Hej kære allesammen 
Jeg har et problem med min hest.
Han er en superskøn 6-års holstener vallak, som jeg nu har haft i over et år.
Jeg har haft mine problemer med ham, og endte med at blive bange for ham, men det er blevet godt igen og nu går det forhåbentlig fremad. Men vi er stødt på endnu en forhindring. I dag til træning bed jeg ekstra meget mærke i hans opførsel. I går var han en værre lømmel og var bare fræk. Han rendte afsted med mig tre gange (uden jeg blev bange, heldigvis.. jeg bandede bare en smule og prøvede så igen og lyttede så meget til min træner som muligt [x). Vi tog ham så i longen hvor han blev longeret træt, og så trækkede jeg ham af, da jeg ikke følte for at sætte mig op igen, da jeg ikke ville gøre ondt værre. Jeg longere ham så 10 min. til et kvarter i dag som opvarmning i et forsøg på at undgå gårsdagens hændelse.
Det havde hjulpet en del, så det var jo dejligt, og han var bare rigtig sød. Men da vi red rundt på en cirkelvolte på højre volte træk han meget ud til venstre, uanset hvor meget jeg havde fat i højre tøjle og venstre schenkel.
Sådan var han slet ikke på den venstre volte.
Jeg ved at han har en ulvetand i den højre side. Men fik at vide af dyrlægen i sommers, da han fik raspet tænder, at den nok ikke var et problem, men at den nok måske skulle fjernes på et tidspunkt, hvis den ville begynde at genere.. det gjorde den ikke på daværende tidsspunkt. Men nu tror jeg, at den gør. Er jeg helt forkert på den? Og er det bare ekstremt meget stivhed, pga. af manglende arbejde på volter? (Jeg har prøvet at undgå at ride volter, da da er det, jeg fik en skræk for, da han blev rigtig strid, men vi er jo godt i gang igen).
Jeg håber i vil hjælpe mig