Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Forslag til træning af 2 år,2 mdr plag
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 11:46

Hejsa alle sammen

Ja, som overskriften lyder vil jeg godt høre jeres forslag til hvad man kunne træne med sig plag på 2 år og 2 mdr...???

Mvh Helle

0
0
Svar på denne tråd

Gå ture
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 11:55

I den alder mener jeg ikke man skal decideret motionere hesten.

I stedet er det godt at gå en masse ture, træne almindelig opdragelse som at stå, blive striglet, vasket osv.

Mvh

Mette

Lille Hovgaard Hestepension

0
0
Svar på denne tråd

Forslag
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 14:12

For det første så er jeg ganske enig med mette ^^

For det andet så kan du måske allerede nu holde øje med din plag og røre den forskellige steder for at se hvilke ting den kunne blive irreteret over når du starter tilridning mm.

Og med hensyn til rigtig tilridning, så gjorde jeg det, at jeg lagde et underlag på min og spændte en elastik gjord rundt om den for at vænde ham til tanken om en saddel. Det var en STOR succes! og med hensyn til hovedtøj, så lagde jeg en bidløs trense på et par gange og igen så kunne jeg se hvor meget det hjalp ham da han skulle have den rigtige vare på. en gang immellem gav jeg ham en gullerod mens han havde trensen på, så han forbandt de med at have noget i munden samtidig med noget godt. ;)

Men prøv dig forsigtigt frem og find dine egne teknikker til at gøre tilridningen så smertefri som mulig .:)

Dejlige Bastian <'3 L'sker Diigh !!

0
0
Svar på denne tråd

Din plag
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 15:29

Som Mette skriver, så gå nogle ture, så den bliver vant til lidt af hvert. Strigle, løfte ben, vaske ben og evt krop, f.eks. trailerlæsning. Lade den stå bundet... Alle sådan nogle ting, som er med til, at opdrage den.

Synes det er alt for tidligt, at longere osv. Det skal de først, når tilridningen skal til og i gang.

Grønmosegård

1-års hingst e. Danone II/Donnerhall/Dolomit, forv. stg. 165.

1-års hingst e. B.H. Leredo/B.H. Romancier/Racing Ace xx, forv. stg. 170.

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 12:57

Da min unghest var 2, trænede vi at blive lonceret, trensen + bid og sadlen i perioder..

da hun så kom i tilridning fik jeg afvide af forarbejdet var gjort kanon godt, og hun overhoved ikke var bange for sadlen og tag selv imod bidet...

husk hvis du gør dette, skal det gøres stille og rolig/langsomt, der gik et stykke tid inden jeg kunne ligge sadlen på hende, hun fik lov til at snuse og slikke på den, gnide den op a halsen mod ryggen og kunne langsomt få den op på hende..

nu kan jeg alt med den sadle hesten er 100 % kold :D!

<3 Pearl <3 Capella Le Fay <3 Caprice <3

0
0
Svar på denne tråd

min arbejder efter alder/lyst
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 15:01
jeg har en 2-årig frieser som en en rigtig bulder-basse, der helst skal aktiveres både fysisk og i hovedet og han vil rigtig gerne.

Han er i hænder stort set hver dag, og vi arbejder på banen ca. 1-3 gange om ugen og i 10-20 min. pr. gang. Vi træner tilbagetrædning, flytte bagpart og forpart fra side til side på kommando og let tryk samt skridt, trav og parade på kommando - - alle øvelserne går super fint i de korte perioder, fordi han på grund af sin unge alder, ikke kan holde koncentrationen i længere tid.

Herudover går jeg tur med ham på vej og i skov, hvor vi hygger og øver "hesten går pænt" uden at vade ovenpå rytteren

Selvfølgelig træner jeg også almindelig opdragelse og at hesten ikke skraber med forbenene på stald, står stille på staldgangen, løfter ben mv. mv.

Stephanie

"Mor" til Zuma - Frieser baby på 2 år

0
0
Svar på denne tråd

løsspringning
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 13:17

jeg vil mene du stille og roligt en gang om ugen eller en gang hver 14. dag kan lave lidt løsspringning.. men lav ikke springene høje.. lav hellere en trekombination med en cavalet, lille spring 30-40 cm og sidste spring 40-60 cm.. det gjorde jeg men min hest da hun var ung..

ja hun er godt nok trods sine 8 år stadig ikke indsprunget under rytter men får da af og til lidt løsspringning.. dog er springene noget højere nu..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider