Hej Gritt.
Jeg blev rigtig glad, da jeg så at du havde givet dig tid til at besvare mit indlæg. Du er jo en af dem, der har fulgt os lige fra starten og en af de debattøre, jeg har fået rigtig mange gode tips og råd fra, som jeg virkelig har kunne bruge.
Galoppen er god - men det ved du jo
- og her er du god til at lade ham få plads til at arbejde, især i øgningerne og kontragaloppen
Fedt... tak skal du have. har jeg arbejdet så hårdt på. Har du et tip til hvordan jeg kan få markeret overgange fra øgning til arbejdsgalop lidt bedre. Synes nogle gange han bliver lidt stærk for mig, og enkelte gange får rykket mig med frem i sadlen. Han laver også en smule halepisken, i det sekund jeg trykker ham frem. Er der en måde jeg bedre kan få ham til at acceptere min fremaddrivende hjælp på, eller tror du at det forsvinder når han får mere styrke?
Jeg savner, ligesom Sandra, lidt lænd; han bliver lidt spids ved krydset, og der er han bedre som 4-års, synes jeg. Mere rummelig og mere taktfast.
Dér er hans muskelsætning faktisk også bedre, så vidt jeg kan se.
Ja, han havde desværre tabt sig ALT ALT for meget at at gå på døgnfold. På trods af græs, hø og 2,5 kg foder om dagen, kunne han bare ikke holde huld, og derfor har han tabt sig frygelig meget. Havde dyrlægen ude og hun sagde at han skulle ind om natten, og så kun gå på græs om dagen, og så ind og have Hø ad libitum om natten og 5 kg foder( det han plejede at få, da han stod inde) Derudover bemærkede hun at han da sørme var gået i vækst IGEN. og ganske rigtig han måler nu 185 cm i stang. Han kom derfor ind midt i august og han er allerede nu taget gevaldigt på. Håber vi kan få byget hans muskelmasse op igen, når vi forhåbentlig kommer i gang igen.
I den nyeste video synes jeg, at han virker lidt begrænset fortil, og da tror jeg du ville få mere rummelighed ved at give lidt mere plads, selv om du måske gerne vil noget mere med ham.
Super det vil jeg være opmærksom på...
Jeg synes det er mest tydeligt, da du traver af; her skulle han jo gerne få nogenlunde samme form som på 4-års-videoen.
Mener du her at han mangler strækket? altså at han søger frem og ned/ud og ikke frem og ind? For kan godt se han mere krøller der end strækker sig. synes dog i 4 års videoen at han ikke er ærlig til tøjlen, men mere bare placere hovedet uden at suge til tøjlen, men der skal jeg vel prøve at finde en mellemting mellem de 2, eller ?
Til sidst skriver du, at du gerne ville sidde sådan hele tiden (altså som lige da du blev rettet på).
Jeg tænker ellers, at du normalt sidder ret pænt og afslappet. 
Det sidste af 5-års-videoen, hvor du fokuserer på opstilling, synes jeg ser anstrengt ud, og dine ben ligger ikke anderledes, end de gjorde før - måske endda lidt længere fremme, og det er da ikke hensigtsmæssigt. 
Så for mig at se, er det eneste du vinder ved at "rette dig op" en for stiv lænd. Jeg kan ikke se noget problem i at gøre som du "plejer" i hvert fald. 
Det er jeg glad for at høre... det føles nemlig heller ikke videre rart at side sådan,( det falder mig ikke naturligt ) men det var sådan jeg fik besked på at side, og kan da også godt se at det ser bedre ud, men jeg giver dig helt ret, at jeg ikke kan sidde afslappet når jeg sidder sådan, så måske jeg skulle smide det fif i skraldespanden igen 
Og så er jeg i øvrigt også enig med de andre i, at det er pæn og rolig ridning - da han hopper, reagerer du hurtigt og kommer videre, og så er det dét
Ja, det er da ikke nær så slem som da jeg red for dig i Hornum-Ulstrup sidste vinter:-)