Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Sprenger bid med kant eller
Forfatter: 
Dato:  05-06-2009 18:05

Hej allesammen..

Skal lige bruge nogle gode råd..

Vi har en dejlig hoppe, som er lidt følsom i munden, derfor vil vi gerne købe et mildt og godt bid til hende.

Men hvad skal vi vælge?

Jeg har kig på to bid, det er begge Sprenger bid, 3-delte og med kobber.

Det ene er et såkaldt " bid med kant", ligesom de kanter på billedet. (billedet er kun for at vise kanterne)

Og det andet et Dynamic KK Ultra - Aurigan.

Er der nogen der har nogle erfaringer med disse bid?

kan fortælle at hesten er 17 år og vant til at have bid i munden, men har tidlgere gået med et helt almindeligt 3-delt bid.

På forhånd tak..

Hilsen

Charlotte Knudsen

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har hørt...
Forfatter: 
Dato:  05-06-2009 22:11

... fra flere, at den afbillede model desværre har en tendens til at "snappe" i mundvigene :-(

Hullerne til ringene er jo også større pga. den skrå kant mod bidringene, så det er der problemerne opstår.

Så af de to, så ville jeg afgjort vælge Dynamic'en (jeg har et til salg i størrelse 14,5cm. hvis det er).

Ny facebookgruppe for større sikkerhed til hest i trafikken!

www.facebook.com/group.php

STJERNERIDT i Næstved

for øget fokus på heste i trafikken!

0
0
Svar på denne tråd

Min erfaring
Forfatter: 
Dato:  06-06-2009 08:17

er, at det bid med "kanterne", som du også har sat et foto på af, er langt blidere ved min hests mund. Hun fik tidligere buler/hudafskrabninger ved at bruge en Dynamic. Efter jeg købte det "kantede", har der intet været.

Ved ikke, hvor du køber bid henne, men dér jeg køber, har de et "prøvesæt" af samtlige bid. Så jeg prøvede først at ride med Dynamic og dernæst det kantede. Kostede et lille depositum, som dog blev trukket fra bidets pris, da jeg til sidst købte et.

Smil til verden og den smiler til dig ;o)

0
0
Svar på denne tråd

jeg villle
Forfatter: 
Dato:  06-06-2009 13:53

kigge på d rings bidet, men ja find rt test center og prøv det

Stop de lange dyrtranspoter.

http://www.handlewithcare.tv/dk

Mvh Susanne

Pari-lida og Waldini.

0
0
Svar på denne tråd

sår vs. ikke sår
Forfatter: 
Dato:  06-06-2009 14:09

Dem jeg har set klage over sår med det bid, er dem der måske også bruger bidet en kende for voldsomt. Dem jeg kender der rider fornuftigt og bruger dette bid er rigtig glad for det og døjer aldrig med sår eller slidmærker pga. af kanterne. Og det er både til ungheste i tilridning og til de gamle!

Rider undervisning ved Susan Kjærgård og er STOLT af det

>>>Kursus med Susan Kjærgård i Aalborg.

Se præsentation for mere info<<<

0
0
Svar på denne tråd

Det med kant
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 07:49

Jeg rider med det med kant og det er det bedste jeg har redet med. min hest er også følsom i munden og ikke engang muffebiddet var godt nok -dette føles meget blidere. Så det ville jeg ikke tøve med at købe. Ang at nippe i mundvigen, det har det aldrig gjort ved min. Kan slet ikke se hvordan det skulle kunne lade sig gøre med mindre man sidder og flår det helt op til hestens øre.

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

Hundelegekammerat søges til min dansk/svenske Fiona. Kæmpe, indhegnet have haves til leg. 5560 Aarup.

0
0
Svar på denne tråd

Enig med Louise ♣Lerano♣
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 08:44

Jeg kan heller ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at biddet skulle kunne nive/nippe i mundvigen.

Smil til verden og den smiler til dig ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider