Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Han bliver ved med at tage hovedet
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 19:42

Hej alle ænder...

Jeg har et problem med ponzen, da han altid har gjort det med han tager hovedet op ligså snart vi traver og galopere, og ja det er jo for at tage føringen:/ jeg kan får det meste styre ham alligevel, men det er ubehageligt at ride ham sådan, i skridt er der ingen problemer, der er han pænt til biddet osv.

Defor har jeg nu overvejet at bruge en evt glidetøjle, ikk en der skal tvinge ham ned, men den skal sørge for at han ikk løber mod himlen, den skal ikk strammes ind han skal kunne bevæge sig self, og varmes op i nakken inden... Jeg ved ikk om det er en god ide? hvad har i andre af erfaring? evt, et bid der kan hjælpe? eller andet...

Han er ikk så samarbejdsvillig i trav og galop så når jeg får ham ned og går pænt og roser ham osv, så går der er en halv runde så er hovedet oppe igen, og sådan kan vi gå og nikke ja konstant...

Derfor spørger jeg nogle kloge hoveder som jer, andre må vel have samme problem

Juva

You'll always be in the secret part of my heart

Black And White

¤¤ 1 år til start på uddannelse som dyrepasser ¤¤

0
0
Svar på denne tråd

Find årsagen
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 23:30

Du bliver nok nødt til at finde årsagen til, at han løber med dig! Heste flygter som hovedregel fra smerte. Derfor bliver du nødt til at finde ud af, om din pony har ondt et sted. Det er meget normalt, at heste prøver at flygte, hvis de f.eks. har ondt i ryggen, som følge af en forket tilpasset sadel. En hest der har ondt i ryggen vil typisk sænke ryggen og løfte hovedet, når den traver.

Det kan også være, at den ikke kan lide biddet. I dette tilfælde bliver du nødt til at prøve dig frem for at finde ud af, hvad der virker bedst på din pony.

Men jeg vil nok starte med at få undersøgt sadlen, hvis ikke du allerede har gjort det. Dernæst vil jeg nok få en massør ud for at vurdere om den har ondt i ryggen eller et andet sted.

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

www.designforpets.dk

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

0
0
Svar på denne tråd

Får du undervisning?
Forfatter: 
Dato:  26-11-2009 00:48

En hest der er til biddet, går der fordi den ar afslappet og arbejder korrekt bagfra henover ryggen. Så du kan ikke løse problemet ved at gøre noget "ude foran". Hvad sker der hvis du giver hesten lidt mere tøjle fortil? Løber den stærkere?

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med at den vil tage føringen. En hest gør altid det der er lettest og mest behageligt for den. Hvis den løber er det fordi den har lært at den får et eller andet ud af det, som er bedre for den end at blive hos dig. Og så er første skridt at arbejde med dens stop, før den over hovedet kan blive afslappet.

Sagde Janne

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

og selv om
Forfatter: 
Dato:  26-11-2009 01:21

det kan føles fint, at du synes du kan få ham til biddet i skridt - så vil jeg advare imod det.

Skridt bør rides for lange tøjler i hvertfald indtil hesten kan gå til biddet i de andre gangarter. Ellers kommer man for let til at ride spændinger og taktfejl ind i hesten :-(

Skridt er så sart!

Men prøv med noget undervisning, som Jannej nævner (y) :-) Og held og lykke med det :-)

:-) fra NinA

2 par lange ridestøvler sælges,

str.39, brede lægge, 500 og 600 kr. Skriv PB :-)

Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)

Mine mål ca.:

FORDRINGER I DRESSUR (2001)

epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider