Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Frusteret!!! Blomstermedicin????
Forfatter: 
Dato:  22-09-2009 10:10

Hej.

Jeg har en tosset hoppe, eller det vil sige jeg har den mest fantastiske hoop, jeg kan næsten få hende til at hoppe i min lomme.... så længe jeg ik smider sadle på, eller for den sags skyld bare kravler op.

Og ja, jeg har tjekket hende med kiop, oste, bone, dyrlæge, tænder, trimmer, sadle, hvilket har resulteret i at nu er vi bidløs og bomløs, men stadig er hun vanvittig at komme op på. Har lige snakket med dyrlægen om hormonforstyrrelse, akkupunktur men inden jeg sender hende på dyrehospitalet, ville jeg høre om der er nogle der kender til blomstermedicin???? hvad, hvem og hvor???? det er jo en del mindre omfattende end operation.

Håber i gider at smide en bemærkning hvis i hare nogle forslag.

Vh Annette

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kender en del
Forfatter: 
Dato:  22-09-2009 10:16

til blomstermedicin, og er da også fortaler for det.

Men udfra hvad du fortæller, ville jeg sende den til dyrlægen. -Det er jo ikke sikkert det ender ud i en operation. -Og blomstermedicin rammer ikke altid 100%, og slet ikke når der ikke er en specifik diagnose.

Der findes nogle personer som kan "måle" hvad hesten mangler, men har ingen personlig erfaring med dette felt.

0
0
Svar på denne tråd

Blomstermedicin
Forfatter: 
Dato:  22-09-2009 10:34

Hej Tine.

Dyrlægen sagde selv at enten virker det eller også gør det ikke. Så det er lidt det sammen som blomstermedicinen. Er villig til at prøve stort set alt, og blomster medicin er jo naturligt og er ihvetfald ikke skidt for hesten. (tænker på alt det hun skal have hos dyrlægen).

Men tak for dit svar

0
0
Svar på denne tråd

hun er da hvinsk
Forfatter: 
Dato:  22-09-2009 11:12

Hun lyder altså hvinsk i mine øre. Når de trækker luft ind bagtil, går der infektion i nervebanerne og hopperne bliver ofte overfølsomme der hvor sadlen ligger og især hvor benene skal ligge. Min er hvinsk og har lige fået en calicksysning. Det har hjulpet helt vildt meget.

Inden da gav jeg hende Stroppy Mare fra Brogården men kan også bruge hormonurter fra Ashkim. Det tog broden af det værest - men er slet ikke så effektivt som caslicksyning har vist sig at være på min.

Min hadede at få sadel på og hun HADEDE at jeg stod op på hende. Desværre har det ført til at det er skammelen hun har bange for - så jeg må stå op fra jorden nu. Dette skal dog trænes. Hun var ekstrem eksplosiv at ride på og jeg følte nogle dage jeg sad på en bombe - som dog aldrig nogen sinde er eksploderet med mig på ryggen kun når hun blev arbejdet fra jorden af (det er jeg ret glad for :-))) - men når man forsøger at ride efter max. afslapning og afspændthed - så var det to uforenelige størrelse og gav mig KÆMPE frustrationer over at være en så ufattelig elendig rytter :-)

Heldigvis har jeg fantastisk dyrlæge der spottede det første gang hun så hende under rytter

Lisbeth Fig... et eller andet har også sådan en hoppe og den har fået en hormonbehandling - men det ved hun meget mere om end jeg gør.

"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular

Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd

Hormoner
Forfatter: 
Dato:  22-09-2009 13:04

Ja, som Søs1 skriver, så har jeg haft lignende oplevelser med min hoppe. Stroppy Mare urterne virkede også fint på hende i en periode, men så blev det igen værre.

Jeg fik dyrlægen ud, da vi troede den skulle have lavet en cashlick, men det var ikke nødvendigt. I stedet blev hun scannet og der fandt dyrlægen noget på den ene æggestok, som producerede hormoner.

Hoppen fik så en hormonkur i 14 dage, og derefter har jeg den sødeste hoppe, at ride på. Hun går helt afslappet og står stille når jeg skal op, hvilket også var et problem før, går ikke længere bag lod og så kan jeg ride sammen med andre heste.

Det er nu mere end ½ år siden hun fik hormonkuren, og de 312 kr. er de bedste jeg nogensinde har givet ud:-)

Og så er en cashlick operation altså ikke noget særligt. Det er hurtigt overstået og kan laves hjemme i stalden.

Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd

heartagram
Forfatter: 
Dato:  22-09-2009 13:18

jeg vi oz anbefale dig at få den scannet.

min venindes hoppe begyndte pludselig at opføre sig uhåndterligt, den viste sig at ha en tumor på den ene æggestok.

0
0
Svar på denne tråd

hey jeg har også sådan en hoppe
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 12:36

den bakker rundt, hvis jeg tar i tøjlen hvis jeg ligger ben på sparker hun efter ben og bakker med fuld knald og bak, den er sygt hidsig damper og vender sig om og glor på sin mave mens øjne er ved at springe ud af hovedet, når jeg så ber den går frem rejser den sig, os hvis jeg blir ved at presse med ben,

og den har bakket voldsomt rundt når jeg så har givewt den ro vil den så gerne gå frem, men lidt efter begynder den at kaste helt vild med hovedet igen og turen går forfra vi når kun en halv cirkel volte så starter den. ville i tro det var en hvisk hest? for har selv spekuleret over dette.

mvh steph

0
0
Svar på denne tråd

ja - den lyder hvinsk
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 13:39

steph85 ♥narnia♥ JAAAAA i allerhøjeste grad :-) FÅ en dyrlæge til at kigge på den :-))

Jeg har bare selv set hvilket mirakel et lille bitte indgreb kan være når hoppen er vinsk.

"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular

Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd

hva gør man med sådan en hest
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 13:49

scanner de den

0
0
Svar på denne tråd

Undersøgelse
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 14:08

Dyrlægen scanner den og undersøger om skeden er slap. Afhængig af diagnosen skal hoppen have et par sting i skeden eller en hormonkur på ca. 14 dage. Og så burde du efter kort tid have en meget mere medgørlig hest:-)

Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider