Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Træning af åring.
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 00:36

For efterhånden en del år siden, var jeg på kursus hos Gitte Naldal over en forlænget weekend med min daværende hoppe, der på tidspunktet var 2 år gammel.

Det var en rigtig god oplevelse, da jeg lige havde købt hoppen efter at have været hesteløs i omkring 5 år - så jeg var lidt rusten i omgangen med heste. Hoppen var tilmed enormt uopdragen og voldsomt dominerende.

Nu har jeg så to dejlige 1 års hopper, som jeg gerne vil give nogle oplevelser, og den ene især noget mere selvtillid. Den anden må omvendt godt få at vide at min position som "førehoppe" ALDRIG kommer til diskussion! Hun er meget selvstændig, og jeg kunne godt forestille mig, at hun ville begynde at prøve mig af på et tidspunkt.

Så hvis jeg skulle på sådan et kursus, hvor vi går over paller og presenninger samt lærer at etablerer en hensigtsmæssig rangorden - er det så stadig Gitte Naldal man skal kontakte? Eller er der en anden træner eller et andet træningsprincip der er HOT lige pt? Gerne i eller omkring Østjylland.

På forhånd tak for hjælpen.

Mange hilsner Mette

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 08:29

Der er måske andre der er "hotte" - men hvis du havde en god oplevelse med Gitte, hvorfor så risikere at bruge både tid og penge på noget andet og måske blive skuffet ??

Gitte er mindst lige så dygtig som hun altid har været.

Gitte - nu som lykkelig røgfri.

Geder sælges - se præs.

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 17:59

Susan Kjærgård hjælper gerne med heste i den alder, så det var måske en idé?

Jeg har i hvert fald fået en masse gode tips fra hende til træning af en plag på 1 år.

Mvh. Julie

---

Medhjælper hos Vodagergård - Avl af danske oldenborg - Se mere på www.vodagergaard.dk

Alexia af Vodagergård †10.11.2008 -Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd

Træningsmåder
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 21:41

Mit bedste råd til dig er at undersøge bla. McLean/Susan K, Gitte Naldal, akademisk ridekunst... Altså træningsmetoder hvori god "horsemansihp"/håndtering (kald det hvad du vil) indgår fra jorden såvel som fra ryggen...

Ring evt til forskellige undervisere og hør hvad er deres måde at håndtere hesten på, hvad er deres principper, hvad går det ud på... Læs bøger, kig hjemmesider ol.

Når du så har dannet dig et overblik over hvad de forskellige "grene" går ud på så vælg det (den underviser) DU føler dig tryg og tilpas med, ikke efter hvad der er hot or not....

Kan anbefale:

www.barokridning.dk (hun underviser i østjylland, og hende kan du hvertfald ringe til og spørge hvad akademisk ridekunst går ud på, og hvad horsemanship har at sige i dette) hjemmesiden indeholder links til bla. Carina Eriksson-Branderup, Bent Branderup m.fl.

Bøger af McLean bla. træning på hestens præmisser

Bent Branderups Akademisk ridekunst

Kig evt på www.forum.dressageinharmony.dk og stil spørgsmål ;)

Akademisk ridekunst: www.barokridning.dk (under opbygning)

Fokusér på det du vil, ikke på det du ikke vil.

Spændende kursus KIG: back-in-balance.dk/dual- forside.html

0
0
Svar på denne tråd

Træning.
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 11:21

Ok, det var måske lidt upræcist af mig at bruge ordet "HOT", men det var fordi at jeg netop har læst en del herinde om McLean/Susan K og er meget tiltalt af principperne. Og jeg kan se at det er meget "oppe i tiden" som Gitte Naldal var i sin tid. Jeg havde bare fornemmelsen af at det ikke rigtig er relevant i forhold til aktivering af en 1 års. Så jeg var meget interesseret i at høre mere om netop system forhold til min situation. Og om der evt. er andre der er relevante... Men det lyder da dejligt at McLean/Susan K's træningsmetoder også inkluderer øvelser man kan lave med helt unge heste. Jeg må finde ud af om vi kan komme på kursus der...

Jeg har også stadig meget lyst til at tage dem med på kusus hos Gitte Naldal, men hendes hjemmeside er ikke blevet opdateret i flere år og kalenderen derinde er tom, så jeg var helt i tvivl om hun stadig var aktiv træner. Men dejligt at hun stadig anbefales.

Tak for hjælpen.

Mange hilsner Mette

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa ...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 13:17

Vi har holdt kursus med Joy Blach, det var en rigtig god oplevelse ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider