Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

motion eller træning??
Forfatter: 
Dato:  24-05-2009 10:47

kære HN

mit store spørgsmål til jer er: er longering af hesten kun motion eller kan man også kalde det træning???

vil gerne høre jeres ærlige mening... Og når jeg siger longering.. så mener jeg at det er på den måde, hvor man ber hesten bestille noget. i ved små volter, temposkift osv.. så kom frem med jeres bud... håber på nogle svar..

MiN DJANGO FOREVIGT!!

0
0
Svar på denne tråd

Motion eller træning
Forfatter: 
Dato:  24-05-2009 11:23

Når jeg longere er det for motionens skyld ikke træning jeg longsere hellere ikke på små volter, jeg følger gerne med rundt og bruger lidt af hovslaget også, sådan at hesten ikke skal gå rundt og rundt og rundt på en lille volte.

Jeg bruger ikke indspænding og prøver at holde hesten helt afslappet og lade den selv finde sin holdning med hovedet ikke noget tvang her.

Nogle gange vælger jeg at gå en tur i stedet for og lade hesten opleve forskellige ting i stedet for. Det giver så ikke så meget motion.

Mvh Karina

Du burde købe dig en Tyrolerhest

0
0
Svar på denne tråd

Karina
Forfatter: 
Dato:  24-05-2009 11:38

Det lyder som en fornuftig måde, du træner din hest på

Alt efter hvordan man longerer, så kan det både være træning og motion. Hvis du longerer hesten på en stor volte og i slowmotion (især trav), og øver overgange mellem skridt og trav, så animerer man hesten til at sætte sig mere og mere bagtil samt styrke ryggen og halsen. Dette forudsat at man ikke bruger diverse tvangsmidler, men bare longerer i grime og træktov. Her har hesten også mulighed for at aflaste sig selv, når den syrer til, og det kan den når den får lov til at strække halsen ud af kroppen, og mulen ned i sandet. Når den "bestiller noget", så holder den mulen i bringehøjde

Effekten af Rollkur/hyperflexion er som med rygning:

Ikke alle dør af lungekræft, men INGEN har godt af det.

0
0
Svar på denne tråd

Diaz...
Forfatter: 
Dato:  24-05-2009 14:07

Ja det der noget om at det både er motion og træning, jeg bruger det så til motion men for som du skriver lidt træning med som bonus

Overgange er vi ikke så gode til endnu prøver bare at få hesten så afslappet som muligt og som du selv skriver mulen i sandet, eller bringhøjde. Han kan gå helt langsomt på den måde...

Hvis jeg ellers har mulighed for det træner vi uden longesnor, synes det er rarest sådan.

Mvh Karina

Du burde købe dig en Tyrolerhest

0
0
Svar på denne tråd

Træning eller opvarmning
Forfatter: 
Dato:  24-05-2009 16:24

Når jeg longerer, så er det træning, eller opvarmning inden ridning.

Jeg longerer altid på størst mulige volte (hvor stort det er kommer indimellem an på hesten), og jeg indlægger stortset altid trav over bomme, og indimellem også et par småspring - herved træningen.

Jeg bruger aldrig indspænding.

Man kan sige at hesten lærer ret hurtigt kommandoerne og tempoet over bommene, så hermed er selve videreudviklingen hurtigt stoppet mht. longering, - men det kan jo stadig godt være træning - en god måde at varme op på, en god måde at få aktiveret rygmusklerne på, eller bare 10 minutters afvekslende opvarmning inden ridningen :-)

At lade hesten løbe rundt i trav 20 minutter af gangen for "motionering" - ville jeg til gengæld ikke gøre, da det ville kede både hesten og mig ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider