|
|
| Tilridning - jeg er for gammel! |
|
|
Øv hvor er jeg nervøs - har en super sød 3 års, som jeg har været oppe at sidde på og blive trukket rundt et par gange. Men jeg tror jeg er faldet for aldersgrænsen er bare så bange for at gi´ den gas og komme ud i longen og trave - for slet ikke at tale om at få longen af...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Sådan er jeg bange for jeg får det næste år når mine "små" skal rides til. Hvad med at få en anden til det i starten ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| få hjælp |
| Forfatter:  |
Henrik Halle |
| Dato:  |
07-10-2009 09:34 |
|
Få lidt hjælp til tilridningen. Gøres det på en ordeltlig måde og tager man den tid det kræver så er tilridning ikke det store problem fordi du ved hvordan hesten reagerer. Jeg har nogle videoer på min hjemmeside hvordan jeg tilrider. Måske kan de hjælpe dig Mvh Henrik
Online Ridebog på www.ravnholm.dk Videolektioner indenfor håndtering af ungheste, tilridning, longering og ikke mindst akademisk dressur. Akademisk ridekunst Harmoni, løsgjorthed, form,tempo,takt og sving
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har hjælp |
|
|
Jeg har entlig hjælp nok, og har prøvet det flere gange - så det færdige resultat bekymre mig ikke, for jeg har en super flink og fin hest. Det er bare det med lige at komme i gang der skræmmer. Havde jeg råd røg den til en prof.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uha kender fornemmelsen |
Nugga |
07-10-2009 13:51 |
|
Uha da hvor jeg kender fornemmelsen...men jeg fandt en metode der virkede for mig.... Yoga! Den står simpelthen på åndedrætsøvelser når jeg bliver nervøs. Og de laves på hesteryggen. Og det foregår i skridt i longe, med en rolig person der holder longen, når jeg er godt afslappet, så øges tempo til vi når et stabilt trav. Hvis hesten virker uafslappet i trav eller spænder op, så er den sandsynligvis ikke løsgjort nok...så er det ned på jorden igen.  Du skal nok klare den..hvad er det værste der kan ske?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg føler mig også for gammel |
inger christensen |
07-10-2009 16:14 |
|
Jeg er ikke bange for at sætte mig op og tilride, men jeg synes jeg er blevet for gammel og for stiv i mine led, til at jeg vil gå igang med endnu en unghest. Så min veninde har været her og kom da også op på comtessen ude pronblemer, men hesten har fået vokseværk, så den står stille indtil videre. Regner med at sende den i byen til vinter, hvis hetsen snart er ok, for mit lille ridehus er ikke rigtigt velegnet til tilridning. Har planer om at det nok bliver hos Camilla Ludvigsen , som holder til i holbæk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prøv... |
|
|
At læse "Den kompetente rytter" - den er jeg 35 år gammel kylling igang med - jeg synes egentlig den har noget at byde på i forhold til at håndtere sin angst - det værste vi angste kan gøre, er at lade andre komme til og selv sidde på sidelinjen og kigge på, da forfatteren mener det kun vil fastholde os i vores angst adfærd - der kommer mange gode råd til, hvordan man så kommer videre..... Jeg er kommet dertil at jeg tror jeg kan klare det - har også travet min første cirkelvolte på min 4 års hoppe, som er meget let ryttervant....de første gange jeg sad på hende, kunne man næsten se mit hjerte slå.... DU ER IKKE ALENE.......
Min kamp, for at lære at ride Zavannah hestevenligt, er startet Taktfast og med næsen foran lod.
Nu med nyt ideal:
Ashley Holzer og Pop Art
Jeg er stolt af IKKE at have Blue Hors i stamtavlen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Måske. |
|
|
Jeg regner med at det nok skal gå - jeg er syntes ikke jeg er angst, men tænk nu hvis jeg faldt af - av for den da, man slår sig jo - så jeg er nok bare blevet en gammel kylling (måske en høne 
Har lokket en af naboerne der også rider ungheste, til at tage de første par gange på hyppen, så det skal nok gå. jeg har jo været ude i longen selv, og skridte rundt på ryggen.
Tak for rådene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Henrik Halle |
|
|
Det er en super god hjemmeside du har. Tror den vil hjælpe mig når jeg skal i gang med min til næste år. Har i hvertfald fået nogle ideer til hvad vi kan begynde at øve nu.
M.V.H Stine.... Gribaldi føl tilsalg. .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for det |
Henrik Halle |
11-10-2009 07:47 |
|
Jamen tak for det Stine. Det er ogsp i det håber jeg laver den.  Henrik
Online Ridebog på www.ravnholm.dk Videolektioner indenfor håndtering af ungheste, tilridning, longering og ikke mindst akademisk dressur. Akademisk ridekunst Harmoni, løsgjorthed, form,tempo,takt og sving
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tilridning |
|
|
Jeg tilred fire heste i sommer, er nok ikke faldet for aldersgrænsen endnu. Jeg syntes, at oplevelsen af at tilride en hest er fantastisk. Man kan virkelig følge udviklingen fra gang til gang:-) Her er det Bolette, det er femte gang jeg traver hende uden longe..... Og Bernadette. Hun har været redet 7 gange på billedet... Og Bajano, allerførste gang med rytter, han er 3-års dv-forædler-hingst og tog det uldstændig cool! Og Bella-Donna, hendes gang er virkelig topklasse....... Havde ikke lige et billede af hende med rytter.... M.h.t. tilridning har jeg virkleig fundet ud af, at den bedste måde er tålmodighed, tålmodighed og tålmodighed. Man er nødt til at tage det i hestens tempo, lige fra sadeltilvænning til longering og ryttertilvænning. For slet ikke at tale om at komme videre med ridningen...... Hvis I har behov for lidt hjælp, så ring endelig. Jeg bor ved Århus... Det er så vigtigt at hesten har en god oplevelse, og hvis en ekstra hånd kan gøre det, så vil jeg gerne låne hånden ud... Miro starter jeg på til næste år, det glæder jeg mig vildt til. Jeg har haft ham fra han var 8 mdr, og vi har delt så ange gode oplevelser allerede....
Rikke Visby Wickberg Den stolte ejer af en fejlfarvet palomino! Kærgårdens Miró e. Kærgårdens Margaux, mf Bernstein til salg. Seriøse henvendelser modtages gerne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja, det bliver ikke lettere med alderen |
|
|
kender det alt for godt.. godt nok kan jeg ikke ligefrem sige jeg er oppe i årene - 18 år. men ved da fra mig selv, at da jeg var de der 8 år, turde jeg alt, fuld gallop ned af den stejleste bakke, jo farliger og vildere jo bedre. Nu holder jeg mig til op ad bakke, eller lige strækninger hvis det skal forgå hurtiger end skridt  - men tror du ikke at jo ældre man bliver, og jo mere erfaren, jo bedre kender man også kosekvenserne for havd der kan ske. og er mere bevidst om at det faktisk kan ende galt.? Men held og lykke med tilridningen 
Den heldige rytter af Nydams Mr. Milan.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Henrik Halle |
|
|
ja jeg er jo en af dine "fans". Super side du har som jeg med stor glæde læner mig op ad nu hvor jeg er igang med min lille dame
Min verden fyldes af 4 dejlige pletheste og mit hjerte af 3 sorgfulde tab R.i.p Sally 8. Oktober 2008 R.i.p.Silja 23. Februar 2009 R.i.p.Tarzan 9. Juni 2009
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Ninja *Frieser* |
15-10-2009 20:51 |
|
Uha, har lige stået i samme situation Er mor til 4 (snart 5) børn og vil meget gerne SELV vælge hvornår og hvordan jeg skal stige af hesten  Ninja er 3½ år og jeg har haft hende i 3 år..Hun røg i tilridning hos en yderst dygtig rytter, hvor hun stadig er idag (henter hende hjem i denne måneds udgang, og så har hun været der i to måneder ialt).. Var dernede for 14 dage siden, og så hvordan det gik med hende. Ninja gik SUPER flot i skridt og trav - VIRKELIG smukt!!!!!! Og skal så lige justeres lidt i hendes galop, men det kommer bestemt snart på plads. Da jeg så hvor fint hun gik, hoppede jeg op og skridtede hende af Selvom jeg er gravid og maven er i vejen, så stoler jeg så meget på den pige, at jeg glemte min egen "frygt" og jeg fik en så skøn oplevelse, som jeg stadig lever højt på.. Og der havde hun kun været tilredet i 5 uger!! Hvis du bor på sjælland, kan jeg kun anbefale hende der har Ninja.. Det koster kun 4000 kr om måneden, og så bruger hun omkring 2 måneder på dem (alt efter hvad du selvfølgelig ønsker hesten skal kunne).. Men skriv et brev til mig, hvis du vil vide mere.. Jeg er ovenud lykkelig for at jeg sendte hende væk, og fik lysten til at glemme min "frygt" og selv står og dirrer efter at få lov til at tage over 
KH Cecilie Den STOLTE ejer af Frieserpigen Tjitske M .V.D. Kastanjehoeve.. også kaldet Ninja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Årh tilridning |
|
|
Jeg forstår dig udemærket, det var lige præcis sådan jeg havde det i starten, men med nogle super gode hjælpere, så er jeg kommet over det  Jeg tillader mig lige at låne tråden, da det virker som om der er mange dygtige ryttere herinde: Jeg er gået i gang med tilridningen af Kenya, jeg er kommet fri af longe og træktov, og det går super, hun tager det stille og roligt, men hun forstår ikke at hun skal gå frem, når jeg lægger hælene til. Hvad gør jeg så? Jeg ønsker ikke at ride hende med pisk og sporer. Karina
Super smuk 3 farvet brunbroget Irish Cob hoppe sælges (Lady Lasarfhiona), Se min præsentation
Velholdt hus på Sjælland (Store Heddinge)på landet sælges uden ejendomsmæglergebyr, ring for info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Ninja *Frieser* |
16-10-2009 11:35 |
|
cocomule - jeg har absolut INGEN viden om tilridning, men mit bud ville være at have en ved siden af, som lige "lokker hende frem med lidt hjælp" samtidig med du bruger dine schenkler?
KH Cecilie Den STOLTE ejer af Frieserpigen Tjitske M .V.D. Kastanjehoeve.. også kaldet Ninja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så stolt |
|
|
Jeg har bare verdens sødeste hest - lokkede en nabo/ven til at kravle på ryggen af ham, og efter 5 minutter i longen i trav tog vi snoren af og nu går det bare derud af med hyppen - den har slet ikke lavet nogen form for ballade så der var ikke det mindste at være nervøs for. Skønt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ninja *Frieser* ( |
|
|
Det virker nemlig også super, men lige så snart hjælperen ikke går ved siden af så går hun bare i stå .........øv. Så nu er jeg "kravlet af" , gået et par skridt tilbage og begyndt at longere igen, med træning at start og stop i skridt
Brunbroget Irish Cob hoppe, Kåret Fløj samt Årets bedste Hoppe Danmark Øst 2009 sælges, Se min præsentation
Velholdt hus Sjælland Stevns på landet sælges omgivet af marker tæt på skov
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det går derudaf |
|
|
Han fortsætter med at være verdens sødeste hest. Rider forsigtigt 2-3 gange om ugen nu, og han traver bare roligt frem som om det har han gjort i flere år. Tak for de mange råd. hyppen går 10 min i longe og 10-15 min med mig på ryggen 2-3 dage om ugen. Jeg er bare så glad for ham
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|