Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Barefoot cheyenne - god til AKA?
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 19:54

Hej Ænder :)

Da min ellers så skønne startrekk espaniola simpelthen bare ikke ligger på Markus, har jeg overvejet om en Barefoot Cheyenne, kunne være en mulig afløser. Derfor vil jeg gerne høre om nogle af jer har erfaringer med denne sadel. Både gode og dårlige.

Håber at høre fra jer. :)

Line og Markus.
-tag jer i agt for dværgfolket B)

蛋糕
(Kage)

0
0
Svar på denne tråd

Personligt er
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 20:03

jeg super glad for Parellis sadel- den kan ligge på alle, da det er underlaget man passer til hesten.

MVH Dorthe

Nu Parelli 1* instruktør

Dygtig HMS handler om at have den samme hest i mange år,

ikke at have mange heste på få år.

GRATIS lektioner tilbydes.

0
0
Svar på denne tråd

sadel med læderbom
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 20:21

Jeg er begejstret for sadler med læderbom som fx dem her:

lusitano.mono.net/9701/ Tilbud%20på%20sadler%2...20læderbom

De er fleksible som de bomløse, du allerede kender til, men fordeleer rytterens vægt bedre... - men se nærmere på hjemmesiden.

vh. Line

0
0
Svar på denne tråd

Sadler...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 20:33

Dorthesus: Tak for svar :)

Line: Jeg er ikke så glad for en læderbom da min hest ikke er 100% lige og derved vil gøre sadlen skæv, desværre. Men tak for dit forslag :)

Line og Markus.

蛋糕
(Kage)

0
0
Svar på denne tråd

Barefoot
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 22:18

ligger ikke på mine (gjordophænget)- jeg har haft en et år og været glad for den, men pludselig ville hesten den ikke, og vi har lige haft en prøverunde igen med 6 heste - men den er ikke helt god til mine.

Sensation Harmony har vi een af- den ligger på dem alle.

Ligeså kunne Sensation G3 ligge på alle og G4 på nogen af dem.

Lammepuder ligger også på alle og generer ingen.

Jeg rider normalt selv i læderbom,af super-topkvalitet, så jeg er meget kræsen, men alle de tre heste der går med de sadler er lige.

Imidlertid KUNNE du anskaffe et underlag hvor du kan polstre lidt ekstra i den ene side ift den anden eller for/bag- og på den måde kompensere for skævheden (lammeunderlag med lommer og indlæg)- hvis du gerne vil have en læderbom.

Eva

Til salg:

1. Stor, velgående og rolig varmblodsvallak + 170 cm (3 år, grundtrænet fra jorden, ryttervant)e. Heimdals Happy Hero

2. Sød, dansende 3 års lipizzaner vallak, ca 153 cm

3. Lipizzanerføl 2009

0
0
Svar på denne tråd

sadler..
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 20:44

Eva Lydeking: Tak for svar :) Jeg kunne selvfølgelig også kigge på de der sensation. De ser også ret gode ud. Så må jeg jo bare spare lidt længere ;)

Line og Markus.

蛋糕
(Kage)

0
0
Svar på denne tråd

Den lille
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 08:59

Harmony er altså fiks og ikke meget dyrere end Barefooten (jeg er ikke til store sadler- de fylder for meget på mine små, smukke heste )

- og de lammeunderlag hvor du kan polstre ekstra er altså smarte- så ville du også kunne kompensere for hestens skævhed, så du ikke OGSÅ bliver mere skæv end du selv er i forvejen....indtil hesten er på plads.

Men iø så har Barefoot lige kommet med en som ikke er i læder og den ligger OK på den ene rundmavede hest jeg har set, samme type hvor London ikke var god - så der er gjordophænget måske lidt anderledes ??

Der er to i stalden som har den og de er superglade for den, jeg har bare ikke selv prøvet (2500-3000 kr??)

Eva

Til salg:

1. Stor, velgående og rolig varmblodsvallak + 170 cm (3 år, grundtrænet fra jorden, ryttervant)e. Heimdals Happy Hero

3. Lipizzanerføl 2009

0
0
Svar på denne tråd

sadler....
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 19:18

Eva Lydeking: Hvor er det dejligt at du gider svare så meget og uddybende. Tak skal du have :) Jeg kigger lige lidt på nettet og ser hvad jeg kan finde. Hvor har du købt dine sensation sadler?

Line og Markus.

蛋糕
(Kage)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 20:27

en cheyenne...ja faktisk har jeg to. Jeg er meget glad for dem, både på min islænder, som sætter flotte muskler med den, og på min fede fjordhest, hvor den også ligge rigtigt fint.

en fjordhest er en dejlig hest....og en islænder også!

0
0
Svar på denne tråd

Selv tak
Forfatter: 
Dato:  03-09-2009 12:34

- jeg har bare prøvet SÅ meget med sadler, så hvis mine erfaringer kan hjælpe lidt- er det fint.

http://www.optimalsadel.dk

har Sensation-sadlerne.

Min ene hest er en ultra-sippe, så han siger fra med det samme han er utilfreds- få minutter.

Eva

Til salg:

3. Lipizzanerføl 2009

0
0
Svar på denne tråd

har en
Forfatter: 
Dato:  06-09-2009 12:22

cheyenne. Han bryder sig ikke om den. Måske fordi man sidder lige på rygsøjlen. Han foretrækker en med bom.

# NvmbrS!x

I'm not a number, I'm a free man!

0
0
Svar på denne tråd

sadler...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 20:32

Number six: Det kan også være det ikke lige er den bomløse som passer ham? Jeg går vert fald ikke over til en stiv bom igen :D

Jeg må jo bare spare de ca. 10.000 sammen til en sensation G4 :P - hvis den da er formet ordentligt til Markus' ryg :)

Line og Markus.

蛋糕
(Kage)

0
0
Svar på denne tråd

aka i cheyenne
Forfatter: 
Dato:  10-09-2009 20:30

Jeg har en cheyenne og bruger den til aka-dressur, skovture og små spring.

Jeg har haft den i 5 år og er vældig glad for den.

Den yder ikke meget støtte og dermed placerer den heller ikke sin rytter i et fikseret sæde. Det kan både være godt og skidt. Godt for en rytter som mig der er opmærksom på tendensen til stolesæde, og dermed hele tiden retter ind for at sidde rigtigt, og som lider lidt af "gamle knæ" der i cheyennen har plads til at bevæge sig lidt.

For en uopmærksom rytter, der bare sætter sig i sadlen og lader sig sidde der, vil jeg ikke anbefale den. Tendensen til stolesædet skal tages meget alvorligt og skal modvirkes.

Hvis man er indstillet på at anstrenge sig lidt på at opretholde et korrekt sæde, er den fantastisk. Den træner een til altid at sidde korrekt og den følelse tager man med sig til andre heste og sadler helt automatisk.

Jeg er i øjeblikket ekstra glad for min, da min yndige er syg og jeg derfor rider en del andre heste af forskellig type og størrelse. Indtil videre har den ligget tilfredsstillende på så forskellige heste som frieser, ox, xx, tinker og selvfølgelig min smukke lipizzaner.

Rikke

www.lipizzan.dk

"The aim of the art is not only to ride a well conformed animal, but to get the very best out of those that have been less gifted by nature..."

(Ludwig Hünersdorf)

0
0
Svar på denne tråd

svar...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2009 11:02

Rikke: Tak for dit svar :) Jeg er meget opmærksom på mit sæde og min opstilling i det hele taget. Jeg har skrevet meget med Kathrine fra www.optimalsadel.dk hvor vi kom frem til at Barefoot sadlerne er for lange til min hest, så jeg ender nok med at købe en Sensation Harmony, som Eva også foreslog :)

Line og Markus.

蛋糕
(Kage)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider