Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Man må undres
Forfatter: 
Dato:  23-07-2009 23:29

når man ser den forskel der er dommerne imellem, på placeringsrækkefølgen i den klasse jeg linker til i min signatur. Det er en MB klasse som er afviklet på Broholm under DM. De to dommere har feks. en rytter på henhodsvis 1 pladsen og 19 pladsen. Jeg vil tro at der er ca. 10 % uenighed. Rytterne må da være temmelig desorienterede.

Karen

0
0
Svar på denne tråd

ja underligt
Forfatter: 
Dato:  23-07-2009 23:59

Ja det er da underligt. Og samme dommers nr. 2 er nr. 22 hos den anden. Det kunne være spændende at vide, hvad der skiller dem - de er jo stort set kun ret enige om nr. 1 og så de sidst placerede.

En tanke: Måske har den ene dommer dømt efter fordringerne og den anden, som man dømmer nu til dags?

Det er jo kun gætværk, men det ligner i hvert fald en grundlæggende uenighed om, hvordan en hest skal gå dressur.

Mange hilsner fra Misser
0
0
Svar på denne tråd

Det er der jo desværre intet nyt i!
Forfatter: 
Dato:  24-07-2009 19:19

Same old same old. Men ja kunne være sjovt at se ridtet og sammenligne med kritikkerne. Vi ville nok heller ikke være enige. :)

Nu snart klar til kikserunder, så pas på derude....

>>>Kursus med Susan Kjærgård i Aalborg d. 29-30 AUGUST.

Der vil være fotograf til stede hele weekenden

Se præsentation for mere info<<<

0
0
Svar på denne tråd

Broholm..
Forfatter: 
Dato:  25-07-2009 21:27

Nu er det jo sådan, at man ser øvelserne ret forskelligt, alt afhængig af hvor man sidder som dommer.

Ikke at MB fra i torsdags skal forsvares, men hvis een dommer feks ved 1 rytter ligger omkring 1 point lavere i de fleste øvelser, ja så gir det jo nemt en forskel på 20 point...

Helt sikkert at det er træls at få førnævnte pladscifre, og det er da også til den grove side, men jeg er selv dommer, og ved at det ikke bare er så ligetil..

Og iøvrigt var jeg en af dem med pladscifrene 5 og 16 i torsdags..

8-års, virkelig godt gående dressurvallak Carano/Schwadroneur sælges. Mange placeringer til og med LA6. Debuterede i MB med 64,6%.

0
0
Svar på denne tråd

Ikke lavere forskellige
Forfatter: 
Dato:  25-07-2009 22:01

Men hvis bare det var % de ikke var enige om. Det er jo Selve placeringen de er direkte uenige om!!!

Nu snart klar til kikserunder, så pas på derude....

>>>Kursus med Susan Kjærgård i Aalborg d. 29-30 AUGUST.

Der vil være fotograf til stede hele weekenden

Se præsentation for mere info<<<

0
0
Svar på denne tråd

Forskning
Forfatter: 
Dato:  25-07-2009 22:06

Der er faktisk forsket i om dommerens placering influerer på rytterens samlede procenter, rent statistisk. Iflg. Sticklands forskning, skyldes uenighed blandt dommerne ikke deres placering. Bare til baggrund :) Jeg hælder til Missers forklaring, men jeg er jo også bare en håbløs romantiker.

Mvh

Julie

Et bid er ikke hårdere... øh, mere uroligt end den hånd, som fører tøjlen ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Det er muligt..
Forfatter: 
Dato:  25-07-2009 22:25

men jeg baserer nu min egen erfaring som dommer på det, ikke statistikker......

8-års, virkelig godt gående dressurvallak Carano/Schwadroneur sælges. Mange placeringer til og med LA6. Debuterede i MB med 64,6%.

0
0
Svar på denne tråd

Ganske normalt
Forfatter: 
Dato:  25-07-2009 22:45

Så skulle I se pladscifrene til ponylandsstævner!

OPSTALDNING TILBYDES

Dygtig juniorrytter søger en ekstra hest at ride

Enten en ældre lærehest til låns

Eller en unghest, der skal rides frem til championater

0
0
Svar på denne tråd

mere objektivitet ønskes
Forfatter: 
Dato:  26-07-2009 12:39

Der er bare så meget brug for en objetivisering (ved godt at det ikke hedder det :-) )) af bedømmelserne.

Derfor er det også glædeligt at man i FEI (mener jeg) snakker sammen med skøjteløberforbundet og med gymnastik, da de har være i samme situaione som dressuren er i nu, men formået at få det ændret til et mere objektivt bedømmelsessystem.

Ja - det bliver mere mekanisk med tøjlemålere og taktmålere, men på langt sigt giver det meget mere troværdighed omkring sporten - når bare lige hestevelfærden og dopingproblematikken også kommer på plads :-)

Hilsen Søs som både rystes og undskylder over de ufattelige mange manglende ord og bogstaver, der findes i mine indlæg :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider