Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Tilridning
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 11:18

hej.

jeg har kig på en hest på 3 år, som er meget rolig, selvom sin unge alder, ejeren siger at det bliver meget nemt at få tilredet den, da den nu er som den er. men jeg vil bare gerne lige vide hvad det kræver?

hilsen Kathrine.

Søger nu hest.

Vær altid god ved din hest.

0
0
Svar på denne tråd

Tilridning
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 13:10

Når du i din alder køber en unghest, som ikke er tilredet, og du spørger som du gør, så formoder jeg, at du ikke tidligere har prøvet at tilride en hest.

Men der kræves følgende af dig:

• At du kan vænne hesten til at blive håndteret
  • At du kan vænne den til trense og sadel
  • At du kan vænne den til at blive longeret
  • At du kan vænne den til rytter
  • At du kan så meget, at du kan lære den forskellige øvelser
  • At du har tiden til at vente på den - man kan ikke ride en 3 års ret meget, og du kan slet ikke starte stævner før august det år den fylder 4 år
  • At du har råd til seriøs undervisning/hjælp, så du kommer godt igang - lærer hesten en fejl, så tager det rigtig lang tid, at rette op igen. Evt. skal hesten i fuld ridning i en periode hos en berider
  • At du har råd til at udskifte/tilpassedit udstyr efterhånden som din hest vokser og bliver mere muskuløs
  • At du har massiv opbakning fra dine forældre, for en unghes kan være en stor mundfuld
  • At du kan tåle en masse nedture, for mange gange er det 2 skridt frem og 1 tilbage

Hvis det er din første hest, så tror jeg nok, at jeg vil anbefale dig at finde en ældre lærehest, som du kan lære en masse af. Arbejder du med ungheste er det vigtigt, at du ved hvad du skal gøre, for ellers kan du jo ikke lære hesten noget.

Og så er det ikke altid, at det er de sødeste heste, der er nemmest at tilride. Den flinkeste unghest jeg har haft blev fuldstændig panisk, da der satte sig en rytter på ryggen af ham, så det var med livet som indsats i en periode. Og en af de mest levende og vilde ungheste jeg har haft, var den sødeste at tilride.

Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien

Stadig ledige uger i sommeren 2009:-)

0
0
Svar på denne tråd

Fordi den er rolig på stald
Forfatter: 
Dato:  16-07-2009 09:47

og når man står med den - så er det INGEN garanti for at den er rolig/nem under tilridning...

Hilsen Jannie

Den heldige ejer af de to skønne hopper

Super Sisse og

Sammie Superstar

Grafiker og webdesigner :) Hestenes eget website

0
0
Svar på denne tråd

Hej Kathrine
Forfatter: 
Dato:  16-07-2009 17:42

Jeg kan ikke præcist gennemskue dine heste/ridekundskaber, men det at du spørger og måden du spørger på (meget generelt) overbeviser mig om du ikke er klar til en unghest.

Jeg har set alt for mange dårlige eksempler på ryttere som har fået ungheste uden at være klar til dem.

Læs Lisbeths punkter grundigt igennem og spørg dig selv om det virkelig er denne hest du skal have.

Når alt kommer til alt er der masser af andre heste rundt omkring som du vil synes er rigtig søde.

Held og lykke med at købe en dejlig (lære)hest.

Sagde Marie som går ind for at dyreplageri skal straffes hårdere!

Og mener ALLE ryttere burde bruge hjelm og sikkerhedsvest.

0
0
Svar på denne tråd

Find en....
Forfatter: 
Dato:  19-07-2009 20:07

5-6 års, der er i gang på et LC niveau og som du kan prøve at ride, så du ved om der er kemi. Sådan en kan du få til ganske fornuftige penge lige nu og selv om den er 15000,- dyere end en tilsvarrende 3 års, bruger du hurtigt 15000,- på ridning/hjælp og undervisning.

Min kamp, for at lære at ride Zavannah hestevenligt, er startet

Taktfast og med næsen foran lod.

Nu med nyt ideal:

Ashley Holzer og Pop Art

Jeg er stolt af IKKE at have Blue Hors i stamtavlen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider