Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hest der skærer hjørene
Forfatter: 
Dato:  29-01-2003 20:07
Jeg ville lige høre hvad man gør når en hest skærer hjørnerne, når man rider på den???

På forhånd tak...

Rebecca
0
0
Svar på denne tråd

Re: [GEN] Hest der skærer hjørene
Forfatter: 
Dato:  29-01-2003 20:55
hej hej
du skal følge "kyras abc"
Det går ud på at du skal ride hesten ud til hjørnet og holde en parade der. Den må først vende når du giver den signalet. Du starter i skridt, men når du traver skal du bare hele tiden være opmærksom på at du skal give den signal før den skal dreje. Hvis du kan mærke den bliver ulydig igen starter du bare fra bunden igen - så plejer det ikke at være nødvendigt at øve det mere end et par gange. Når du laver volter er det også en go ide at stoppe ude på hovslaget og først give den lov til at dreje når du siger den skal... Håber du kan forstå det på den måde jeg skrev det på - ellers kan du bare skrive igen.

* ;-D lotte - der er svineheldig pga. sin knab ;-D*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-01-2003 20:59
Sidder du helt lige på hesten, når du rider i hjørnerne? Altså knækker ikke sammen i hoften e.l.? For det kan tit få hesten til at "snyde". Sid dybt på hesten, så du kan mærke, når den vil rende udenom. Når den så prøver (gerne inden :)), så må du give den hjælper til at komme ud i hjørnet. Du skal kigge i den retning, hesten skal gå. Malory løber altid udenom hjørnerne, hvis jeg lader hende gå for hurtigt. Jeg ved ikke, om det er det, der er dit problem, men hvis det er, må du sørge for at hesten ikke KAN løbe - med volter, og hele tiden gøre, at hesten er beskæftiget med noget andet.

Hvis det er skudt ved siden af, så spørg igen.

Der var engang en mand, der var så grim, så grim så grim, og han fandt en kvinde, der var så grim så grim så grim. De fik et barn der var så grimt så grimt så grimt, så det smed de ud! – Ernesto (Min svoger!) :-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  30-01-2003 00:54
Man skal også huske, at hesten skal være smidig nok til at kunne GÅ ud i hjørnerne. Der ud over, vil jeg ikke komme med råd, da jeg ikke kan understøtte det - men du skal bruge indvendige knæ frem for udvendige tøjle, ellers bøjer hesten ud af.

Min webside ♥ Billeder! 
 BEDRE HESTECHAT! 

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  30-01-2003 14:38
Det er vigtigt at du kan ride den for udvendig tøjle, og ikke hænger i indvendig. samtidig skal du lægge indvendig ben til for at den har noget at runde omkring. Når så hesten går flot i gennem hjørnet, efter dens niveau, skal den ROSES MEGET. Med efter dens niveau mener jeg, at en hest på LD/lc niveau skal så langt ud som en LA hest. Lad være med at forlange mere af den, end den er uddannet til.

Men min erfaring siger mig at det er den udvendige tøjle og indvendig ben, som er den store hemmelighed.

Det er skidesvært, det er så dejligt at sidde og hænge i den indvendige, af en eller anden årsag.
0
0
Svar på denne tråd

Måske kan du også
Forfatter: 
Dato:  30-01-2003 16:03
Hej

Måske kan du bruge dette tip.

Lav den halve parade omkring 1m fra hvor hjørnet begynder.
Rid en halv meter mere og tag så en anholdning i indv. tøjle (du skal samtidig støtte op på udv.) og tryk med indv. schenkel. Du kan evt. lææge indv. ben lidt længere tilbage for at gøre din hjælper lidt mere tydelig.
Husk at en anholdning altid skal efterfølges af eftergivenhed.
Der skal selvfølgelig støttes op med udv. ben.

Det er så en måde at gøre det på hvis hesten ikke flytter sig for kun tryk fra schenkel.

Hilsen
Britta

8-)Heste er flokdyr og rytteren er lederen 8-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider