Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

argh..gnubber bid mod ben...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 17:00

Jeg har en dejlig 18 årig vallak som jeg købte sidste år som har den trælse vane ( har sikkert haft den vane altid?) at gnide sit hoved/mule voldsomt mod sine ben lige når man er stået af ham.

Jeg syntes det er en utrolig dårlig vane, han har ødelagt store dele af sit hovedtøj og selvfølgelig nogle bandager på den konto, jeg ved det sikkert klør gevaldigt på ham, bless you, men syntes alligevel det er en rigtig dårlig vane jeg meget gerne vil af med

Hvad kan jeg gøre? Har nogen erfaringer?

0
0
Svar på denne tråd

Gnubber ben
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 17:28

Min hoppe gør det samme, men hun ved godt jeg ikke vil have det, så det er nok, at sige NEJ lidt bestemt, så lader hun være.

Hun har også haft tendens til at gnubbe mig helt overdrevet når jeg lige er hoppet af hende, men det er også bare at sige nej, så har hun forstået, at den altså ikke går. Vi har så indgået et kompromis og det er, at så snart stigbøjlerne er sat op, så spænder jeg hovedtøjet op, så hun kan få lidt luft hvor hun sveder. Og når hun får hovedtøjet af, så får hun lige lidt tid til at gnubbe sig på et eller andet inden grimen kommer på.

Men det har taget et års tid og mange gentagelser, at slippe for at hun ødelægger sin trense.

Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien

Stadig ledige uger i sommeren 2009:-)

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 21:29

Den gør det jo fordi hovedtøjet klør. Lædret + sveden fra hestens pels = KLØE.

Så som alternativ ville jeg nok tage hovedtøjet af hesten lige når man er hoppet af og så lade hende klø. Eller sige nej og til hun må vente til i inden i stalden inden hun skal have grime på.

KØBES Sommer Magnus dressursadel, 16' 5 tomme, brugt, men
i god stand, sort.. NY MODEL
- med korte puder bagtil. Billede skal ses inden køb, mail
bronto@webspeed.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider