Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hvad gør jeg , frisk Hest.
Forfatter: 
Dato:  29-01-2003 20:30
Hej allesammen !

Da jeg har været syg i snart en mående,har hesten ikke været ude og ride men på fold.
Så ville jeg lige høre om i har nogle forslag, til at
få krudet den af ?
For jeg skal ikke op og ride den, Lidt kylling Ha Ha.

Håber i kan hjælpe.

Hilsen Jannie.
0
0
Svar på denne tråd

Re: [DRES] Hvad gør jeg , frisk Hest.
Forfatter: 
Dato:  29-01-2003 20:52

Hmm, jeg synes, det er synd at krudte ham af i longen, men gør han det ikke selv på folden?

Men longering kan nu også få ham ned på jorden, hvis det kun er ca. 5 minutters koncentreret arbejde for jer begge.

Hvis du krudter ham af fysisk, bliver hesten sjældent helt træt, og kan stadig smide dig af *S* - men hvis den bliver helt træt, kan du jo ikke ride den, da den så bare står og puster. Men gør den træt mentalt - her kan horsemanship øvelser hjælpe :)

Der var engang en mand, der var så grim, så grim så grim, og han fandt en kvinde, der var så grim så grim så grim. De fik et barn der var så grimt så grimt så grimt, så det smed de ud! – Ernesto (Min svoger!) :-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  30-01-2003 11:02

Jeg synes nu 5 minutter i longen før træning, kan være udemærket, så længe hesten ikke bare styrter rundt.

skridt og trav i friskt tempo. Overgange, parader og ofte skift af volten, så hesten bliver lydhør.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  30-01-2003 12:39
Hejsa
Jeg står lidt i samme dilemma, (også kylle), specielt vedr. min unghest som er meget fremadgående.
Må tilstå at jeg griber til longen, også mere end 5 minutter, hvis det er helt galt.
Sådan er vi jo forskellige, tilgengæld longerer jeg jeg ikke ret ofte.
Fat mod & pøj pøj
JeanetteE {>love makes the world go on {>
0
0
Svar på denne tråd

Re: [DRES] Kyllinger... :-)
Forfatter: 
Dato:  31-01-2003 11:25
Hejsa,

I er hvist nogle kyllinger... :-)

Jeg rider 3 ung heste, den ene kun 3 gange om ugen og den er mega frisk når jeg så rider den...
den anden har stået stille i 1½ mdr. pga. den skulle ha sko på...

Den er bare at komme op på dem og ud i skoven, og lad dem gå frem an så kommer krudet hurtigt ud af dem...

Held og lykke... :-)
0
0
Svar på denne tråd

Re: [DRES] Kyllinger. Ja jeg er en STOR kylling.
Forfatter: 
Dato:  31-01-2003 14:33
Ja jeg vil da gerne indrømme at jeg er en stor kylling, jeg hader friske heste. Der er jo nogle som er mere modige og andre som er lidt mere forsigtige.

Jeg kan godt lig at min hest kommer ud og røre sig hber dag så den ikke samler så meget enagi.

Hilsen Jannie.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider