Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Gå i den rigtig boks
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 19:31

Mine heste går selv ind i deres bokse når leddet bliver åbnet, nu er den ene så begyndt at lave kage i det. Kan de lære at gå ind i hver deres boks uden lige at skulle ind og stjæle ved naboen.

Hvordan i så fald griber jeg det bedst an ?

Syntes det ville være rigtig smart hvis andre skal passe dem, men også til hverdag.

0
0
Svar på denne tråd

hjælpen
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 20:31

hej lene hvis du ligger deres mad(godbidder kan også bruges) i deres kryber eller en spand og føljer dem ind i boksene, den første måndet, hvil de lære, efter hånden, men det er fårskeligt for ver hest. mine tre ponyer kan det jeg behøver kun råbe deres navne højt, så kommer de løbende hen til mig, og hvis jeg stå en stalden går de bare ind i deres egen boks og spiser så går jeg bare hen og lukker boksene efter dem.

hilsen toppe

0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 21:11

Det har også gået rimeligt indtil der kom en mere, så var der en der syntes det var fedt, lige at se om der lige kunne stjæles lidt hos de andre. Ja så går der bare ged i det når der lige pludselig står en anden i boksen

Måske jeg skal prøve et stykke tid at trække hende direkte ind til sig selv.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har opgivet.
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 21:53

Den gamle gik den lige vej ind og ud. Men den bette (4 års der har boet i den samme boks siden han var 3 mdr) har stadig ikke fattet det. Hvis ikke jeg går lige ved siden af ham, så går han på afveje. Jeg er dog kommet frem til at kun lige rette ham hvis han drejer af, ellers går han uden jeg har ved ham i grimen, men det er helt nyt at vi kan det.

Den nye vallak har jeg kun haft et par måneder, og han fatter ikke en meter endnu. Skal trækkes hele vejen, og lige nu øver vi at blive trukket uden at bruge grimen, så hvis han kommer ind uden grime en dag man bare kan lægge en hånd om mulen af ham og dirregere ham ind (det kan man med den bette) for jeg synes det er så fedt at man ikke skal storme rundt efter en grime når de har smidt en på folden, men bare kan trække dem ind i bar næse.

Hos min veninde går de selv i egen boks... Eller de burde de, men det er ikke altid det lykkes heller, sidst jeg skulle lukke ind var der i hvert fald total kaos, og flere heste der gik fejl.

Mvh
Linda
Pascall og Calais
Jack R.I.P

Som nyder freden og roen

Ejendom Mellem Hobro og Skive

0
0
Svar på denne tråd

njgrnbjtnjbrt
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 21:58

jeg har tre som lukkes ind på sammen måde.

Jeg kender dog min flok godt og ved hvem jeg skal sørge for at der går rigtigt.

Det er altid den samme som gå forkert. Han kommer som regel ind som den første også går jeg bare lidt ved siden af ham forbi de to bokse til han kommer til sin egen. De to andre går ind uden probleme

Den lykkelige ejer af Søgaards De Zero og Martina

0
0
Svar på denne tråd

Ja, sådan
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 22:24

ville jeg også løse det, og gør det hvis vi i en periode har en der går på afveje.... Så bliver den bare "holdt i hånden"....

Zamangah

En ven er den, som ved alt om dig og som synes om dig alligevel

(Elbert Hubbar)

0
0
Svar på denne tråd

lederskab
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 22:27

Ja det er skægt du nævner det. Mine 4 heste galloperer ind når jeg åbner leddet og så varer det jo lidt inden jeg selv når derind. Min store 3 1/2 års hoppe drøner ind i sin boks og så ud igen når hun kan se at de andre ikke er nået i mål og går så lidt rundt på gangen og venter på jeg kommer og anviser pladserne. Min 15mdrs hoppe går også først i sin egen og prøver så lige så mange hun kan nå inden jeg kommer, om de nu skulle være bedre. Min 7 års ponyhoppe prøver altid kun sin makkers på den ene side, en lille ponyvallak - og han står også altid og venter på gangen for ikke at komme i carambolage med de store. Det jeg synes er sjovt ved det er at jeg fornemmer de synes det er rart når jeg kommer og tager lederskab og de alle kommer på rette plads. Jeg lægger ikke længere foder ind i forvejen, netop for at undgå unødig uro.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider