Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

stejler i longen ?
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 21:53

jeg føler selv at jeg er ejeren af verdens dejligste welsh mountain, som er verdens mest lærernemme hest .

Men det er jeg nok ikke , hun er desværre en rigtig dum side når man longere hende. På venstre volte går hun super i alle gangarterne og reagere fuldstændig på din stemme styring. Højre volte bevæger hun sig ikke ud af flippen med mindre du driver på hende for hvert skridt, og slå i en gangart er sværere end at flyve (hun har været trænnet lige meget på hver side og har kunne indtil for et halvt år siden).

Men hun er også begyndt at stejle hvis hun er kommet op i trav og man glemmer at drive hende frem for hvert trin, det er ligesom om at når hun har været oppe i fart og når at stoppe før du for drevet på hende, går hun hellere i vejret end fremad når man driver på hende. Hun stejler ikke voldsomt men hopper lige op et par gange før hun går fremad igen .

Men jeg vil så gerne at jeg kunne longere hende uden disse cirkuskunstnere, så ville hører nogle brugere herinde om de har nogle gode råd eller erfaringer med noget trænning der kan hjælpe os ?

Sagt af Jeanette og Nosey

Welsh typerne er bare de rigtige gangmaskiner alt andet er billige kopier!!!

farvel herfra. vi ses måske, men jeg holder en hn pause fra nu af

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 21:57

Låste skuldre.. Evt en skævhed i nakken.

Jeg ville få en kiropraktor

Det er så svært at sige farvel, så svært at gå sin vej

- men alle mine tanker, vil altid følge dig..

(Mads & Mikkel)

0
0
Svar på denne tråd

Sandra ♥Cashew♥
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 22:13

hmmm har ikke haft en kiropraktor på hende. men får et halvt år siden havde jeg en massør på hende, der sagde at det eneste problem hun havde var lidt livmoder spændinger, lidt ligesom menneskers menustrations smerter, men hun mente bestemt ikke der var andet i vejen, men har selvfølgelig ikke hørt det fra en kiropraktor

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 22:26

Jeg vil så os sige en massør og en kiro ikke kan samligens ;)

Så jeg ville få kiro.

Jeg trænede en pony som var præcis som din, bortset fra den ikke stjelede - men bare blev mega stærk og ja, løb væk og ud af min hånd i longen.

Den var skæv i skuldren.. Og ivlle ikke gå højre rundt.

Det er så svært at sige farvel, så svært at gå sin vej

- men alle mine tanker, vil altid følge dig..

(Mads & Mikkel)

0
0
Svar på denne tråd

Hvis den kunne
Forfatter: 
Dato:  21-09-2009 01:51

for et halvt år siden og massøren var på der omkring, så kan den jo være faldet lige efter på folden og have slået sig, været oppe og slås eller lignende.

Jeg ville også få den tjekket af en kiropraktor, helst en som folk havde gode erfaringer med. Nu ved jeg ikke hvor du bor, men jeg kan anbefale Rikke Shultz i NordSjælland. Rikke Andersen er også god, men tager ikke nye kunder ind.

Sagde Janne - der havde et virkelig fedt HN-træf 2009

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

longering
Forfatter: 
Dato:  21-09-2009 05:55

har du kigget på din position, når du longerer hende? Hvis du kommer foran skulderen, virker du som en bremse - så det kan godt være så simpelt som dét.

Registreret minishetlænderhingst søges til bedækning af shetlænderhoppe.

Specielle farver søges - ikke sort.

3-års angloaraberhoppe sælges. Tilridning igang, super temp.

0
0
Svar på denne tråd

longering
Forfatter: 
Dato:  25-09-2009 20:02

nu ville jeg lige skrive hvad vi var kommet frem til, når i har været så søde at komme med et par gode foreslag til hvad problemet dog kunne være.

Jeg havde i tirsdags Nosey hos en dame der har langt større erfaring hos ung heste end jeg havde.

Hun trykkede lidt på Nosey for at se om hun havde ondt nogle steder eller evt havde noget i klemme, hun kunne ikke finde noget, så hun sætte Nosey i longe for at se hvad der så skete.

Første runde startede ud med stejl, men så ændrede hun taktik og Nosey beholdte pludselig bene på jorden og gik faktisk fremad istedet for at hoppe rundt over jorden.

konklusionen på det er så nu at Nosey jo er en hoppe med en meget stor personlighed og ego, jeg bliver derfor nødt til når jeg træner hende (især i longe) at indordne mine metoder efter hvad Nosey lærer bedst efter.

Så nu med en ny trænningsplan, som går ganske godt, er Nosey og jeg på farten igen, og det begynder at gå fremad i longen. jeg er virkelig glad nu

0
0
Svar på denne tråd

det lyder da
Forfatter: 
Dato:  26-09-2009 06:26

bare super godt - fedt, når tingene lykkes

Registreret minishetlænderhingst søges til bedækning af shetlænderhoppe.

Specielle farver søges - ikke sort.

3-års angloaraberhoppe sælges. Tilridning igang, super temp.

0
0
Svar på denne tråd

longering
Forfatter: 
Dato:  26-09-2009 17:10

Jeg ved ikke lige om et kan hjælpe dig, men jeg netop lagt 3 nye træningsvideoer op på min hjemmeside om longering. Måske de kan hjælpe dig.

Mvh

Henrk

Online Ridebog på www.ravnholm.dk

Videolektioner indenfor håndtering af ungheste, tilridning, longering og ikke mindst akademisk dressur.

Akademisk ridekunst Harmoni, løsgjorthed, form,tempo,takt og sving

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider