Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

slangelinie
Forfatter: 
Dato:  07-02-2003 13:36
Hej

ja jeg startede for 2 år siden med at ride igen efter ca 6-7 år. DET ER IKKE SOM AT KØRE CYKEL. Når det er slået fast, vil jeg gå lige til sagen.

Der er jo kommet nye programmer og jeg skal ud at starte for første gang( efter jeg er begyndt at ride igen) her til marts. Men der er jo kommet nye programmer og i lc2 er der kommet en "slangelinie" Jeg ved godt, når jeg står på jorden hvordan den udføres, men har store problemer, når jeg skal ride den.

Problemerne kommer sig af, at Reno enten tror at han skal skråt igennem eller også laver han den fineste schenkelvigning ind til midten og ud igen 8-)Han er en ældre hest, som er kan de grundlæggende øvelser og han plejer derfor at kunne hjælpe mig i gennem, men denne gang er han altså også helt på herren mark.

Jeg går ud fra, at man skal ride som om at man skal skråt igennem ind til midten, hvor han så skal rettet ud og så til den anden side?????
Håber I forstår???? Det blev vist lidt indviklet 8-)
0
0
Svar på denne tråd

Re: [DRES] slangelinie
Forfatter: 
Dato:  07-02-2003 16:44
Ja næsten.
Men en slange bevæger sig jo i en bue, derfor skal den gerne være buet. Du skal derfor ride i en bue og ikke skråt igennem.

Håber du er med!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-02-2003 17:14
ja det er jeg, men hvordan skal han så stilles når jeg rider ind i slangebuen og når jeg rider ud.

Skal han da være stillet til udvendige eller indvendige.

Jeg synes altså det er en svær øvelse, på trods af at det kun er en lc. Men min kusine på 12 år kendte ikke til de gamle programmer og synes ikke at det er svært. Det er nok bare mig, der har svært ved nye ting. Det er jo svært at lære en gammel hund nye tricks ?:-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-02-2003 18:13
I bogen med programmerne kan du bagi se en oversigt over øvelserne. Din hest skal være stillet som øvelsen viser.

Med venlig hilsen

Daniela min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-02-2003 19:44
Mange tak. selvfølgelig er det deri. havde ikke tænkt på det, dumme mig :-P

Så vil jeg på bibleren
0
0
Svar på denne tråd

Har selv en rutineret lærehest
Forfatter: 
Dato:  08-02-2003 20:31
Hejsa
Har selv en gammel hest, som kan sin grundridning. Han laver dog de nydeligste slangeliner. Til gengæld er han dybt overbevist om at man i LC3, når man skal lave overgang fra galop til trav ved x, absolut "bare" skal changere galoppen og fortsætte i gallop.
Jeg tror, at du skal vænne dig til ikke at øve programmer på din lærehest. Han skal lære at være opmærksom på hvad du vil - og ikke bare udføre programmet af sig selv. Efter nogen tid vil du så få en hest, som kun reagere på det du forlanger af den - i stedet for at den lige præsis ved hvornår man skal ind i paraden, hvor overgangene er osv.
Og så er det bare en kanon oplevelse at have en god gammel øvelsesstærk hest. På Morgan behøver man ikke at ride dressur mere end et par gange om ugen a en ½ time, for han er uhør stabil gående - og så er der jo ingen grund til at overtræne hesten.
MVH Charlotte

>o< Heste er som vin - jo ældre jo bedre ! >o<
0
0
Svar på denne tråd

Re: Har selv en rutineret lærehest
Forfatter: 
Dato:  09-02-2003 00:05
præcis det samme med reno. Det er også ret sjovt med paraderne. Jeg når praktisk talt ikke at gøre ham opmærksom på paraden før end så står han der. Han laver altid perfekte parader, men jeg når aldrig at ride ham ordentlig ind i dem. Når bare lige at klemme med benene og så står han der :-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  10-02-2003 09:41
Slangegang skal rides som et halvt 8-tal (m. 2 buer)

Hesten skal bøjes let omkring indvendige schenkel i den første vending, og du drejer kort før midten, som om du laver en volte på 20 m.

Derefter retter du op og ride lidt lige frem, inden du stiller hesten til modsat side, som om du rider en volte igen.

Hestens krop skal svagt beskrive en bue, og når han viger for dig, lyder det som om du ikke helt har styr på udvendige tøjle og/eller overdriver schenkelhjælpen.

Rid øvelsen ligesom to halve, spejlvendte volter med et kort stykke lige ud rettet i midten.

Held og lykke til stævnet.

VH
Luise

Problemer med hesten? Mangler tiden, eller kan du ikke få den solgt? Hvorfor ikke få en anden til at kigge på problemerne - og det behøver jo ikke være dyrt! Læs mere på :
www.geocities.com/rytterliv
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-02-2003 15:45
Lige en lille rettelse til lillepu. Det du beskriver er en slangegang på 2 buer. Spørgsmålet lød på en slangelinie.

Den er som ovenfor beskrevet en blød bue som går fra hovslaget i og rammer x og tilbage på hovslaget på samme volte.

Det er det samme som der var i de gamle LB2 programmer i galoppen.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider