Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Taber energien til dressur-stævne :(
Forfatter: 
Dato:  31-05-2009 01:03

Hej hestepiger (og drenge)

Min hest taber energien, når vi er til stævne. Han kan gå SÅ fint på opvarmning, og med det samme vi er trådt ind på banen, taber han ALT energi.

Min tidligere pony, som jeg har redet stævner på i flere år havde præcis samme problem. Derfor tænker jeg på, om det kan have noget med mig selv at gøre ?

Nogen der er kendte med dette problem? Eller nogen der bare har bud på, hvad det evt. kan skyldes, og hvad vi kan gøre ved det ? (Ridemetoder = skriv gerne detaljeret forklaring!)

Håber på svar fra nogen : ) - God Pinse

Vh PS.

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaaaa
Forfatter: 
Dato:  31-05-2009 02:35

Jeg kommer til at tænke på om du mon rider anderledes på opvarmningen end på banen? Jeg havde tidligere tendens til at spænde op og næsten "holde op med at ride" ligeså snart jeg ramte midterlinien. Dvs. at opvarmningen kunne være perfekt men selve programmet uden energi.

Manglende fremdrift fra rytteren kan desuden gøre hesten usikker - først går den ude blandt de andre heste på opvarmningen og kan stole på rytteren, og så kommer den ind for sig selv og rytteren virker ikke længere sikker fordi hjælperne næsten forsvinder. Det ville ihvertfald få min nuværende hoppe til at gå i slowmotion.

Jeg løste det med mental træning - blev ved med at fokusere på at ride som derhjemme og tænke fremad, fremad, fremad. Det kræver at man kan programmet 100 % udenad, så man kan koncentrere sig om at ride.

Under alle omstændigheder - Hvis du har mulighed for at få din underviser med burde vedkommende kunne hjælpe dig med at lokalisere problemet.

Pøj pøj

0
0
Svar på denne tråd

Stress...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2009 10:07

Hej

Det kan godt være hesten som har et problem. Mange heste bliver stressede af at komme til stævne, og så "går luften hurtigt af ballonen", hvis du forstår. Man skal nok vurdere hvilken hest man står med, og så på forhånd planlægge hvordan og hvor længe man skal varme op. Eksempelvis er min gamle pony en meget rolig type, og hende har jeg altid kun skridtet på opvarmningen, og måske travet 1-2 runder højest, for at hendes krudt ikke var brændt af til når vi kom ind på banen. Min anden pony skulle helst fyre rundt på opvarmningen i mindst ½ time, før jeg overhovedet kunne få ham til at falde bare lidt til ro, og så havde han som regel alligevel overskud til at lave ballade inde på banen.... Men de fleste heste bliver meget hurtigt trætte når de er ude, fordi der er rigtig mange nye indtryk og fremmede ting de skal forholde sig til. Og mange heste føler sig også utrygge når de kommer ind på banen, og så går energien af, fordi de er usikre. Så du må jo bare gøre hvad du kan, for at få den rundt på banen - og det er jo måske ikke kun hesten som bliver nervøs ;)

Held og lykke med det.

Mvh. Randi

0
0
Svar på denne tråd

Opvarmning
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 09:14

Hvor længe varmer du op inden du skal på banen? Måske du bruger for meget tid og energi på det......??? Min tidligere hest kunne ikke klare ret meget opvarmning, hvis han ikke også skulle "gå død" på banen.

Får din hest noget energitilskud før og efter stævner? Blue Hors har flere produkter til konkurrenceheste. Prøv evt det...

Grønmosegård

1-års hingst e. Danone II/Donnerhall/Dolomit, forv. stg. 165.

1-års hingst e. B.H. Leredo/B.H. Romancier/Racing Ace xx, forv. stg. 170.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider