|
|
| Hvad mener i om... |
| Forfatter:  |
Roselina ♣C♣ |
| Dato:  |
17-12-2009 11:07 |
|
...den ridning, der vises på denne video. www.youtube.com/watch?v=7OyGHzOMWPU Og hvordan tolker i de tegne den anden hest i videon udviser (den der rides med kandar)? Jeg har skrevet mine egne betragtninger, i en anden tråd her på HN, men vil gerne høre andres mening .
* * * * * * * * * * * * * * * * ♣♣♣♣♣♣♣ MVH Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selvom jeg ikke... |
|
|
.. tegner streger for at finde takt - eller rider efter et bestemt "system" - så vil jeg da gerne strække halsen ind i løkken: Jeg synes at det ser rigtig dejligt ud. Let og ubesværet, og meget "dagligdags": ind imellem er koncentrationen gået lidt fløjten i det dejlige vejr og det lidt ujævne terræn, i andre momenter lyser det ud af hesten, at den arbejder for sagen. Jeg ville ønske at det var mig, der kunne ride sådan. Hilsen Sif
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvis du mener den |
|
|
med kandar, så er den der jo trods alt ikke så længe. Men efter at jeg nu selv i et år, har genoptrænet min egen hest, pga af skævheder som Rikke A nu har fået rettet helt op. Grunden til at vores genoptræning tager tid, er dels pga af at sådan noget tager tid, men mest fordi jeg af og til sætter ridning på standby, pga af tidspres. Men det var så en helt anden ting. Men når jeg ser på hesten med kandar tænker jeg at den ikke virke helt tilfreds. Den svinger med halen, ligge ørene, og galoppere ikke sådan glad og frisk frem, som den anden. Sådan nørdet, så tror jeg ikke den er stærk nok til den den bliver bedt om, nemlig galop op ad bakke, som trods alt kræve noget af numsen på hesten.
Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890 |
|
|
Det er ikke sikkert at det har noget med kandaren at gøre eller bæring til det denbliver bedt om. Det kan være at det bare er en meget hoppet hoppe som bare er en hystade!  Derudover synes jeg at det ser ud til at være rigtig fin ridning 
MVH Pernille Ejer af *Skovbakkens Avalon*, *Dina* & *Nosy*. Søger: Travhest ca 170 stg Dear Tana C (vist kaldet Tana)ca 14 år. -Skimmel/hvid ponyhoppe "Flimmer" ca 20 år -Nordbagge blanding Hoppe "Chili" ca 20 år
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| der bliver ihvertfald |
Nugga |
17-12-2009 18:06 |
|
Der bliver ihvertfald forsøgt at gøre det så godt som muligt. Jeg har bestemt mig for kun at skrive noget positivt: Dejligt at det foregår i fri natur. Det meste af ridningen var foran for lod. Der ser ud til at være en god kommunkikation mellem hest og rytter. De tegn den kandar redne hest viser kan være pga. kandaren eller fordi den bliver bedt om for meget. Men det kan altså også være fordi det er to hingste ( den ene er ihvertfald en hingst). Det kan være sin sag men sådan to hormongutter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Jeg syntes det er super pæn ridning, en rytter som virker til at kommunikerer med sin hest, og ikke benytter sig med kajetræk i tøjlen. Og derudover sidder rytteren jo bare rigtig flot på den lækre hingst  Kandar hesten virker utilfreds, om det er pga. kandaren, den anden hest eller rytteren er svært at tyde da man kun ser den i 30 sek? Men den pisker med halen og nikker med hovedet en del i klippet. Super Pæn og fin ridning - Hvis al ridning foregik på sådanne præmisser på træningsbanen ville jeg nyde de store stævner meget mere 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ikke det som sådan |
|
|
har noget at gøre med kandaren. Den er trods alt ikke voldsom på den, og ej heller er rytter. Generalt er det rigtig pæn og rar ridning der bliver vist, så til det. Men hesten ser utilfreds ud, og om den bare har en dårlig dag, det kan vi andre jo trods alt også have, men ja glad og tilfreds er den ikke. Og jeg ser den ikke bare som fræk.. 
Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ghhfghgfhf |
rfx |
18-12-2009 11:06 |
|
Dejligt at se en hest på det niveau uden de karakteristiske alenlange dragter og mystiske beslag på for.... nemmere at se på en af de andre videoer..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kjukjhkjh |
rfx |
18-12-2009 11:22 |
|
Hov glemte spørgsmålet.... Den ser lidt belastet eller generet ud. Grunden hertil vil jeg ikke begynde at gisne om da man kun ser den kort tid.. Det kan jo være alt fra dens træning til sadel, biddet, dagen, bakken( manglende styrke), for lidt opvarmning...? Den ser umiddelbart en anelse lavstammet ud i forhold til den anden...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes.... |
|
|
- det er en dejlig video som man bliver helt glad af at se på  Hvis man kan udlede noget som helst af den korte tid man ser den anden hest, bliver det da vist på et meget usikkert grundlag. Jeg vil nøjes med at være imponeret af det pænt lange stykke hvor hestene galopperer i takt. Smukt! Gurli.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456787654 |
HeidiZ |
18-12-2009 20:29 |
|
Jeg synes det ligner det sædvanlige dressur man ser... Men smukke heste!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja jeg kan næsten ikke få øjnene væk fra.... Rytterens hoved. Dejligt at se en der bruger hjelm! I øvrigt en dejlig velgående hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er det ikke |
Camilla *Best4You* |
20-12-2009 19:01 |
|
Andrew Mclean's søn Warick? hedder han det? Som rider hesten ( som ikke rides på Kandar )
Tjoo... jeg har også besluttet mig for KUN at sige noget positivt denne gang 
- Smuk hest
- Fedt at se det foregår i naturen, kunne være man skulle praktisere det noget mere.. hehe..
- Fedt at se han bære hjelm.
Med hensyn til hesten med kandaren, så vil jeg ( uden at blive stempelt som værende medløber ) som de andre ikke udtale mig om hvad der får den til at gå som den gør, men glad ser den i hvert fald ikke ud til at være.. et ½ min. er ikke nok til at dømme...
" Det er ingen kunst at ride en prægtig hest middelmådigt, men en kunst at ride en middelmådig hest prægtigt"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| W, McLean |
Luxus |
20-12-2009 19:35 |
|
Nydeligt - omend hesten ind imellem i traven kunne bruge lidt mere frihed fortil. Jeg synes til gengæld IKKE at det ligner det "sædvanlige" dressur man ser! Ridningen i videoen er langt mere korrekt og afslappet og på hestens præmisser, end meget af den ridning man ser rundt omkring på ridecentrene - på på lavt som højt plan.
Billeder af Frieserheste købes!
Til brug på officiel hjemmeside - Skal være prof./semiprof. billeder - Hesten skal være uden udstyr (trense/showgrime tilladt) Kontakt mig via PB hvis du vil vide mere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffffff |
|
|
Jeg synes det SÅ meget pænere ridning end hvad vi normalt ser idag med heilere og rygsænkede heste.. Synes trensehesten arbejder koncenteret og meget roligt og lytter utrolig meget på sin rytter. Rytter sidder helt stille med hånden, har heller ikke sporer på og alligevel går hesten helt let og roligt for ham. Selv i changementerne, galoppiruoutterne osv er der ingen tegn på spædninger. Dejligt at rytteren i changementerne i ridehuset giver hesten friheden for til til at ku springe igennem changementet og ligesom letter lidt på tøjlen. Kandarhesten synes jeg er fin os, den har meget frihed på kandaren. Den ser sur ud men tror det fordi den anden hest lige kommer lidt tæt en gang imellem når de rider ved siden af hinanden 
Dejlig, godmodig Haflinger hoppe sælges billigt som let/hygge dressur- og skovturshest. Har en skade, som gør hun ikke må ride "hård" dressur eller spring. McLean trænet, meget simpel og tillidsfuld.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
det ser simpelthen så lækkert ud OG UDEN SPORER TIL TAP TAP TAP som vi plejer at se bare det var min hest, min mand og mit sted 
Nu med den sorte skønhed Kezia.
Sælger: Kieffer Lech 17" M bom, sort og velholdt, lange gjordstropper! Prisidé 3000.-
Albion Original Comfort 17" NM bom, sort, ok stand, lange gjordstropper. Prisidé 5300. ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|