Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Lære hesten at løfte ting
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 11:31

Ja har efterhånden skrevet et par gange herinde om min hest og jeg.

Sille blev kendt uanvendelig i Juli måned og vi har siden eksperimenteret med klikkertræningen.

På trods af at hun er snart 15 år har hun fanget det rigtig godt, og ting som at flemme, bakke og spanske skridt er bare gået super.

Nu vil jeg så gerne lære hende at løfte ting. Startede med at prøve med et håndklæde hvor hun hurtigt lærte at lægge mulen på håndklædet og selvom jeg smed det et stykke væk. Men hun åbner ikke munden.

Så prøvede jeg med plastik da plastik = mad for sille

Men nej heller ikke... Prøvede at holde en godbid under plastikken men hun nuller bare rundt med mulen.

Nogen der kan give os tips til hvad jeg kan gøre? Problemet er jo nok at hun som de fleste heste altid har lært at man ikke må bide og det holder hun meget stærkt på.

Heste PC spil sælges se præsentation

SILLE FOREVER !!

0
0
Svar på denne tråd

Umiddelbart
Forfatter: 
Dato:  03-12-2009 09:26

har jeg ikke nogle bud på hvordan du kommer videre. Men lad endelig være med at lære den at løfte en spand.

Det gjorde jeg med min, der selv tilbød at løfte spanden. Jeg byttede så med en godbid og han var meget ivrig for at løfte spanden op til mig. En dag gik han endda med den halvvejs ud til folden.

I sommer prøvede han det samme, dog med vandspanden. Det er enormt upraktisk. Og jeg var ked af at risikere at de stod uden vand i sommervarmen.

Bare et råd, som man ikke lige tænker på når hesten står og afleverer spanden

0
0
Svar på denne tråd

Ikke nogen god ide...
Forfatter: 
Dato:  03-12-2009 09:35

Jeg overtog en hest som havde lært at bære ting og det resulterede i at han HELE TIDEN vil tage fat på ting - næsten lige meget hvad det er.

Det er så irriterende og det har taget rigtig lang tid at vænne ham fra det igen.

Så jeg ville aldrig lære min hest at bære ting eller løfte ting op.

/Lisbet

0
0
Svar på denne tråd

Og nu fik jeg
Forfatter: 
Dato:  03-12-2009 09:36

alligevel en ide til at lære hende at åbne munden. Læg håndklædet/plastik e.l. på gulvet. Du har lært hende at røre det, så kunne næste trin være at der lå en godbid på tingen som gør at hun åbner munden. Læg den evt. lige på kanten så der er en risiko for at hun får fat i håndklædet.

Og så klik når hun får fat.

Ved ikke om det vil kunne fungere for jer.

0
0
Svar på denne tråd

I har ret....
Forfatter: 
Dato:  04-12-2009 11:35

Uh ja spande må vil hellere holde os fra

Lisbet tror du har helt ret i at det at løfte ting kan være dårligt, men tror på at hvis man lære dem kun at løfte ting når de bliver bedt om det så kan det godt lade sig gøre, men måske det er en ting jeg skal vente lidt med at lære hende til hun forstår at man kun skal gøre tingene når man får en bestmt kommando.

Vibs.. tak for buddet, det vil lige blive noteret, kunen faktisk godt være en ide, men man skal nok være super hurtig til at klikke så snart hun åbner munden.

Heste PC spil sælges se præsentation

SILLE FOREVER !!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider