Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

"opbygge" muskler
Forfatter: 
Dato:  20-05-2009 18:43

Hej

Da der har været ca 14dages pause i min ridning på min hest, har han tabt lidt muskler, og tænkte på, om der var nogen måde, man kunne opbygge musklerne på. Altså så hestens muskler bliver lige store i hver side. Om der er nogen øvelserne man kan lave, så den bliver lige stærk på hver side.

Håber i forstår mit spørgsmål, ellers må jeg prøve og forklare mig lidt bedre :-)

- Anette

0
0
Svar på denne tråd

mit forslag
Forfatter: 
Dato:  20-05-2009 20:01

Hvis han kun har stået stille i 14 dage så tror jeg ikke at han har tabt så mange muskler. Så jeg tror bare at du skal ride som du plejer, men måske ikke helt så hårdt og ikke i så lang tid - han er jo ude af form.

Men ellers kunne du jo starte med at ride med lange tøjler så han kan opbygge nogle ryg- og hals-muskler. Så kunne du langsomt begynde at tage lidt op i tøjlen, og begynde at ride ham frem til biddet. Når han går fremme til biddet kan du starte med det "rigtige" arbejde som trav og gallop + hårde øvelser.

det var mit forslag...

Opstaldning tilbydes (lige ned til vandet, i 5881)! Se min præsentation...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-05-2009 21:40

Sørg for at ride lige meget på begge volter og lave alle øvelser lige længe og lige mange gange på begge volter.

Det kan være "nemmest" at ride mest på den gode volte og så bliver det aldrig bedre.

Terræn ridning er rigtig godt til at opbygge muskler.

Gitte

Memento mori

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider