|
|
| Fejlridning ? |
|
|
Hej med jer
Til vores klubstævne i weekenden fik jeg et fradrag på 2 point for følgende fejl:
Skulle vise en middelgalop på langsiden fra M og tage hesten op igen før F. Dette mislykkedes lidt, da min hest ikke lige ville som jeg ville. Fik ham dog i trav ved F som der stod i programmet. Altså, det eneste jeg gjorde "forkert" var at jeg ikke fik vist overgangen fra middelgalop til arbejdsgalop.
En anden rytter viste ikke kontragaloppen igennem hjørnet, hesten faldt i trav, og hun endte faktisk med at blive diskvallificeret, pga. af 3 "fejlridninger".
Min opfattelse af, hvad der kan udløse fradrag for fejlridning er, hvis man rider forkert så dommeren er nød til at opråbe dig, og bede dig ride tilbage og vise øvelsen. Altså, hvis f.eks. du glemmer en parade, eller glemmer en cirkelvolte eller lign.
Er der nogen som kender til disse regler, som kan fortælle mig hvad der er rigtigt ?
Jeg må indrømme at jeg er lidt forvirret, da jeg aldrig har været udsat for denne problemstilling tidligere...
På forhånd tak!
Mange hilsner Linda R
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: [DRES] Fejlridning ? |
|
|
Der er flere dommere som ikke stopper ekvapagen hvis fejlridningen er lille, de giver fradraget, og lader rytteren ride videre for ikke at forstyrre rytmen i programmet, mange blivere jo totalt forviret og kan ikke ride resten af programmet optimalt hvis de bliver stoppet.
Livet er en fest ... hvis man forstår sin hest!!
KAMPEN MOD TYVERI AF BILLEDER PÅ NETTET ER STARTET
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forfatter:  |
Pride |
| Dato:  |
27-01-2003 09:30 |
|
Du har fuldstændig ret, der kan kun fratrækkes point ved en desideret fejlridning, hvor dommeren skal råbe dig op og fortælle, hvor du red forkert eller glemte en parade. Rider man rigtig vej, men får ikke vidst en galop, kontra galop noteres der bare 0 point.
Hende der ikke vidste kontra galop rundt i hjørnet burde have haft 0 point og ikke diskvaliseres. Man kan kun blive diskvaliseret hvis man rider forkert endten 3 eller 4 gange. Jeg kan ikke lige huske om det er 3. eller 4. gang der udløser diskvalition.
Dig selv ville jeg umiddelbart sige at du skulle nøjes med lave point for din øvelse, du galopperede og vidste middelgaloppen hvilket du skulle have point for, overgangen mislykkede og den skulle så ikke give point.
Hilsen Pride
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Sådan er det bare IKKE, Pride, dommere kan vælge IKKE at stoppe rytteren og alligevel trække point, det samme kan ske hvis man laver øvelsen et forkert sted.
Livet er en fest ... hvis man forstår sin hest!!
KAMPEN MOD TYVERI AF BILLEDER PÅ NETTET ER STARTET
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
En dommer må kun trække point fra for en fejlridning,hvis det er fordi programmet ikke bliver redet som skrevet..
En dommer må altså ikke trække 2point fordi der magler noget af øvelsen,der imod bur dommeren havde givet 3 eller 4 i den pågældene øvelse..
Som en anden siger kan du blive diskvaliceret hvis du rider forkert program 3 el 4 gange,eller hvis du feks. i en LA4 ikke får vist bagpartsvendingerne og trav travasaderne eller i feks en MB hvor ingen af changementerne bliver vist eller ikke er rene..
Ellers må de ikke disse en rytter..
Hvis jeg var dig ville jeg kontakte drf,og klager over den omtalte dommer,for den person har handlet imod reglerne..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har også prøvet det! |
|
|
Hej Linda,
Jeg har også været ude for nogt lignende.
Jeg red dog ikke forkert eller blev fratrukket nogle point. Derimod var der i klassen en anden rytter der red forkert 4 gange og ikke blev stoppet på noget tidspunkt. Hun blev "bare" fratrukket 8 point. Det syntes Jeg (måske egoistisk) var for ringe, for hun fik i total point flere point end mig. OK hun var ikke inden for rækkevidde for en placering men alligevel.
Hendes fejl var at hun lavede en cirkel volte ud for et forkert bogstav. Ved at hun evt. var blevet stoppet første gang, havde rytteren måske også haft en chance for at regne ud hvor alle volter skulle ligge, istedet forlavede hun alle volter ud for et forkert bogstav.
Min mening er, at man hver gang skal have afvide hvis man laver en fejl og så bagefter ride videre, og blive diskvalifiseret hvis man rider forkert 3 gange (ifølge det nye reglement). Andet vil jo ikke være fair for resten af rytterne.
Knus Tut
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Jeg har også prøvet det! |
|
|
Tak for jeres noget forskellige svar, som godt nok ikke har gjort mig mindre i tvivl om, hvad der er rigtig og forkert.
Måske er det et fortolkningsspørgsmål...
Jeg logger af nu, håber at der ligger flere meninger om denne sag til mig i morgen.
God aften til jer alle !
Mange hilsner Linda R
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| brok dig |
| Forfatter:  |
Maria R |
| Dato:  |
28-01-2003 01:44 |
|
Det er jo klubstævner, dommerne har kun en lille uddannelse...
Få fat i "Dansk Ride Forbund's Reglement", læs det...
Hvis det sker igen, brok dig til stævnet, så kan dommerne lære det...
Held og Lykke med det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er faktisk korrekt |
|
|
Iflg DRF's reglement 416.7 behøver dommeren ikke standse ekvipagen hvis det ikke har indflydelse på resten af programmets udførelse.
Men bedømmelse er jo som bekendt en skønsag fra dommer til dommer. Nogle dommere vil dømme ned i karakteren og andre vil dømme det som en fejlridning.
Hvis du er ude for det en anden gang, så spørg evt dommeren om en forklaring. De fleste dommere som jeg har mødt, vil gerne begrunde deres bedømmelser - ellers henvend dig i sekretariatet næste gang for en forklaring.
mvh
Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|