligt at se heste/ekvipager redet pænt, såsom den video du viser.

Men hvis jeg ville kunne jeg finde still-billeder og videoer af westernheste som flåes i kæften, er dybt utilpasse at se på, med sår efetr sporer m.m.