7 års islænder vallak redet til professionelt for 1 år siden.Ifølge tidligere ejer og opdrætter har han altid være lidt nervøs hvilket hun istarten bare tillagde at han var lidt umoden.Han er sød og rar i omgang ,meget velopdragen.
Som tidligere ejer beskriver det er han under rytter indimellem som en spændt fjeder .Hun har drejet ham rundt for at få ham til at slappe af.Han er stukket af en gang med hende under en galop tur og nu tør hun ikke længere ride ham hvorfor jeg har købt ham meget billigt i håb om at han og jeg kan finde ud af noget sammen.
Jeg har ikke meget erfaring med horsemannship og søger derfor gode råd til hvordan jeg kommer godt igan,gerne meget detaljeret 
jeg har kun haft ham få dage ,så har ikke meget kendskab til ham endnu.Jeg kan røre ham overalt på kroppen hvor han kan stå i en helt løs snor uden problemer.Begynder jeg at klappe forsigtigt på ham bliver han lidt mere urolig.Kan ligge sadel på uden problemer,men klaooer jeg ovenpå sadlen bliver han lidt urolig.Han er heller ikke vild med at jeg fx lægger armen omkring ham hverken over halsen eller ryggen.
På gåture reagerer han ikke på hverken vandpytter grise eller blæsende træer,virker her helt cool.
Kommer fint til mig på marken ,men er ikke vild med hurtige bevægelser.
Jeg forestiller mig at fortsætte med at røre ham alle steder med hænder ,snore ,underlag plastic mm indtil han er tryg ved dette,gåture og longering .Hvad vil i ellers foreslå kunne være godt for ham.
Måske tage ham med som håndhest selvom han går meget sløvt mens jeg går ved siden af ham så det bliver nok temmelig hårdt at drive ham med.
Har i nogle forslag til et træningsprogram,hvor skal jeg starte ,med hvad??
Har godt nok redet i mange år men altid rart at høre om andres erfaringer og vil gerne gå langsomt frem så vi sammen kan få opbygget en masse tillid og blive hinandens besdte venner i mange år fremover Hilsen Ninna