Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Ditance vs. sadel til Tinker
Forfatter: 
Dato:  16-09-2009 14:59

Hej alle sammen.
Forhåbentlig kan i hjælpe mig :o)
Jeg er lige begyndt at tilride Kenya som er Tinker, og på sigt kunne jeg godt tænke mig at prøve noget distance på hende. Den alm. kombi sadel jeg har, fra min gamle hest, kan hun ikke passe, så jeg har lånt en sadel af en jeg kender, her i starten. Jeg har derudover en super lækker Western sadel, som hun forhåbentlig kommer til at passe, når hun får lagt lidt mere bredde på, men er den ikke for tung til distance ?, og i så fald hvilken sadel burde jeg så købe til hende ?
Mvh. Karina

Super smuk 3 farvet brunbroget Irish Cob hoppe sælges (Lady Lasarfhiona), Se min præsentation

Velholdt hus på Sjælland (Store Heddinge)på landet sælges uden ejendomsmæglergebyr, ring for info.

0
0
Svar på denne tråd

Tralalalalala
Forfatter: 
Dato:  17-09-2009 00:56

Mit forslag ville være en bomløs sadel af en art

Sabrina med Mac Neal

En fantastisk Irish Cob fraTroelsegaarden

-' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-

... Ledige bokse i hyggelig selvpasser stald ...

I udkanten af Odense - kontakt mig for yde ...

0
0
Svar på denne tråd

qwerty
Forfatter: 
Dato:  17-09-2009 09:25

Min distancesadel med hovedtøj vejer ca. 13 kg. Det vigtigste for en sadel, som benyttes til distance, er, at sadlen ligger godt på hesten og at rytteren sidder godt i den. Selvfølgelig er det lettere for hesten, hvis sadelen ikke vejer for meget, men når man kommer op og så ride CEI-stævner, kommer der alligevel min. vægt, som er fra 70 kg og op.

Men generelt: sadel skal ligge godt på hesten.

MVH

Trine

Wintec 2000, dressur sadel, 17" sælges

Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

podium
Forfatter: 
Dato:  17-09-2009 11:25

Podiumsadler, er vist dem de fleste distanceryttere sværger til. Et andet bud kunne være en sadel med fleksibel læderbom. Den tilpasser sig hestens facon, også hvis den sætter flere muskler eller tager på eller taber sig - det er særlig godt mens man tilrider, da hestens facon ændrer sig en del i takt med træningen, og man så slipper for en masse omstopninger for at sadlen skal blive ved med at passe.

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  18-09-2009 16:23

for jeres fine gode råd, har bla. lige være inde og lure på Podiumsadler og hmmmm måske man lige kulle forsøge at snige sådan en på ønskesedlen til jul

Paser de mon også til de lidt brede Tinkere, eller kun til de smukke slanke Arabere mm. ?

Mvh. Karina

Super smuk 3 farvet brunbroget Irish Cob hoppe sælges (Lady Lasarfhiona), Se min præsentation

Velholdt hus på Sjælland (Store Heddinge)på landet sælges uden ejendomsmæglergebyr, ring for info.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider