Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Desperat hjælp til at få renset hove...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 19:12

Jeg er en smule desperat idag - jeg købte en 2½ - 3 års hoppe for en uge siden.

Det virker som om den aldrig rigtig har prøvet noget, den er ikke nem at trække med (går jeg på siden af den vil den ikke gå frem, kun hvis jeg f.eks. går foran den)

Problemet opstår nu i forbindelse med løft af ben/rensning af hove. Jeg aner ikke mine levende råd.

Jeg har forsøgt indtil videre at strigle hende, stille og rolig på staldgangen men jeg snakker roligt til hende. Hun står rimelig pænt, går lidt frem og tilbage i tovene..

Jeg rører forsigtigt forbenet, lader hånden glide ned af benet, siger 'fus' og løfter. Hun svejer lidt frem og tilbage hvorefter hun går frem og tilbage rimelig hurtigt.. nogle gange har jeg fået løftet benet i ½ sec før hun sætter det.. andre gange 1 sec.

Den skal jo lære det, også i forbindelse med smed - aner ikke lige pt. hvad jeg gør den dag hun skal have smed... (vi måtte opgive at bøje det sidste bagben i bøjeprøven fordi hun bare ikke ville stå stille og væltede omkring)

Hesten er en belgier/tinker blanding og pænbt stor... så hun er lidt svær at mosle med.

Nogle gode råd??? Så vil jeg være meget glad, for jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal gribe det (bedre) an

Mvh. Lise D

- nu med tinker/belgier blandingen Karla ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Benløft
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 20:30

Hej

Selvfølgelig er tålmodighed godt og bare prøve til stille og roligt mens man giver godebidder og aer hesten og alt er roligt så hun kan mærke hvad du vil.

Jeg har dog engang hørt om en stor tung hest som heller ikke ville have løftet hove.

Fremgangsmetode blev følgende:

Få lagt noget "forhøjning" ind under når den løfter benet så når den sætter hoven ned igen så står den "skævt" (man kan måske bruge en plade på 40x40 eller 50x50cm ikke for stort og ikke for lille fordi så træder den bare forbi og bliver bange... - så kan man senere prøve at lave pladen højere og højere og tilsidst f.eks. i højde med en "palle" - det kan være at det er vejen frem :-) et ben af gangen og stille og roligt ,- så den lære at den kan godt holde balancen på 3 ben -

jeg ville nok starte med et ben ad gangen ! - og først når det gik rigtigt godt - så gå videre med de andre. Held og lykke

0
0
Svar på denne tråd

Problem med at trække
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 20:35

Hej

Det med at den ikke vil gå uden du går forrest kan være fordi den ser dig som sin leder.

Det skal du nok egentlig være glad for - det er meget sværere at lære en hest der går foran en -til at blive bag ved dig.

Den skal nok komme lidt mere fremad når den falder til og bliver ældre tror jeg.

Men den lyder bare som en unghest der vil have dig / én til at vise sig vejen.

Det med at den er urolig på stald gangen skulle gerne gå over når den bliver tryg - det vigtigst er at du er tryg ved den!og rolig.

0
0
Svar på denne tråd

Min smed
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 21:59

lærte mig engang følgende, da jeg stod med samme problem.

Tag et trækketorv og lav en løkke vha karabinhagen.

Før det rundt om hestens ben, og løft så benet en lille smule vha torvet, mens du selv står oprejst og nusser hesten på det gode sted.

Gradvist kan du læfte benet mere og mere, tage over med hænderne og rense hovene.

Det er normalt at hesten forsøger at følge med, hvis den drejer hovedet om for at se hvad du lige har gang i med dens ben, kan du passende give den en godbid.

På den måde lærte jeg min at få renset hove, og det tog ikke mere end en uge, så havde han styr på det.

I øvrigt, hvis hesten får succes med at sætte det pågældende ben i jorden er det vigtigt at få det løftet med det samme igen, så den ikke lærer at dette er måden at slippe fri af det på..

Sagde Marie som går ind for at dyreplageri skal straffes hårdere!

Og mener ALLE ryttere burde bruge hjelm og sikkerhedsvest.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 22:39

Alle mine heste går bag mig når de bliver trukket - det lærer de fra små, måske har din også lært det.

Giv tid ! - lad hesten falde lidt til, så kommer det lige så stille.

Selvfølgelig blive ved med at prøve, sige NEJ og rose de rigtige steder, det er et spørgsmål om timing.

Ikke blive utålmodig, det er en ung hest, den er lige flyttet og du skriver også at den ikke har prøvet ret meget.

Hvis den trænger meget hårdt til smed, så ring og få en snak med ham, en dygtig smed kan sikkert hjælpe, de har tit også et godt tag på de unge heste.

Gitte - nu som lykkelig røgfri.

Geder sælges - se præs.

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du gider at ofre 60kr.
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 23:18

Hvis du vil ofre 60kr. så ligger svarene til både at klære hende at stå stille/bundet og få løftet ben mest hensigtsmæssigt på Epona.tv. Der kan du også få en masse inspiration til den tilridning der formentilg står for døren! Konfliktfrit og nemmest for både dig og hesten. Hvis du køber et års abbonoment kan du slippe med 50kr. pr. mdr. Men gør dig selv (og især hesten)en tjeneste og gå der ind og kig.

"Når man går mere op i at komme den rigtige vej til målet, end målet i sig selv"

Fantastisk lærepony udlånes i nordjylland. Se præs. for mere info

0
0
Svar på denne tråd

dygtig!
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 15:37

Min havde også mange problemer i starten da jeg fik hende selv om hun var 5.

jeg brugte følgende metode. jeg bankede meget let med den bløde side af hovrenseren på den forreste del af hoven, lige så snart hun lagde vægten på det modsatte ben holdt jeg op. Senere skulle hun ike bare flytte vægten men også løfte benet selv. Igen bankede jeg med hovrenseren, når hun flyttede vægten hjalp jeg med at løfte, og sagde Dyyggggtiiiiiiggggg!!

Efterhånden kom jeg flere ting på: Jeg holdt benet kortvarigt. Satte det ned og sagde dygtig lige så snart jeg løftede (du kan også bruge en godbid, min hest er bare så madfikseret at hun får svært ved at koncentrere sig når hun har opdaget godbiderne)

Det kræver meget tålmodighed, men hesten skal nok lære det.

Tænk på det som en læreprocess for jer begge to, du kommer til at kende din hest rigtig godt.

F.eks hvad der virker bedst på din hest, godbider, positiv eller negativ forstærkning, "dygtig-ordet" osv.

Held og lykke og tillykke med din nye hest.

0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 20:18

Jeg var en kende utålmodig igår og ret så irriterret og tæt på punktet "hun lærer det aldrig" den skal jo have ordnet hove på et tidspunkt!

Jeg blev lidt sur igår - hvilket jo er det dummeste at blive! Idag forsøgte jeg en anden strategi.. vi stod inde i boksen hvor jeg ved hun er tryg og det gik sådan nogenlunde..

Jeg berører hendes ben en del - uden at det har noget af gøre med benløft for at hun skal blive tryg ved det.

Tror jeg vil sjusse mig lidt frem - idag løfted ehun begge forben i 2 sec ca. før hun ikke ville mere og jeg roste i lange baner...

Mvh. Lise D

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 20:53

Godt du blev dig selv igen - tror vi alle har prøvet at have det sådan som du havde, det er fuldt forståeligt.

Geder sælges - se præs.

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

kender det
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 21:17

Uha kender det godt.

Flot at du kan blive dig selv igen, og finde en løsning selv.

0
0
Svar på denne tråd

prøv uden opbinding...
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 21:39

... og det er jo også der du har gjort i boksen.

Unge heste kan have svært ved at finde balancen når de står bundet op i to tove. Så en til at holde i et trækketov - eller lær den at stå frit med tovet over halsen.

Det lyder da fint med et par sekunder - så lærer den det nok.

Hilsen Gertrud

0
0
Svar på denne tråd

Øv øv...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 20:09

Jeg synes ikke rigtig jeg kommer nogle vejen med hoppen... hun er nu blevet bange for at stå i standen alene (kom som et lyn fra en klar himmel) - har fået af vide hun er meget raskløs i boksen om aftenen, vader rundt og rundt og stamper ofte!

Jeg er ikke kommet ét hak længere hvad angår benløftning og jeg synes opgaven lige nu virker uoverkommelig... sammen med en masse andre ting (svært at styre - gå tur med)

Hun er meget stærk og jeg satser på snart at give hende trense på, da jeg frygter jeg ikke kan blive ved med at holde hend ei grime og tov.

Mvh. Lise D

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 20:49

Der er stadigvæk ikke gået ret lang tid - i kender ikke hinanden ret godt endnu.

Du skal ikke give op endnu.

Jeg vil forslå dig at købe en rebgrime - trense er en dårlig løsning når hun er svær at håndtere, du risikerer bare at ødelægge hendes mund.

Hvor i landet bor du ? - lidt hjælp kunne være en god ide.

Geder sælges - se præs.

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Har du haft unghest før ?
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 21:25

Det er meget at forlange af en unghest, som måske aldrig har været hjemmefra før lige pludselig at skulle opfører sig som en veopdragen voksen hest, hvor alle signaler er indkodet.

Du har immervæk kun haft hende i små 14 dage - det er jo slet slet ikke tid nok til at hun er faldet til.

Og må jeg gætte at du ikke har testet hende specielt af, den gang du købte hende. Med det mener jeg, om du ordnede hove på hende, gik tur med hende osv ?

Alt efter hvordan hun er vokset op, så har de fleste ungheste jo nogen ting de skal lærer og finde ud af hos ny ejer.

Jeg kan beskrive, at de gange jeg har købt 1½ års hingste/vallak, så har jeg brugt de første 14 dage på "ingenting" andet end at gøre dem trygge ved mig og stedet.

De er blevet trukket til og fra fold - og dem som aldrig har været håndteret specielt meget har jeg været meget bevidst om at det at skulle trækkes med er noget helt nyt og skræmmende. Og så lidt nusseri i boksen, og grime af og på.

Efter 14 dage så begynder vi at træne lidt stå og bak, når de trækkes frem og tilbage fra fold. og jeg begynder at lade dem stå i kæder og strigle dem.

Den ene jeg havde købt kunne man ikke tage bagben på.

Han blev trænet ved at jeg vænnede ham til at jeg måtte røre ham på bagbenen. Ved at jeg stod helt helt tæt på ham, så når han forsøgte at sparke så kunne han ikke ramme ! Og på det tidspunkt havde han lært at et vredt NEJ absolut ikke var ros. Det fik han så ellers når han gav ben - de første par dage bare det han gav benet uden problemer, så holdt jeg det måske 1 sek satte det ned og roste ham, og gik videre til de andre ben - men vendte tilbage og tog det lige igen med masser af ros. Hovrensning skete nok først efter 3 uger, og efter 5 uger så kunne smeden beskære ham uden problemer. Ugen op til smeden kom havde jeg også "banket" på hans hove med hovrenseren så han kunen vænne sig til redskaber på hovene.

Så tålmodighed er en dyd i omgang med ungheste. Og timing i ros og ris er altafgørende.

Og ja når man kommer til at hidse sig op, så sætter man sig selv og sin træning meget meget langt tilbage.

Har du hesten stående hjemme kan du fint træne en masse små gange. Har du hesten stående ude er der måske nogen som kan hjælpe dig.

Ellers ville det måske være en ide, at komme med på kursus hos en "HMS'er" for at få nogen gode ide'er og råd.

Jeg har selv set Torben Andersen arbejde, og synes hans arbejde harmonerede meget godt med den måde jeg har succes med at arbejde med mine ungheste på. Men ellers er der jo forskellige andre, såsom Maibritt Carter, Ute Lehmann og Shane Mosele mf.

Prøv at søge herinde på HN, så kan du måske finde en god en i nærheden af dig.

MVh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Hej Lise - hvad
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 21:41

laver du med hende der gør at hun tror og fornemmer at du kan passe på hende og styre hende?

Hun er stædig af sind, men let at træne på alternative måder med feks. klikker hvis du er bekendt med den træningsform??

Hun er en klog pige trods hendes unge alder og hun vil gerne bruge hovedet omend hun også er doven i kroppen.

Så længe du kun "er den søde" regner hun dig ikke for noget - du skal træne med hende og du skal lave horsemannship arbejde med hende for at vinde hendes tillid. Har du den har du en hest der går gennem alt for dig resten af dens liv.

http://hygge-debatten.dk/phpbb3/.

ღ Mvh
Gitte, mor til Tera og Lian
Ejer af hingst Jack D.
pony vallak Makron og hingsteplag Joker

Den gode side www.wordsofwisdom.dk/shop/ frontpage.html

0
0
Svar på denne tråd

klikker!
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 22:20

Tja klikke træning virkede på min hun stejlede og sparkede i starten men efter ca2-3 mdr m klikke træning hver dag og bare stille og rolig berøringer af benene UDEN AT FORSØGE AT LØFTE så gik alt hendes panik m hendes ben væk, nu kan jeg nøjes med at sige løft og så løfter hun selv og holder benet selv så det er rigtig dejligt.

Men husk når du berøre benet at hvis hun løfter det så klik og gi godbid, her er gulerødder simpelthen guld vær og klikkeren kan du bruge til at træne ALT med når de først ved at der kommer mad når den siger klik, så står de nærmest og spørg hvad ska jeg gøre for at du klikker kom nu vil du ikke godt klikke, kom nu hehe jeg blev nød til at stoppe med klikkeren i 1 mdr forde min hoppe er så syg m gullerødder at hun simpelthen næsten endte med at ku forudsige hvad jeg ville ha hende til før jeg overhovedet gik igang. kom jeg med feks en hovrenser så stod hun og løftede benene skiftevis også selvom hun slet ikke skulle ha renset hove eller jeg allerede havde gjordt det.

de lære hurtigt hvad klikkeren betyder og jeg har brugt den til alt. hun har lært schingelvigning, at bakke at stoppe at stå stille at få rytter på ryggen at gå frem med rytter på ryggen og jeg ku blive ved, så den er guld værd:) (for mig)

MVH mig

"den som ikke lytter, lære heller ikke."

www.we.aforum.dk (helt nyt- aka/klassisk og alm dress+WE emner)

0
0
Svar på denne tråd

Gulerødder
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 22:52

Min veninde havde en vallak på omtrent samme alder som var meget utryg ved det. Så begyndte hun at få en til, at stå med en spand gulerødder og fodre den, mens hun så løftede hovene på den, så den forbandt det med noget godt. Den fik hurtigt lært det. Dog virkede det modsat på min egen, for hun blev bare irriteret over man gjorde det mens hun spiste. Det er vidst bare at prøve sig frem med de forskellige bud der kommer :) .

Mvh Julie

Fantastisk DV dressurhoppe sælges til meget fornuftig pris!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 07:22

Når hun er så rå som hun er, synes jeg du skal begynde lige som du ville gøre med et føl.

Det ville jeg gøre.

Geder sælges - se præs.

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Unghest...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 18:32

Jeg bor i Nordjylland, tæt ved Aalborg.

Nej, jeg har aldrig haft unghest før, og jeg tager hele tiden mig selv i at sige "det er ikke Mona, det er IKKE Mona" jeg havde jo en hoppe de rkendte som min egen bukselomme.

Jeg fornemmer at det nok skal gå men.. jeg er meget alene med hende, og det er nok dét problemet og utrygheden opstår. Jeg har ingen der kan tage med på gutår, ingen erfaren hest der vil med, jeg er alene med hende i stald situationerne hvor vi øver ben mv.

Det helt basale kan hun så som grime af og på, trækkes med (dog strikker hun imod i ny og næ, slår rødder og læner sig bagud, men det ligger til racen at være drøn stædige), trækket til/fra fold, trækkes med på ridebanen, gå lidt i longe mv.

Jeg ser hende som et føl - rent opdragelsesmæssigt men... det er svært at håndtere hende som et føl da hun immervæk er meget stor, stærk og tung!

Jeg ønsker ikke at opleve et situation hvor hun stikker af fra mig på en gåtur hvor vi er alene - hertil hører at jeg er flyttet et nyt sted hen hvor der ikke rigtig er nogle i stalden. Jeg overvejer kraftigt at rykke tilbage til der hvor jeg havde Mona.. der er en god solid erfaren hest som jeg kan tage med på gåtur mv. og meget, meget faste rammer.

Karla er... ja nok lidt et medlidenhedskøb altså da jeg så hende var jeg solgt 110% hun var mild, from og lidt doven. Jeg løftede en smule ben - men kunne jo godt mærke hun ikke havde været i hænder hvad det angår. Sælger sagde han havde sultet hende (lidt) da hun var for fed..

Allerede efter få dage tog F***** ved hende, der er temperment i damen. NU tror jeg da pokker hun var så from, krampen var drænet for energi da hun sikkert intet korn har fået og æde!

Jeg ER glad for hende, og jeg kan egentlig godt lide det arbejde der ligger foran os....hun er virkelig lige dén jeg har ledt efter!

Jeg tror selv på at flytte tilbage til et sted hvor JEg er tryg, hvor JEG kender naturen, alle stierne, skoven osv. vil gøre en stor forskel - hvad tror i?

Mvh. Lise D

0
0
Svar på denne tråd

mk1mkmsk12
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 18:57

tror det ville være en god ide at flytte den til et sted hvor du har mulighed for hjælp. Det er god ide at stille hende op af en væg så hun kan hode sin balance op af den i mens du løfter ben.

Husk desuden at det er MEGET vigtigt at det er dig og ikke hende som sætter benet ned igen. Dermed ikke sagt at du skal stå og kæmpe med hende. Men du skal fornemme hvornår det er nok og så selv afbryde øvelsen inden hun gør.

Ellers er det med en løkke som en anden nævner en god ide.Der er du heller ikke i risiko for at kunne blive sparket.

jeg ville ligge trense på den på tur. Risikoen for at den løber fra dig og forårsager skader ulykker eller andet synes jeg er for stort.

esuden håndter jeg aldrig ungdyr uden en meget lille bitte pisk. Den er rar at have eks som når hesten pludselig ikke vil gå mere. Det er vigitgt med de unge dyr at virke overbevisende og tydeligt vise dem hvad vi vil have dem til.

Held og lykke

Den lykkelige ejer af Søgaards De Zero og Martina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 19:37

Det er ikke det bedste "temperament" som korn får frem i en hest - korrekt fodring indeholder ikke korn, slet ikke hvis hun så bliver mere uhåndterlig.

Geder sælges - se præs.

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

hbdiedbih
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 08:16

enig med gitte i det med kornet. Skift det ud med eks grønpiller i stedet.

Den lykkelige ejer af Søgaards De Zero og Martina

0
0
Svar på denne tråd

Foderskift...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 22:27

Hmm nu havde jeg lige siddet her og skrevet og skrevet og så blev det ikke postet ;-(

Jeg var ude fordi det sted hvor Mona stod, det første der blev sagt var til foderet. Kornet skulle helt eller delvis væk og erstattes med roe og grøntpiller og masser af wrap og hø - så skulle damen nok få mindre griller...

Nu jeg tænker mig om var der foder automater der hvor jeg købte hende, der var ikke skyggen af korn i.. men noget andet fiber/groft noget, majs mv.

Måske genvejer ligger lige foran mig...?

Jeg har besluttet at flytte hende tilbage til der hvor Mona var, der vil ejeren af stedet gerne hjælpe mig med hende. Jeg tror det er den bedste beslutning.

Og så har jeg købt bogen fra Ute - I harmoni med hesten som er super god og der anbefales en rebgrime - så sådan en vil jeg se om jeg kan fremskaffe i str. kæmpe stor..

Mvh. Lise D

Mangler du ordentligt og seriøs transport til hesten (i lastbil) til fornuftig pris i/omkring Nordjylland så kontakt mig - jeg kender den bedste!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 07:57

Dejligt du har fået modet tilbage - det skal nok gå, der skal bare bruges noget tid og energi på den kønne kønne hest.

Lige pludselig får du et gennembrud og så går det fremad.

Godt du går væk fra kornet, det skal du nok komme til at mærke i løbet af nogle dage.

Her er lige et par link - hvis du er lidt fingersnild kan dusagtens selv lave en rebgrime, brug en grime der passer, som mål.

Køb ca. 7 m, 6 mm tykt sejlerreb.

gaitedhorses.net/Articles/ RopeHalter/RopeHalter.html

micjen.homepage.dk/grime.htm

Geder sælges - se præs.

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nu har jeg
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 13:21

ikke lige læst hvad de andre har svaret dig. Men jeg vil helt klart anbefale bogen "Træning af heste" af Andrew Mclean. Synes han beskriver meget godt hvordan man kan lave system i sine signaler og forfine dem. Og hvor det kan gå galt. Når man så analyserer lidt på det kan man nemmere se hvor det gik galt og hvor det gik godt.

Nu så jeg at du skrev at du bor ikke langt fra Aalborg. Hvis du vil dække benzinen vil jeg godt komme og hjælpe jer i gang med træningen. Eller i hvert fald kan jeg give et frisk syn på situationen:)

Jeg har brugt den med et reb til at lære hesten at løfte ben. Det kræver dog at hesten kender stopsignalet, så du kan stoppe den når den mosler rundt. Generelt er stopsignalet rigtig godt at kende når man har med heste at gøre:)

Jeg brugte rebet til at løfte benet lidt op og frem og i starten kun lige op og ned. Efter flere forsøg kunne jeg lade hånden tage over og sætte benet forsigtigt ned. Igen efter flere forsøg kunne jeg lade hånden løfte benet. Igen kun i små intervaller med masser af ros.

Det er lidt svært og jeg var selv ved at give op indtil Staldmiller linkede til en video, hvilket gjorde det lidt nemmere og forstå. Jeg brugte en uge på det med min daværende lånehest og så var hun så stabil at smeden kunne ordne hovene. Link til video:

http://www.staldmiller.dk/3610690

0
0
Svar på denne tråd

Vibs...
Forfatter: 
Dato:  06-11-2009 15:29

Tak for linket - det er nok lettere ud en gjort.. men hvis jeg har en til at stå og holde hende kan det skkert godt lade sig gøre.

Forleden aften forsøgte jeg med ros og klø de gode steder... det gik forbavsende fint med forbenet (taget i betragtning af det sker i boksen hvor hun ikke er bundet) hele to gange kunne jeg løfte det i 2 sek og det var MIG som slap. Måske det er mere held end forstand...

Bagbenene er ja.. hun løfter dem 10-15 cm fra jorden og sætter så benet meget hurtigt og hårdt ned igen. Samtidig bakse rhun rundt og jeg bliver lidt utryg...

Jeg vil rigig, rigtig gerne have din hjælp og selvfølgelig betale benzin mv. Jeg satser på at flytte hende allerede næste fredag.. så kan hun lige få en uges tid til at falde til (igen, igen et nyt sted)

Jeg vil nu drage derud og se om jeg kan trække lidt afsted med hende idag (med hingstekæden på)

Mvh. Lise D

Mangler du ordentligt og seriøs transport til hesten (i lastbil) til fornuftig pris i/omkring Nordjylland så kontakt mig - jeg kender den bedste!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-11-2009 16:07

Bor du nord eller syd for fjorden, i nærheden af Aalborg kan være et stort område.

2 søde killinger bortgives

de er renlige og har fået ormekur.

Kan afhentes i 9362 Gandrup

Gratis part til tosset krikke søges.

Han er sort og kan ses på min profil.

0
0
Svar på denne tråd

Lise...
Forfatter: 
Dato:  06-11-2009 20:17

Du sender bare en PB hvis du får behov for hjælp:)

Og ja det ser nok nemmere ud end det lige er. Men det er nogle gange rart at se i stedet for at forsøge sig frem ud fra en fremgangsmåde på skrift. Det er jo ikke altid man lige helt får forklaret sig så andre kan forstå det:)

0
0
Svar på denne tråd

En succes oplevelse rigere..
Forfatter: 
Dato:  06-11-2009 21:56

det er hvad jeg er blevet idag - hingstekæden viste sig at være yderst effektiv på den nænsomme måde.

Vi gik en tur på ca. 10-12 min, kun ét lille "panik" spring fordi hun blev bange.. meget, meget vågen men ellers en fornuftig tur hvor jeg hele tiden beroligede hende. Hun var lidt irriteret over kæden der larmede når hun åbnede og lukkede munden, rystede hovedet mv. Vi passede sågar også 2 biler.. hvoraf den ene kørte pænt stærkt.

Bengløft blev der ikke noget af idag - vi sluttede på en positiv måde og hun røg tilbage på folden.

Jeg bor i vørigt 10 km sydvest for Aalborg, helt ptæcist i Svenstrup.

Mvh. Lise D

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider