Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

tilridning, hvad kan forventes efter 1 m
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 18:43

Hej

Hvad kan forvente at en hest kan efter en måned i tilridning som er total rå, altså ikke vant til trense og sadel.

0
0
Svar på denne tråd

Tralalalal
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 18:49

Det kommer jo an på så meget, men hvis vi antager at det er en helt almindelig og flink og rar hest, så ville jeg da mene at kunne forvente at den vil være blevet ryttervant, dvs at kunne gå frem i skridt og trav, dreje til begge sider og og stoppe.

Neapolitano Allegra

Le trot à lècole

Ditte og Nero som er fan af tøffetrav!

Smuk Fjordhoppe til avl sælges

www.heste-nettet.dk/lodge/149146/ hest/244229/

0
0
Svar på denne tråd

Det vil jeg også mene
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 20:34

er rimeligt, hvis man ikke skal gå på kompromis med, at hesten skal kunne følge med psykisk. Desuden ville jeg jo under ingen omstændigheder træne en tilridningshest hver dag, hvilket selvfølgelig ikke lige speeder processen op.

Jeg ved, at man i nogle salgsstalde siger, at hestene kan skridte, trave og galoppere efter 14 dage.

De 2 steder, jeg kender, hvor ovenstående er rettesnoren, bliver hestene redet hver dag og får som oftest monteret en glidetøjle, hvis der er bøvl med dem.

Målet er, at de skal kunne skridte, trave og galoppere samt bukke nakken, inden de skal retur efter en måned... Så det kan man sikkert nok forvente de fleste steder.

_______

... Man kan også være heldig at slippe over vejen med bind for øjnene og propper i ørerne...

www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

hvis hesten
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 20:41

eller er normal i hovedet og ikke over nervøs eller lider af gjord krampe

kan den vel gå alle tre gangarter - og simple voltefigurer i skridt og trav.

Vicky Mathiesen

Bedækning 2009:

Military - Ridesportens formel 1

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville regne med
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 20:44

at den var rimelig styrbar, havde lært højre og venstre. Den skulle kunne gå frem i skridt og trav og stoppe for en let hjælp. Jeg ville ikke forvente galop, fordi hesten slet ikke er stærk nok til galop med rytter efter så kort tid. Men mange steder kan de også galoppere efter 1 måned. Og bukke nakken, som Gsims skriver, hvilket jeg bestemt ser som negativt efter så kort tid.

Sagde Janne - der undrer sig over at hårdere tøjleføring kan retfærdiggøres med at hesten skal yde mere

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

Det kommer jo helt an på
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 09:32

hvad man sender i træning.

En hest der er næsten uberørt af menneskehænder, aldrig har været i byen, ikke har lært at stå bundet og give ben, aldrig har haft andet end en grime på, lidt dårlige erfaringer i bagagen, lidt tynd, lidt overbygget og uden balance ...eller.....

En hest der er vant til dyrskuer, opfletning, dækkener, gamacher, være alene og sammen med fremmede heste, stå bundet, blive vasket og klippet, går alle 3 gangarter i longe på kommando i god balance og er sadel og trensevant.

Nr 1 vil nok være sadel, trense og ryttervant (Skridt og måske trav i longe/round pen)

Nr to vil sikkert gå skridt, trav og galop, være rimeligt styrbar, stå pænt under opsidning/afsidning og måske gå i en let holdning.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Flere gode Quarter Horses til salg.

Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl.

http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 12:11

...da jeg arbejdede på en rideskole og vi red heste til, kom der tit helt rå heste ind som knap nok var vant til at blive trukket med. Efter 1 md. i ridning kunne langt de fleste af dem rides i alle tre gangarter og nogle havde også lært at skifte galoppen over midten.

Det var faktisk de helt rå heste der var nemmest at have med at gøre da de havde en sund respekt for mennesker. Dem der var stridest, om man vil, var de meget tamme heste som måske var lidt forkælede.

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

* Holbæks Thalullah TIL SALG! *

*Logik Møldrup*

Nu, snart med ny HP; www.123hjemmeside.dk/stutteri- holbaek

Opstaldning søges t. hoppe+føl pr. 1/10 ...

0
0
Svar på denne tråd

øøøhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 12:14

lidt forkæled

asterix fjorbasse

charme selvtillid ,,lidt for meget

og lækkert hårr

0
0
Svar på denne tråd

Giffel...
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 12:20

...ja forkælede.

Det var sådan nogle heste som måske var passet lidt for godt hmm...

Sådan nogle rigtige tiggeprinser som møver sig frem for at få guffer. Dem var der faktisk en del af.

Jeg foretrækker dem hest rå og uspolerede når de skal rides til. Det går nemmest.

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

* Holbæks Thalullah TIL SALG! *

*Logik Møldrup*

Nu, snart med ny HP; www.123hjemmeside.dk/stutteri- holbaek

Opstaldning søges t. hoppe+føl pr. 1/10 ...

0
0
Svar på denne tråd

Når jeg har
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 13:39

heste i ridning plejer jeg at sige at efter ca. 5 uger kan de rides i skridt, trav og styres i disse gangarter. Og så kan den selvfølgelig stoppe og evt. bakke.

Alt efter hest har vi prøvet en kort galop, men det er mest for at sikre at den har prøvet det. Og det forgår altid på ligeudrettet spor i naturen, hvor hesten også selv har en lidt naturlig fremdrift. Jeg plejer gerne at lære dem med at komme på tur og indtil videre har de kunnet gå både med andre heste og alene på tur.

Dog tages der altid hensyn til om hesten kan kapere det der forlanges og har haft en enkelt som havde brug for over dobbelt så lang tid.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider