Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

spring - hvornår
Forfatter: 
Dato:  21-05-2009 11:26

hvornår kan jeg begynde at springe? på min lille hyp,

han er 4 år og Quarter, altså jeg vil ikk springe højt, bare sådan 20-30 cm..

men hvornår kan jeg gøre det, kan han holde til det?

En god heste træner kan få hesten til at gøre alt,

en fremragende heste træner kan få hesten selv at ønske det.

0
0
Svar på denne tråd

tja....
Forfatter: 
Dato:  21-05-2009 12:25

Vi har i vores rideklub en som også har en hest på næsten fire, den er først rigtig fire til sommer, men.. den springer hun stævner på, 70-90. Den skal i weekenden gå sløjfestævne 90 og 100. Hun er ikke rigtig klog!

Så du kan vel godt springe lidt på ham din lille hyp-hest

Marco efter Diamant/Diamond... :)

Fri hash og vindmøller og flere popcorn til folket

0
0
Svar på denne tråd

hestens balance
Forfatter: 
Dato:  21-05-2009 13:48

Jeg vil da sige det kommer an på hvor stabilt hesten i forvejen går med rytter.

Hvis hesten har en god balance under rytter, kan man godt indimellem springe mikro spring på 20-30 cm.

Har den derimod ikke balancen 100 % på plads, så vent hellere med det.

Men en hest i balance, kan sagtens springe et par spring indimellem på 20-30 cm med rytter, det er jo ikke særlig højt :-)

0
0
Svar på denne tråd

4års....
Forfatter: 
Dato:  22-05-2009 08:00

tja 4års heste må her fra 01 maj det år til fylder 4 starte op til LC dvs 100cm.

fra nytårsskiftet det år det fylder 5 dvs om godt ½ år må de gå 110+120 klasser.

Så at en starter 90+100 nu er da normalen for en 4års, hvis den ellers er normalt udviklet og ikke for meget i vækst pt.

100cm er altså ikke det store spring for en hest

Quatere har da ry for at være udviklede allerede som 3års, så begynd du bare springing

Karina

0
0
Svar på denne tråd

karine
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 19:18

Mener du ikke at de efter 1 august må starte op til 100 ???

indtil 1 august må de da netop KUN starte ULC ved c-stævner dvs KUN 100 cm... eller har ejg misforstået noget?

Mvh. Lykke

GRANGAARDEN

staldgrangaarden.dk

chihuahueno.dk

Amager-Miniwrap

Vi sælger tørt kvalitets wrap,

wrapper for dig og udlejer wrap maskine.

www.123hjemmeside.dk/amager-miniwrap

0
0
Svar på denne tråd

Lykke..
Forfatter: 
Dato:  25-05-2009 08:49

de må starte sværhedsgrad 0 U klasse dvs og så 80cm + 90 cm etc så længe det er u-klasser til c-stævner, hvilket mange her på sjælland har fredag aften før selve stævnet

Dvs alle u-klasser til c-stævner i perioden 01maj - 31/07, dog max 100 cm

Karina

0
0
Svar på denne tråd

spring på unghest
Forfatter: 
Dato:  25-05-2009 18:10

Hejsa,

Nu er jeg på ingen måder ekspert .. men jeg har også en unghest på samme alder som din. Og hende springer jeg da på ind i mellem. Ikke særligt højt .. vores max-højde er indtil videre 70 cm .. og det er ikke noget særligt stort hop for hende.

Jeg er ikke springrytter og har heller ikke ambitioner i den retning, men jeg bruger det som afveksling i træningen. Min unghest er et lille nervøst skvat (sagt på allerkærligste vis ), der desværre ikke rigtig kan rides i terrænet, hvis man ønsker at have livet i behold. Så derfor bruger vi springningen som lidt afveksling - og hun synes helt garanteret det er vildt sjovt.

Jeg har støttet mig op af undervisere, der siger at det er helt i orden. Det må selvfølgelig bare ikke blive for højt .. og heller ikke for tit. Vi springer max hver 14. dag - nok nærmere en gang om måneden.

Vi træner også ofte bomtræning - både i longe og med rytter. Det skulle efter sigende være rigtig godt for musklerne i både ryg og "rumpe"

Hilsner

Tea

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider