Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hjælp.....
Forfatter: 
Dato:  17-05-2009 21:13

Jeg har været oppe at ride på min 3 års trakehner nogen gange i skridt og trav, men sys ikke jeg er dygtig nok til at lærer ham tingene helt fra bunden, så ville få en ud og ride ham ca 3 gange om ugen i en mdr tid så han bliver styrbar i alle 3 gangarter. Er det for meget og ville i vente til efteråret med at gå i gang eller er det en god ide at ride ham 3 gange om ugen i en mdr og så sende ham på græs???

er MEGET forvirret

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 01:27

vente. Hvad skal du nå?? Skridt ham, blive tryg ved ham, lær ham de basale signaler: stop, gå, drej osv. Og så send ham på græs. Så kan han komme i træning til efteråret :)

Sagde Janne - der undrer sig over at hårdere tøjleføring kan retfærdiggøres med at hesten skal yde mere

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

dkdkdkdk
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 07:06

Jeg ville helt sikkert også vente, dog ville jeg nok vente til næste forår når hesten er fyldt 4. Trakheneren vokser længe...

Mvh. Anja

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville også vente :o)
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 08:45

Jeg kan kun give jer ret. Jeg tilrider altid først som 4 års. Der er ingen grund til hast, slet ikke med en trakehner. Hvis du går for hurtigt frem, kan du risikere at gøre mere skade end gavn. Jeg har hørt flere eksempler hvor folk er startet for tidligt og hesten så har fået ondt i ryggen mm. fordi den slet ikke var klar til det.

Jeg vil altså også foreslå dig at bruge tiden på små skridt ture og måske lidt løsspring så han kan få opbygget muskler.