Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

De nye wintec dressursadler
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 17:52

er der nogle der har gode erfaringer med de nye wintec dressursadler der er kommet på markedet?

Hvilke type hest bruger i dem til?

0
0
Svar på denne tråd

Hvilke typer mener du?
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 19:51

Jeg har erfaring med Wintec Pro og Isabell Werth - eller er det endnu nyere modeller, du ønsker at høre erfaringer om?

_______

... Man kan også være heldig at slippe over vejen med bind for øjnene og propper i ørerne...

www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

helt nye
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 20:54

det er de helt nye modeller der er kommet frem for nylig, bla. den nye pro og pro kontour. de ser vildt lækre ud.

0
0
Svar på denne tråd

Har desværre ikke
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 21:21

erfaring, men har haft kig på dem i min sadeljagt .

Jeg bestilte Wintec sadel i Tyskland for nylig, men det blev Wintec Pro Dressur den gamle/nu udgåede model - grunden hertil er at sadelpuderne under de nye ud fra billederne minder mig meget om sadelpuderne på den Bates Isabel Werth, som jeg ellers havde investeret i og som ikke kunne ligge på min hest.

Sadelpuderne ser ud til at gå for langt ud til siden til at de er gode for min hests ryg (de tager ham i ryggen) - han skal have puderne nærmest inde under sadlen i stedet.

Min hest er i øvrigt en traver.

Vh. AnjaR

Sadler til salg:

Windsor Elite 17" fit 4

Thorowgood Griffin kombi 17"

0
0
Svar på denne tråd

Idag har
Forfatter: 
Dato:  27-08-2009 12:46

Jeg prøvet en Wintec pro " ny" , vildt lækker sadel, syntes jeg.

Jeg skal have sådan en, når jeg har fået solgt min barok sadel.

Den flexer godt og man kan mærke hesten " igennem" den.

Ask har været svær at finde sadel til, han er kort og lige, uden megen sadeleje, Den nye wintec fungere på ham

VH Jeanette

0
0
Svar på denne tråd

ny wintec
Forfatter: 
Dato:  27-08-2009 15:18

har den nye wintec også det der iriterrende gummi stykke ned på sadel klappen hvor benet lægger til?

det knirkede helt vildt på min. sadlen var fin men støjen ku jeg ikke klare...

Hilsen Nicole

gud har fået en ny lille engel

Noah

F. 27-5-09

t. 27-5-09

altid i mit hjerte

...................................

Skønne marsvin unger sælges, dalmatiner og himalaya, tjek HP

0
0
Svar på denne tråd

Lige bom
Forfatter: 
Dato:  27-08-2009 16:02

Tror også de nye Wintec er bedst til heste med lige rygge..

Netop derfor Wintec eller Bates Isabel ikke fungerede for min hest - efter besøg af sadelmager fandt jeg ud af at min hest, der har svaj og er en smule overbygget skal have sadel med krum bom.

Vh. AnjaR

3 pony dækkener sælges, str. 95,105,120.

Sadler til salg:

Windsor Elite 17" fit 4

0
0
Svar på denne tråd

krum bom?
Forfatter: 
Dato:  27-08-2009 22:15

Hej Anja.

Min hest har samme bygning som din, derfor er jeg lidt nysgerrig efter, hvad du mener med KRUM BOM?

0
0
Svar på denne tråd

Anselm:
Forfatter: 
Dato:  28-08-2009 10:01

Hej,

Det er selve opbygningen af sadlen .

Nu er jeg jo på ingen måde sadelmager, men hvis man lægger en sadel med lige opbygning på en hest med svaj/overbygget - så burde sadlen vippe en del, ikke støtte hesten hvor den skal, og ikke komme til at ligge ordentligt uanset omstopning.

Derfor, som jeg har forstået det, er der lavet sadler til netop sådan nogle heste som vores, som er overbygget og har svaj. Den ene sadel jeg fik anbefalet til min hest er en Windsor Elite og det er en super lækker sadel synes jeg, men selv den bredeste Windsor Elite var ikke bred nok til min hest desværre . Med hjælp fra sadelmager er jeg er endt med en Theo Sommer Magnus bom 33,5 - og det bedste ved den sadel er at den kan ændres ud og ind i kopfjernet alt efter hesten . Der er nogle andre sadler som også egner sig til overbygget/svaj, men jeg kan ikke huske navnene på dem desværre.

Det har været en lang og sej proces for mig og min hest, men endelig ser det ud til at vi har fundet den perfekte sadel.

Vh. AnjaR

Sadler til salg:

Windsor Elite 17" fit 4

0
0
Svar på denne tråd

Tilføjelse:
Forfatter: 
Dato:  28-08-2009 10:28

Den Wintec Pro Dressur jeg bestilte hjem fra Tyskland kunne heller ikke ligge helt godt på min hest, selvom det er den gamle/udgåede model - og jeg har ellers både forsøgt med wintecs pads og lammepad..

Jeg beholder den dog som en ekstra sadel, som lige kan gå at ride med hvis/imens den anden skal sends afsted til en ændring af bommen.

Vh. AnjaR

Sadler til salg:

Windsor Elite 17" fit 4

0
0
Svar på denne tråd

anjaR...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2009 20:12

afhængig af hvorfor din sadel ikke kan ligge på hesten, så kan du få puttet små stykker latex ind i sadlen. dybt smart, så kan den nemlig blive tilpasset præcis som enhver anden sadel. fik kirtopraktor rikke a, havde kun ros tilovers, da hun så sadlen efter de var blevet indsat i den. Så det fungerer

0
0
Svar på denne tråd

Calinka ♣Dreyri♣:
Forfatter: 
Dato:  30-08-2009 20:40

Mener du de cair indlæg, som fås til Wintec sadlerne?

Det kunne måske være en idé . Tak for tippet!

Vh. AnjaR

Sadler til salg:

Windsor Elite 17" fit 4

0
0
Svar på denne tråd

sadel med læderbom
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 13:04

En sadel med læderbom kan også tilpasse sig heste med svaj i ryggen og den følger løbende hestens bevægelser, når den bevæger sig. den tilpasser sig også hvis hesten får flere muskler eller bliver græsfed.

Sadlerne på denne side:

lusitano.mono.net/9701/ Tilbud%20på%20sadler%2...20læderbom

Har udskiftelige flytbare sadelpuder, så man nemt selv kan tilpasse dem til sin hest.

0
0
Svar på denne tråd

Line »Lusitano Fyn«:
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 19:19

En sadel med læderbom overvejede jeg også på et tidspunkt i min sadeljagt, men turde ikke investere i én, må jeg indrømme, af frygt for at komme til at ligge inde med endnu en sadel, som ikke kunne passe..

Dine sadler ser lækre ud - måske en sadel med læderbom kan komme på tale en anden dag - ligenu har jeg en sadel.

Lige en pludselig indskydelse af et spørgsmål . Jeg har erfaring med Sensation G3, Barefoot Cheyenne og Barefoot Cherokee, som er bomløse sadler - hvordan fungerer det med kopfjern i dine sadler med læderbom? Sensation G3 har absolut intet der kan klemme selv en meget rund hest, men ligger ikke så godt på min travhest - Barefoot sadlerne har glasfiberkopfjern eller softindlæg - hverken glasfiberkopfjern eller softindlæg kan tilpasses så Barefoot sadlerne kan komme til at passe min brede travhest med markeret manke. Hvordan med kopfjern og tilpasning i de sadler du har?

Vh. AnjaR

Sadler til salg:

Windsor Elite 17" fit 4

0
0
Svar på denne tråd

uden kopfjern
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 20:14

de er uden kopfjern, men er lidt i tvivl om man kan ændre bredden. Jeg mener at producenten har haft gjort en sadel smallere, men det er jeg nødt til at spørge om. Under alle omstændigheder er jeg ved at bestille et par demo-sadler, så I har mulighed for at få en sadel på prøve inden I beslutter jer.

hvis du vælger at købe har jeg 14 dages fuld returret og alle pengene tilbage, hvis den ikke passer. I de 14 dage må du selvfølgelig godt lægge sadlen på og prøve om den passer dig og hesten. Blot skal sadlen se ubrugt ud, hvis den returneres.

Den eneste grund til at jeg er gået ind i det med at sælge sadler er, at jeg synes det er utrolig svært at finde en god sadel og det vrimler med folk, der har svært ved at finde noget, der passer bare nogenlunde. - det er jo lidt pudsigt, hvis alle heste er svære at finde sadeler til. Jeg tror på at sadler med læderbom er et alternativ, der kan gøre det lettere at finde en passende sadel - især fordi den er så fleksibel at den "vokser" med hesten.

Den hest du har med markeret manke - er det "kun" markeret manke eller er det også et gjordleje, hvor gjorden glider frem... Det problem havde jeg med min lusitano - hende har jeg fremstillet en sadel-pad til, som løfter sadlen både under sadelpuderne og i en bananfacon ned langs den forreste del af sadelklappen - det var en helt fantastisk forskel - sadlen blev liggende og der blev plads til hendes meget markerede manke

0
0
Svar på denne tråd

Sadel med læderbom
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 21:18

Min tanke er bare, at selvom sadlerne er uden kopfjern - så må der næsten være et eller andet foran i sadlerne, som ligesom holder på faconen - og så er det bare om dette noget så er bredt nok til min hest, om det kan skiftes og fås i forskellige størrelser - det må du meget gerne undersøge .

Det lyder godt med en fleksibel sadel som ligesom "vokser" med hesten, men stadig har jeg endnu ikke set en bomløs i hvert tilfælde uden der er et eller andet kopfjernslignende, som så trykker min hest fordi de ikke fås brede nok.

Indtil sadelmageren hjalp mig til min nyindkøbte bomsadel fik min hest faktisk trykninger af samtlige sadler han har prøvet - det har godt nok været noget af en opgave. Nu lyder det somom jeg bare har smidt alle mulige sadler på ryggen af ham, men det har jeg ikke - jeg tror bare min hest er ekstra bred + han har bøvl med ryggen oveni og et for smalt kopfjern skal han i hvert tilfælde ikke gå med.

Det med demosadler lyder alletiders - så kan man prøve først inden køb .

Umiddelbart mener jeg kun min hest har markeret manke - jeg plejer ikke at have problemer med gjorden eller sadler der glider frem .

Vh. AnjaR

Sadler til salg:

Windsor Elite 17" fit 4

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider